Tot ziens EdF, Areva en Total ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/05/12, 19:18

Bedankt Did67...

Misschien, maar ik zei ook dat het van de ketel afhangt.

En ik zei niets!

Persoonlijk geen duidelijke mening, niet genoeg ervaring.

En ik heb geen boiler, noch waar ik nu woon, noch in mijn andere huis, ze heeft het niet nodig! : Lol: Wat een bak...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 19:49

Obamot moet dus niet praten over wat hij niet weet!!!

Maar ketels van het rudimentaire type, starten volle pot, op een zeer koude wisselaar, die met de thermische diffusie de gassen aan de oppervlakte op meer dan 1000°C en een paar mm binnenin, het metaal nog op 20°C brengt, omdat de thermische diffusie van dik gietijzer niet ultrasnel is, (zie diffusiviteit op wikipedia die Obamot weigert te leren, met dit verschil in T of oneindige gradiënt in het begin) en dit geeft dus enorme thermische spanningen die in het begin breken. lang (je hoort het gekraak!!).
Het is voldoende om het vermogen geleidelijker op te starten, de beperkingen te verminderen en de levensduur enorm te vermenigvuldigen, wat de ketels iets minder rudimentair doen!!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 20:29

Plasmanu-opmerkingen:

Het mttp-algoritme is lineair. Als ik 100w bij 17v heb, bij constant vermogen (boor op volle snelheid) zal ik mezelf 2 minuten later op 14v voor 170w vinden.


geeft met P=VI en V=V0-RI geeft Rbob= ongeveer 0,48 Ohm en V0 onbelast voor een constant boortoerental gelijk aan 19,8 Volt. "lineair" ten opzichte van wat? omdat P van de tweede graad is in I .

en P max genomen door de mppt door zijn Rext=Rbob aan te passen, komt overeen met Pmax=V0^2/4R=205W op Rext=Rbob

heel ver van 500W, als de mmpt dit optimum mogelijk maakt ????

Bij 27V onbelast (anders dumpen voor V0 te sterk) we hebben 27/19,8=1,4 keer meer spanning, het maximaal mogelijke vermogen is 1,4^2=2 of Pmax=410W .

Dus als we met constante snelheid boren, kunnen we 410 W uit de mppt halen, als hij het maximale vermogen haalt????

Maar met de wind in plaats van de boor hebben we het nare feit dat wanneer we de windturbine in de wind afremmen, deze zeker behoorlijk vertraagt, een factor 2 of meer (runaway wanneer leeg wat enorm kan zijn, toppen van de wieken sneller dan de wind), en dus om V0=27V en 410W te hebben, is het nodig om een ​​rotatiesnelheid van de windturbine te verdubbelen, of zelfs meer, zonder stroomoutput, minimaal 54V, aan het begin voordat de mm pt begint te vragen om stroom te verminderen bij de snelheid van 27V geeft 410W.
Op deze figuren zien we dus dat de mmpt (en de dumploader) in ieder geval tijdelijk 54V of zelfs meer (80V) moet weerstaan ​​om het te laten stromen met een belasting van 410W bij 27V.

Je moet dus zonder voldoende stroom boven de 27V kunnen komen, anders gaat de windturbine in constante aan-uit cycli, of in het beste geval met veel minder vermogen dan gewenst, 5 keer minder !!!

Je moet dus de zeer variabele spanning, van te laag naar te hoog, omvormen tot een redelijke spanning, met een schakelende voeding, gecontroleerd.

Er zijn geïntegreerde schakelingen met alle schema's in de datasheets van de fabrikanten, zeer talrijk, en daarom zit het werk er bijna op, het langste is om de juiste keuzes te maken!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/05/12, 20:59

Waarom is het Obamot verboden om de info naar voren te brengen...?

dedeleco schreef:Obamot moet dus niet praten over wat hij niet weet!
Obamot weigert te leren, [...]
Zou je geval van paranoïde mythomaan niet als een algemeenheid moeten beschouwen, huh : Mrgreen:

De drempel van onderwerpen die u niet kent en waar u tussenkomt, moet 80% van uw optredens bereiken!

En aangezien Did67 het goed heeft geanalyseerd, laten we u achter:

Did67 schreef:spelen wie heeft de grootste?


dedeleco schreef:Ik ben herinner me de loodgieter van mijn schoonmoeder, die [...] toen boos werd Ik hem legde zijn fouten uit [...]

Als mensen waren zoals ik, zouden al deze loodgieters werkloos zijn!!!


: Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/05/12, 21:09

Lineair.
Omdat de watt geleidelijk toeneemt terwijl de spanning langzaam daalt. Op gelijk vermogen.

Naar mijn mening zal dit idee van schakelende voeding te veel op de maxi trekken (alles en meer meenemen) en een effect hebben dat gelijk is aan dat van de dumploader.
Kan net zo goed de GTI aansluiten op de dumploader.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 22:36

Zeker niet, want wij regelen de stroom en het optimale vermogen in plaats van alles te legen in de dumploader, die een weerstand heeft van hoeveel??? Diegene die bij te veel stroming de windturbine blokkeert door met een hele sterke stroming af te remmen.

