Windturbines bij jou in de buurt? ja / nee?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...

Zou je de installatie van windturbines bij jou in de buurt willen accepteren ???

U kunt selecteren 1 optie

 
 
Raadpleeg de resultaten
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 06/12/06, 23:16

Hallo,
Ik heb nee gestemd, er is geen windrichel zichtbaar vanuit de huizen
Het is voldoende om de studie van de windkaart te raadplegen om te beseffen dat ze niet de meest gunstige plaatsen voor wind hebben gekozen!
Ik heb niets tegen windturbines, maar waar ik woon zijn er volledig geïsoleerde plaatsen en waar er meer wind is dan in de buurt van landbouwgrond, dus laat ze gaan en windmolenparken bouwen in de bossen, het is groot, immens en hoger gelegen, er zijn duizenden km beschikbaar, en het is niet morgen dat er een bevolking zal zijn in deze vijandige landen.
Het is grappig toen ze de grote Manic- en Jeam Bay-dammen maakten, of Churchil, Labrador, ze naar de diepten van het noorden gingen waar water beschikbaar was, ze 730kV-lijnen legden, waarom deed het niet hetzelfde met windturbines? of dat de huidige lijn een beetje krap is qua capaciteit? Of vergt het onderhoud van windturbines meer arbeid dan dammen en willen maar weinig mensen in het noorden aan de slag?
Of zijn ze bang voor bosbranden? maar daar zijn we aan gewend.
Eén ding is zeker: hun keuzes zijn sturend: om economische redenen en winstgevendheid is de levensduur van deze windturbines 50 jaar.
Waarom dit installeren op particuliere landbouwgrond, als de overheid over enorme bosgebieden beschikt, geeft zij er de voorkeur aan om de grote papierpulpbedrijven het schoonmaakwerk te laten doen (de Boreale fout) Om de overheid niet in gevaar te brengen door het particuliere bedrijf de keuze te laten locaties voor windturbines.
We zullen bij de volgende verkiezingen zien of het motto "Ik herinner het me" waar is... (maar zoals sommige politici zeggen: kiezers hebben een kort geheugen)

Andre

[toevoeging Modo Targol]het motto "Ik herinner het me", voor degenen die het niet weten, is het motto van Quebec[/toevoeging Modo Targol]
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 06/12/06, 23:35

ja André, maar bij ons ligt het platteland veel dichter bij de steden: het is geen 3/4 uur rijden om het brood te halen!

we hebben 6 nieuwe windturbines gebouwd niet ver van mijn huis, "op het platteland", ze staan ​​in de velden 3 tot 400 m van huizen, maar uiteindelijk maakt het minder lawaai dan de rijksweg en is het mooier dan een 400 kV-pilaar , en het beweegt ook! (mijn vrouw en kinderen zijn er dol op)
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
abyssin3
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 623
Inschrijving: 18/07/05, 15:12




par abyssin3 » 07/12/06, 00:17

Ik woon in de stad, het is niet gemakkelijk met zo weinig wind... Behalve windturbines met verticale as, misschien bovenop gebouwen.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Hermine White
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 10
Inschrijving: 29/11/06, 11:31
Plaats: Bretagne




