Verbranding van microalgen (gedroogd)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

zonneparabool




par gentil33 » 19/01/12, 11:39

Hoe komt het dat de zonneschotel -> stirlingmotor -> dynamo-oplossing niet op de markt bestaat, maar in principe wel heel aantrekkelijk is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: zonneschotel




par Gaston » 19/01/12, 13:24

gentil33 schreef:Hoe komt het dat de zonneschotel -> stirlingmotor -> dynamo-oplossing niet op de markt bestaat, maar in principe wel heel aantrekkelijk is?
Vermogen/prijsverhouding te laag?
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux

raadsel




par gentil33 » 19/01/12, 13:59

de stirlingmotor heeft een rendement van bijna 40% en een goede dynamo van meer dan 80%, het geeft uiteindelijk een veel beter resultaat dan zonnepanelen.
Daarnaast slijt de stirlingmotor weinig en is hij makkelijk te repareren en maakt hij geen herrie.
Daarom begrijp ik het niet!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Gaston
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1910
Inschrijving: 04/10/10, 11:37
x 88

Re: raadsel




par Gaston » 19/01/12, 16:18

gentil33 schreef:de stirlingmotor heeft een rendement van bijna 40% en een goede dynamo van meer dan 80%, het geeft uiteindelijk een veel beter resultaat dan zonnepanelen.
Het geeft 32% (2 tot 3 keer beter dan het fotovoltaïsch paneel).

gentil33 schreef:Daarnaast slijt de stirlingmotor weinig en is hij makkelijk te repareren en maakt hij geen herrie.
Ook het zonnepaneel...
Bovendien vereist de schotel een richtsysteem (meerprijs en onderhoud) wat niet essentieel is bij fotovoltaïsche cellen.

gentil33 schreef:Daarom begrijp ik het niet!
Voor een bepaald vermogen is fotovoltaïsche energie vandaag 5 tot 10 keer goedkoper...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10

Re: raadsel




par dedeleco » 19/01/12, 16:21

gentil33 schreef:de stirlingmotor heeft een rendement van bijna 40% en een goede dynamo van meer dan 80%, het geeft uiteindelijk een veel beter resultaat dan zonnepanelen.
Daarnaast slijt de stirlingmotor weinig en is hij makkelijk te repareren en maakt hij geen herrie.
Daarom begrijp ik het niet!


Om nauwkeurig te zien 40% bij welke T door concentratie ???

Maar wetenschappelijk correct, maar niet modieus en slijtage kan iets sneller.

De juiste keuze in een zeer zonnige regio, bovendien aangevuld met zeer hete opslag onder de grond, (200 tot 300°c) het geeft 24 uur per dag, dag en nacht, 24 dagen per jaar elektriciteit, als thermische opslag van goede grootte ondergronds, gratis , (geen batterijen of zouten).

Te effectief om te doen!!!
Te gevaarlijk voor alle lobby's


Het werkt niet zonder direct zonlicht, of in de winter, te laag aan de horizon, in tegenstelling tot fotovoltaïsche cellen die nog steeds werken, bovendien op het minder logge dak.
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux




par gentil33 » 19/01/12, 16:37

Bedankt dedeleco, je bent geweldig.

Voor de lobby's, weet je, ik doe iets veel gevaarlijkers tegen hen https://sites.google.com/site/lafindelacrise/la-monnaie-or.

Dus zie je, ik stel me een soort "toren" voor, waarvan de onderste helft de stirlingmotor is (waarvan de onderste de te verwarmen ruimte is) en de bovenste helft een alternator, en beneden in de kelder, de opslag calorieën. En onder deze toren een vuurplaats waarin iedereen zijn afval kon komen verbranden en rondom zonne-schotels die het hete deel van de stirlingmotor verhitten.

Het zou elektriciteit kunnen leveren aan tuinders die het zouden gebruiken om lichte elektrische landbouwmachines aan te drijven. Zo zouden we misschien komen tot een landbouwproductie in autarkie voor een dorp.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/01/12, 17:06

Laag rendement, omdat er een hoge temperatuur wisselaar nodig is van 200 tot 300°C, wat dus complex is.

Ik begrijp niet dat tuinders zomerhitte voor de winter niet in de grond opslaan, om in de winter gratis en voor altijd hun kassen te verwarmen op 10 tot 20°C!!!
Nog makkelijker dan voor huizen met www.dlsc.ca die werkt bij 30°C terwijl tuinders vaak 10 tot 15°C nodig hebben.

zien :

https://www.econologie.com/forums/chaleur-d- ... 10828.html

https://www.econologie.com/forums/stockage-d ... 10173.html
https://www.econologie.com/forums/dedeleco-o ... 99-40.html
0 x
gentil33
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 64
Inschrijving: 09/06/09, 09:17
Plaats: Bordeaux




par gentil33 » 19/01/12, 17:28

een hoge temperatuur wisselaar waarvoor?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/01/12, 18:33

gentil33 schreef:een hoge temperatuur wisselaar waarvoor?


We nemen waar met Carnot dat het maximale mechanische rendement (Tc-Tf)/Tc is met Tc = T van de hete bron in de hete wisselaar van de Stirling en Tf de T aan de koude kant van de Stirling en daarom is de hoogst mogelijke Tf nodig compatibel met de thermische weerstand van de materialen.
lees de databank:
http://fr.wikipedia.org/wiki/Cycle_de_Carnot
Dit principe komt overeen met de onmogelijkheid van perpetuum mobile-motoren zonder energie.

Er zijn Stirlings aan 49% van deze Carnot max!!
en Tc = 200 tot 300°C
In Stirling thermoakoestiek zonder bewegende delen.
Zie mijn vele links over thermoakoestiek, hoe te doen, over econologie.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 236-gasten