Tot ziens EdF, Areva en Total ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Gwenved
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 16/10/07, 11:07
Plaats: noordelijke Finistère

Tot ziens EdF, Areva en Total ...




par Gwenved » 24/05/12, 18:33

Bonjour à tous,

dat is het ! Ik heb eindelijk een besluit genomen, ik heb geïnvesteerd in een windturbine voor eigen verbruik.

in dezelfde volgorde verander ik mijn 35 jaar oude olieketel door een houtketel, aangezien ik aan deze kant een hectare hout heb, zal ik onafhankelijk zijn.

Voor elektrische autonomie zal ik de productie moeten leren volgen.

uitgaande van een gemiddelde stijging van de energieprijs met 5%, is het geheel in 12 jaar rendabel.
0 x
Langzaam maar zeker
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: Vaarwel EdF, Areva en Total...




par moinsdewatt » 24/05/12, 18:39

Gwenved schreef:Bonjour à tous,

dat is het ! Ik heb eindelijk een besluit genomen, ik heb geïnvesteerd in een windturbine voor eigen verbruik.
.....


hello,

welk vermogen en kosten voor de windturbine?

En waarom vaarwel Total, heb je de auto ook opgegeven?
0 x
Gwenved
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 16/10/07, 11:07
Plaats: noordelijke Finistère




par Gwenved » 24/05/12, 18:51

het is een windturbine van 900 W voor ongeveer € 15000, de ketel voor € 11000. Vorig jaar gaf ik ongeveer € 500 uit aan elektriciteit en € 1000 aan olie.

Aanvankelijk was de titel 'Tot ziens Areva' maar Christophe (?) veranderde het. Het is zeker dat als we in detail kijken, ik benzine nodig heb voor de kettingzaag en misschien neemt EdF het over als de batterijen minder dan 30% zijn opgeladen en er meer wind is.
0 x
Langzaam maar zeker
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 24/05/12, 19:32

Ik hou van de titel.... :D

Gwenved zei:

Ik gaf ongeveer € 500 uit aan elektriciteit en € 1000 aan olie.


Het is heel weinig. Is het huis klein? Je woont alleen ? Ben je er wel eens? Eet je koud? Uw vrouw en uw dochter hebben zo weinig warmte achtergelaten?

Hoe dan ook, vertel ons meer.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 24/05/12, 20:06

Ola la de prijs van de windturbine. :schok:
Voor deze prijs heb je veel meer dan 3000w piek met dubbel gemonteerde zonne-energie.
GTi (grid inverter) voor een halve dag
en de andere helft op batterij voor de nacht.

http://cgi.ebay.fr/PANNEAU-PANEL-SOLAIR ... 0598936635
Het is 97 € voor 80w piek.
Ik heb de mijne voor € 99 voor 90w.

Ik heb er maar 2 genomen. Ik heb er 5 nodig voor mijn 500W GTI (150€).

Dalende prijs op de hoeveelheid voor de haven.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/05/12, 20:17

Ik heb benzine nodig voor de kettingzaag

maar nee, je moet met de hand zagen, zeer goede oefening voor de gezondheid, de armen en het hart en de longen!!!

Daarnaast goed opgewarmd door te sporten, heb je het minder koud en verbrand je minder hout, en voorkom je veel verkoudheden!!

Het is leuk om met de hand te vellen met een zaag, een hele boom zoals een den of een eik, wat ik deed!!!

Ten slotte is zelfs een moderne zaag een zeer krachtig stuk gereedschap, vergeleken met onze voorouders met stenen bijlen!!

Probeer met een stenen bijl, perfect, ecologisch, je zult het echte verschil meten, ijzertijd versus steentijd!!!


Alsof we een vuur maken zonder lucifers, meten we dan hoeveel onze oude voorouders verdienden!!!
We zijn totaal niet in staat om te doen zoals zij, overleven in dezelfde ecologische omstandigheden!!!

En, we meten hoe volkomen onmogelijk het is om terug te gaan op bepaalde vooruitgang!!!

Met een fiets om met de benen te trappen, als er geen wind is en de elektriciteit te maken die nodig is voor verlichting, met een zaag voor de armen, doe je de volledige oefening, armen en benen, perfect voor je gezondheid!!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12307
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2968




par Ahmed » 24/05/12, 21:34

Dede schreef:
En, we meten hoe volkomen onmogelijk het is om terug te gaan op bepaalde vooruitgang!!!