par Hermine White » 08/12/06, 13:08

Andre schreef:Hallo,
Ik heb nee gestemd, er is geen windrichel zichtbaar vanuit de huizen
Het is voldoende om de studie van de windkaart te raadplegen om te beseffen dat ze niet de meest gunstige plaatsen voor wind hebben gekozen!
Ik heb niets tegen windturbines, maar waar ik woon zijn er volledig geïsoleerde plaatsen en waar er meer wind is dan in de buurt van landbouwgrond, dus laat ze gaan en windmolenparken bouwen in de bossen, het is groot, immens en hoger gelegen, er zijn duizenden km beschikbaar, en het is niet morgen dat er een bevolking zal zijn in deze vijandige landen.
Het is grappig toen ze de grote Manic- en Jeam Bay-dammen maakten, of Churchil, Labrador, ze naar de diepten van het noorden gingen waar water beschikbaar was, ze 730kV-lijnen legden, waarom deed het niet hetzelfde met windturbines? of dat de huidige lijn een beetje krap is qua capaciteit? Of vergt het onderhoud van windturbines meer arbeid dan dammen en willen maar weinig mensen in het noorden aan de slag?
Of zijn ze bang voor bosbranden? maar daar zijn we aan gewend.
Eén ding is zeker: hun keuzes zijn sturend: om economische redenen en winstgevendheid is de levensduur van deze windturbines 50 jaar.
Waarom dit installeren op particuliere landbouwgrond, als de overheid over enorme bosgebieden beschikt, geeft zij er de voorkeur aan om de grote papierpulpbedrijven het schoonmaakwerk te laten doen (de Boreale fout) Om de overheid niet in gevaar te brengen door het particuliere bedrijf de keuze te laten locaties voor windturbines.
We zullen bij de volgende verkiezingen zien of het motto "Ik herinner het me" waar is... (maar zoals sommige politici zeggen: kiezers hebben een kort geheugen)

Andre

[toevoeging Modo Targol]het motto "Ik herinner het me", voor degenen die het niet weten, is het motto van Quebec[/toevoeging Modo Targol]


>Maar om je te antwoorden: het plaatsen van windturbines in grote bossen is niet erg praktisch als je goed nadenkt... Je moet toegang krijgen tot de machines om het land voor te bereiden en de windturbines te monteren, en dan heb je andere machines nodig om de lijnen te begraven die zal de geproduceerde stroom alleen naar de steden transporteren... Tenzij deze elektriciteit wordt gebruikt om de honing van de beren te verwarmen : Cheesy:

Dus qua vervuiling moet het nog erger zijn dan wat Rpsantina zei!!!

In ieder geval bedankt voor het invullen van de enquête ;)
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 08/12/06, 16:24

En als het een "Stormblade" is, wat denk jij dan?

Beeld
Persoonlijk vind ik hem veel minder mooi dan een driebladig. Maar goed, het lijkt erop dat het meer produceert met minder geluid...


Meer informatie: het laatste nieuws van Christophe
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 08/12/06, 17:02

Ik had al gereageerd op een onderwerp over de esthetiek van windturbines, en ik zei dat ik het niet vervelend en zelfs nogal vermakelijk vond.

Ik vond het helemaal niet erg om er een voor mijn huis te hebben, dus ik stemde ja. En qua geluid zou het naar mijn mening niet zo erg moeten zijn.
Ik hoor veel liever een licht spinnen of sissen (ik weet niet welk geluid het maakt!) regelmatig in de verte dan het geluidssysteem of het blaffen van de straathond van de buren op elk moment van de dag of nacht!
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 08/12/06, 17:10

Targol schreef:En als het een "Stormblade" is, wat denk jij dan?

Persoonlijk vind ik hem veel minder mooi dan een driebladig. Maar goed, het lijkt erop dat het meer produceert met minder geluid...


Meer informatie: het laatste nieuws van Christophe


Ja, het is lelijk!
Maar ik zie vooral niet hoe ze meer kunnen produceren, omdat het contactoppervlak met de lucht kleiner is en er dus een veel hogere luchtsnelheid nodig zou zijn. :!: :?

Dus in feite zouden we in de kuip een soort trechter hebben die de stroom op de turbine zou concentreren (vandaar het parachute-effect).
Maar welk oppervlak is het deel dat naar de wind is gericht?
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 08/12/06, 18:08

Dag
Maar om je te antwoorden: het plaatsen van windturbines in grote bossen is niet erg praktisch als je goed nadenkt... Je moet toegang verlenen tot de machines om het land voor te bereiden en de windturbines te monteren, en dan heb je andere machines nodig om de lijnen te begraven die dat wel zullen doen. transporteer de geproduceerde stroom alleen naar de steden... Tenzij deze elektriciteit wordt gebruikt om de honing van de beren te verwarmen

Dus qua vervuiling moet het nog erger zijn dan wat Rpsantina zei!!!


