Vergelijking van kosten / kWh van verschillende energiebronnen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
vloeken
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 21/04/08, 16:46

Vergelijking van kosten / kWh van verschillende energiebronnen




par vloeken » 22/04/08, 07:58

Hallo iedereen
Ter vergelijking ben ik op zoek naar de kosten per kWh van de verschillende energiebronnen. Ik heb problemen met het vinden van deze cijfers voor windenergie, kleine hydraulica (10 kW).
Anderzijds ben ik op zoek naar informatie over de investeringskosten, opbrengsten, voordelen, nadelen, technische beperkingen, winstgevendheid van biogas en methanisatiesystemen, VMC met dubbele stroom, kleine hydraulica (10 kW) voor een gemeente (Montgenèvre, Hautes alpes, 1860m).
Weet je ten slotte voor welke steun een gemeente in aanmerking komt, voor welk percentage voor duurzame energieprojecten?
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 22/05/08, 17:25

Dat is veel data!

Wat betreft onderzoek naar de winstgevendheid van biogas, zijn er weinig opbrengsten, het beste is om te zoeken naar de paar voorbeelden die op uw afdeling werken: zoek een landbouwcoöperatie en vraag hen welke boeren hebben gedacht om dit soort te bereiken van systemen.

Microhydrauliek, altijd met een relatief interessante output als u in de buurt van een waterloop bent, de enige zorg is dat de producten op de markt niet talrijk zijn, veel minder dan de micro-wind. Je eigen getijdenturbine maken?

De dual flow vmc is tegenwoordig in bijna alle gevallen geschikt en winstgevend. Je moet je project in detail bestuderen om te weten wat je wel of niet moet accepteren over dit onderwerp ...

Wat betreft de kosten per kWh, helaas zijn die waartoe ik toegang heb gehad (zonnetijdschriften) zeer algemeen. Ze zijn gebaseerd op alle gegevens van de elektriciteitscentrales en niet op de ervaring van binnenlandse stroom ...

Veel succes.
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 22/05/08, 21:11

http://energyrenouvelable.com/BIOGAZ.aspx
algemene gegevens over de kosten van biogas in Frankrijk.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 457-gasten