Er zit een tegenstrijdigheid in deze zin: als we niet meer kunnen doen wat onze voorouders deden, is er sprake van achteruitgang van onze kant, en geen vooruitgang!Beeld
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/05/12, 21:57

Ahmed schreef:Dede schreef:
En, we meten hoe volkomen onmogelijk het is om terug te gaan op bepaalde vooruitgang!!!

Er zit een tegenstrijdigheid in deze zin: als we niet meer kunnen doen wat onze voorouders deden, is er sprake van achteruitgang van onze kant, en geen vooruitgang!Beeld


ja, zelfs hun hersenen, van onze voorouders, waren 50000 tot 30000 jaar geleden groter dan de onze!!!
Zelfs het brein van de Neanderthaler was nog groter!!!!!!

Onze hersenen zijn in ieder geval in volume achteruitgegaan!!!

Zelfs leven zoals voor Koh Lanta, in een erg heet gebied, en erin slagen om een ​​vuur te maken en te eten, is erg moeilijk!!!

De pogrés is te danken aan een paar genieën, die we vergeten, maar door constant gebruik te maken van hun ontdekkingen, zonder ze te kunnen missen, zoals bij degenen die 400000 tot een miljoen jaar geleden het vuur ontdekten, essentieel voor ons bestaan, voor de ontwikkeling van onze hersenen, enz.

Daarom bewonder ik onze collectieve kennis, wetenschap en citeer wikipedia erg.
0 x
Gwenved
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 16/10/07, 11:07
Plaats: noordelijke Finistère




par Gwenved » 25/05/12, 10:27

elephant schreef:Het is heel weinig. Is het huis klein? Je woont alleen ? Ben je er wel eens? Eet je koud? Uw vrouw en uw dochter hebben zo weinig warmte achtergelaten?

Hoe dan ook, vertel ons meer.


De woning is 110m² gelijkvloers met kelder, begane grond en eerste verdieping. De eerste jaren hadden we bijna 1700€ aan brandstof maar ondertussen hebben we een temperatuurregelaar op 18.5° gezet, we hebben de ramen vervangen door dubbele beglazing, de zolder opnieuw geïsoleerd met cellulosewatten.
Vroeger hadden we op zolder twee lagen glaswol van 5 of 7.5 cm dik, maar de stroken waren gescheurd en onsamenhangend: we konden de rode bakstenen zien!! In de rupsen werd de glaswol tegen de panlat gedrukt, waardoor er tocht tegen de muren van de slaapkamers kwam!! Nu is alles gevuld met cellulosewatten en 35 cm op zolder.
Temperatuur en verbruiksniveau, we hebben het verschil gezien, de regelaar zit in een slaapkamer boven en om 18.5° te hebben was de begane grond 21°, nu hebben we net 18° (we houden de trui en het is goed).

Ik woon samen met mijn vrouw en mijn 2 kleine jongens (4 en 6 jaar oud) zonder me zorgen te maken over comfort.
0 x
Langzaam maar zeker
Gwenved
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 27
Inschrijving: 16/10/07, 11:07
Plaats: noordelijke Finistère




par Gwenved » 25/05/12, 10:36

plasmanu schreef:Ola la de prijs van de windturbine. :schok:
Voor deze prijs heb je veel meer dan 3000w piek met dubbel gemonteerde zonne-energie.
GTi (grid inverter) voor een halve dag
en de andere helft op batterij voor de nacht.

http://cgi.ebay.fr/PANNEAU-PANEL-SOLAIR ... 0598936635
Het is 97 € voor 80w piek.
Ik heb de mijne voor € 99 voor 90w.

Ik heb er maar 2 genomen. Ik heb er 5 nodig voor mijn 500W GTI (150€).

Dalende prijs op de hoeveelheid voor de haven.


De prijs van de windturbine is inclusief plaatsing en volledige renovatie van de elektrische installatie, die dateert uit 1977. Er zijn 3 zekeringkasten aanwezig. De cv-ketel, wasmachine, droger en één slaapkamer zitten op dezelfde zekering. Ik kon de aardverbinding niet vinden...

Voor de fotovoltaïsche panelen is het huis 150° georiënteerd (naar het zuiden gericht en 30° naar het oosten) met vierkante schoorstenen en luiken. Ik had verschillende contacten om de haalbaarheid te bekijken en blijkbaar zou het niet rendabel genoeg zijn...
0 x
Langzaam maar zeker

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 165-gasten