De lijnen zijn er al, ze zijn ruim 1000 km lang om de grote dammen te bereiken, bij deze spanningen spreken we alleen nog van bovengrondse lijnen, dus worden ze beneden regelmatig ontbost en onderhouden, maar het is niet nodig om 1000 km af te leggen om te zoeken naar de wind, volgens kaarten en windtesten is dit zo'n 200 tot 300 km ten noorden van de rivier.
Als ze heel ver weg een dam bouwen, moeten ze eerst een landingsbaan voor vliegtuigen maken en vervolgens de bullduzers en alle uitrusting vervoeren, pas nadat ze een onverharde weg hebben gemaakt die de beschaving of een bestaand pad verbindt (we moeten niet vergeten dat in de winter we moeten dit pad openen)
Wanneer hij een dam bouwt, redelijk dichtbij, hij maakt een onverharde weg en installeert alle infrastructuur van de bouwplaats, beton, een bouwplaatsdorp voor de arbeiders en zelfs de aanleg van een landingsbaan voor vliegtuigen. De arbeiders uit het noorden willen terug naar de op tijd in de stad te zijn, en in geval van een ongeval terug te keren naar ziekenhuizen.
Paden maken is niets, als de papiermakers hout kappen maken ze in een mum van tijd paden. Er zijn speciale machines die ter plekke de rotsen verpletteren en tegelijkertijd het pad egaliseren...

Het geluid van een propeller wordt voornamelijk gegenereerd aan de punt van het blad; er ontstaat een soort marginale werveling die de efficiëntie vermindert (net als bij een vleugel wordt deze werveling bij een stroomlijnkap verminderd.
Als we het over oppervlak hebben, gaat het over het oppervlak van de schijf, niet over de breedte van de messen. De dunne en smalle bladen aan de punt verminderen het geluid en de marginale wervelingen, een 3-bladige propeller genereert minder trillingen.
Bij een kuipventuri is het over het algemeen meerbladig, maar je hebt ook te maken met ijs en sneeuw (in een vliegtuig als je in ijskoude regen vliegt, is dit het eerste wat je merkt aan een trilling van de propeller door ophoping van ijs bij sommige vliegtuigen hebben een elektrisch verwarmingssysteem aan de voorkant van de messen en andere oudere hebben een alcoholstraal (Piper Aztecque))
Om goede prestaties te leveren moet de ring dicht langs de bladen passeren, dus er bestaat een risico op slecht weer of vervorming, uitzetting, enz. De constructiekosten zijn ook hoger.
Andre
0 x
onthisplanet
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 18
Inschrijving: 24/03/06, 13:04




par onthisplanet » 08/12/06, 22:19

zac schreef:welkom

Ik antwoordde ja omdat de fans me niet storen, maar ik ben tegen windturbines omdat ze (indirect) meer co² produceren dan een kernreactor.

@+


Er is meer in het leven dan alleen CO2.
Bent u tegen ALLES wat dit voortbrengt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
zac
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 1446
Inschrijving: 06/05/05, 20:31
Plaats: piton st leu
x 2




par zac » 09/12/06, 21:22

onthisplanet schreef:
zac schreef:welkom

Ik antwoordde ja omdat de fans me niet storen, maar ik ben tegen windturbines omdat ze (indirect) meer co² produceren dan een kernreactor.

@+


Er is meer in het leven dan alleen CO2.
Bent u tegen ALLES wat dit voortbrengt?


welkom

Ik kan niet tegen alles zijn dat co² produceert, anders zouden we moeten beginnen met het elimineren van alle levende wezens op de planeet :onheil:

maar tussen twee technologieën die hetzelfde resultaat opleveren, waarbij co² een van de grootste problemen is, geef ik de voorkeur aan de techniek die geen enkel resultaat oplevert.

lees mijn berichten aandachtig en concludeer niet dat ik pro-nucleair ben:mrgreen:

@+
0 x
Zei de zebra, freeman (bedreigde ras)
Dit is niet omdat ik con Ik probeer niet om slimme dingen te doen.

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 231-gasten