van elektriciteitsproducent hometrainer

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
djbollocks
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/05/16, 02:31

Re: hometrainer die elektriciteit produceert




par djbollocks » 28/05/16, 02:45

hello,
en ja van wat ik heb gelezen, is het niet winstgevend etc... maar ik wil het proberen. moet me helpen XD
Ik heb 4 hometrainers en 4 goede sporters die elk 1 uur per dag doen als de lanceerinrichting van de discussies (excuseer me voor de uitdrukking). het zijn vrienden die bij mij in een huisgenoot wonen.
Ik heb nodig :
Ingrediënten: (de materialen) en het circuit indien mogelijk. (de versnelling is echt het gereedschap zoals x4 li-thium 12A 64V-batterij (voorbeeld), 3.3 mm koperdraad zie je dit soort. (de spijkers enz ... en de montage zou ik doen)
Ik weet een beetje over het te bouwen systeem. maar voor het geval ik het moeilijk heb, heb ik mijn padre die een diploma heeft en grote 1000V-autorisaties etc... die me kan helpen.
dus praat met me over PY, homemeter etc... dat kan.
Ik ben er klaar voor, ook al levert het me een ongelukkige 10 KW per jaar op, het maakt niet uit want het zal altijd 10 kw bespaard zijn en daarnaast is de fysieke inspanning belangrijk: alleen winst en niets te verliezen!
antwoord me alsjeblieft snel. (neem eindelijk de tijd)
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13701
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1517
Neem contact op met:

Re: hometrainer die elektriciteit produceert




par izentrop » 28/05/16, 09:58

Ok, je bent jong, de fysieke investering is geen probleem. Maar wanneer u de inventaris heeft opgemaakt van de apparatuur die u moet kopen, uw 10 KWh, want zo wordt elektrische energie gekwantificeerd...

De 10 kWh geproduceerd in ongeveer 100 uur trappen zal u veel meer hebben gekost dan het verbruik op de EDF-meter.
Maar als het gewoon voor de lol is, kun je een meerpolige generator maken die bij lage snelheden begint te produceren, zoals windgeneratoren. U zult plannen vinden hierou
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538

Re: hometrainer die elektriciteit produceert




par Obamot » 28/05/16, 12:43

izentrop schreef:[...] Maar als u de inventaris heeft opgemaakt van de apparatuur die u gaat moeten kopen, uw 10 KWh, want zo wordt elektrische energie gekwantificeerd...

Nee, ik weet het niet, sorry: als we het corrigeren, mogen we geen fout toevoegen! :frons:

De "K" hoofdletter in de internationale classificatie, betekent graden kelvin.

Als we perfect exact willen zijn, is het daarom beter om als volgt te schrijven: kWâ <...h
► Show text
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264

Re: hometrainer die elektriciteit produceert




par chatelot16 » 28/05/16, 16:13

je hoeft niet veel geld uit te geven om het compleet te maken met wat een kWh op een fiets is: gewoon een riem tussen het achterwiel en een 1500 tpm asynchrone motor en een elektrische meter

wanneer u de motor aansluit, draait het wiel en de meter draait om een ​​laag verbruik aan te geven vanwege het verlies van de motor ... u moet een motor met laag vermogen kiezen om een ​​redelijk laag verlies te hebben

als je trapt, duw je op de motor, hij draait iets sneller dan zijn lege snelheid en hoe harder je duwt, hoe sneller de teller ondersteboven draait ... maar je moet lang trappen om 1 kWh te doen ... maak 100 W en je moet 10 uur trappen om één kWh te doen

het verschil met een simpele hometrainer is spectaculair: hij remt nooit veel en je trapt voor niets... met de motor die het toerental regelt zweet je veel sneller!

bij een fiets met derailleur kun je zelf de snelheid kiezen en ontdekken bij welke snelheid je het maximale vermogen haalt

je hebt een eenfasige motor van 200 W nodig ... je hoeft niet groter te nemen: degene die hard genoeg trapt om meer te laten produceren, maar niet lang, nooit lang genoeg om hem te verbranden

kleine kolomboormotoren zijn geschikt ... waar te koop? het is voordeliger om de hele kolom van een kleine kolomboormachine te kopen dan alleen de motor

u kunt ook zo'n energiemeteraansluiting gebruiken
https://www.econologie.com/shop/prise-el ... p-238.html
het voordeel is dat hij niet alleen de kWh telt: hij geeft ook het momentane vermogen in W aan

maar hij moet ondersteboven worden aangesloten zodat hij niet het door de motor verbruikte vermogen aangeeft maar het geleverde vermogen: in tegenstelling tot de oude wieltellers telt dit soort elektronische teller maar in één richting
0 x
Avatar de l'utilisateur
Peter
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 363
Inschrijving: 25/10/23, 13:51
x 20

Re: hometrainer die elektriciteit produceert




par Peter » 03/11/23, 12:23

Verdomd, ik zag het te laat (elders gepost...)
Nou, de boodschap is er. (wanneer de angst voor grammen elektriciteit produceert)
: Roll:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 347-gasten