Omdat de watt geleidelijk toeneemt terwijl de spanning langzaam daalt. Op gelijk vermogen.

is een tegenstrijdige uitdrukking omdat watts=vermogen niet verandert of het vermogen gelijk of constant is.

Naar mijn mening zal dit idee van schakelende voeding te veel op de maxi trekken (alles en meer meenemen) en een effect hebben dat gelijk is aan dat van de dumploader.

blijkt dat ik niet duidelijk en begrepen ben.
Een voeding levert alleen wat er van gevraagd wordt, het is zelfs zijn functie: ongeacht de stroom een ​​bijna vaste spanning leveren.

De schakelende voeding levert een vrijwel constante spanning voor de mmpt en geeft alleen waar de mmpt om vraagt, en krijgt dus niets als mmpt en GTI niets vragen. Daarnaast kun je met de mmpt of de GTI de karakteristieken aanpassen om de windturbine optimaal te benutten, want er zijn veel minder spanningslimieten aan de ingang van de voeding, van 2v tot meer dan 100V, voor een uitgang die altijd de juiste is voor de mmpt, zoals 17V of 24V zonder ooit de 27V te overschrijden.
Door de karakteristieken voor de windturbine in te stellen, halen we daadwerkelijk een mmpt, aan te passen aan wat nodig is.

Alles staat in de formules die ik essentieel heb gesteld, duidelijk met boor, vaste V0 op vaste snelheid van boor (V0 evenredig met de snelheid), maar met de windturbine verandert VO met ik gevraagd, neemt af, omdat de windturbine de wind weerstaat met deze stroom (kracht tegen elektromotor) en daarom aanzienlijk vertraagt ​​en daarom is de VO(I) een functie van I zodat om de 27V met 400W te hebben, het bij nulstroom nodig is dat de windturbine zonder belasting veel sneller draait.

Deze V0(I) van de vaste windturbine dient te worden gemeten, die identiek is aan de snelheid van de windturbine als functie van de remkracht erop (gerelateerd aan de gevraagde stroom).

De schakelende voeding levert wat de mmpt nodig heeft in stroom I .

Je kunt zelfs de stroomvoorziening met een minimale stroom, geleverd aan de dumploader, of geleidelijk aan de GTI, leeg laten lopen om te voorkomen dat de windturbine racet, in plaats van alles of niets in de dumploader, die wordt geactiveerd als de windturbine aan het racen is, en blokkeert, terwijl door om de juiste stroom te vragen, hij nooit zou racen, vertraagd, zou hij zijn volledige vermogen van 500W en iets meer dan 27V geven.

Deze windturbines hebben een programma van stroomvoorziening en mmpt te rudimentair, terwijl we het beter kunnen doen met dezelfde componenten, vooral door de punten en curves van de werking aan te passen.

Gezien het aantal van deze onbevredigende windturbines zou zo'n regelbare stroomvoorziening veel mensen interesseren.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/05/12, 22:53

Plasmanu: je hebt het mis pittig alles : Cheesy:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 27/05/12, 23:06

Obamot begrijpt het nog steeds verkeerd, het zijn de goedkope windturbines die verkeerd zijn, in het beste geval 1/5 van wat is beloofd, omdat de windturbinefabrikanten nog niet moe zijn geworden in de elektronica.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 28/05/12, 09:46

dedeleco schreef:
Maar de ketels van het rudimentaire type, starten volle pot, op een zeer koude wisselaar, die door de thermische diffusie de gassen aan de oppervlakte op meer dan 1000°C en een paar mm binnenin, het metaal nog op 20°C brengt,


Start de stroom gewoon geleidelijker op!


Sindsdien zijn we nog steeds - gedeeltelijk - in de feiten:

1) Gietijzer beleefde zijn hoogtijdagen met kolen-, hout- of cokesketels; het begon noodzakelijkerwijs "geleidelijk"!

Sommige zijn helaas getransformeerd met de toevoeging van een oliebrander. En daar was het niet meer hetzelfde.

Sommige fabrikanten zijn simpelweg overgeslagen door 30 jaar geleden, tijdens de olieboom, hun kolengestookte ketels te "transformeren" naar oliegestookte ketels. Het heet zakelijk. Des te erger voor de consument "gogo"...

Sommige fabrikanten van "goedkope" ketels in Oosterse landen prijzen gietijzeren ketels tegenwoordig nog steeds als de "must". De 'valse goede ideeën' die 'tradities' worden genoemd, hebben het vaak moeilijker dan de wetenschap en de ideeën over de weerstand van materialen! ("mijn grootvader had een gietijzeren ketel, die ging nooit kapot"; dus het is noodzakelijkerwijs de beste, zoals grootmoeders cassoulet...)

2) De huidige ketels, bij ons, zijn van staal en "verzilveren" deze variaties (in RVS zelfs in het geval van condensatieketels). Ik heb nog nooit gehoord van scheuren ondanks branders die abrupt werken door "aan / uit" ... [aan de andere kant corrosie als ze zonder voorzorg zijn aangesloten op "lage temperatuur" -stralers, met koude retouren - altijd behalve condensatie]

3) Pelletketels - van wie sommigen hier weten dat ik een onberouwvolle proseliet ben [bedankt ded dat je me hier niet voor hebt opgewonden; Ik stel het op prijs]- combineer de voordelen: professionele start van het vuur, dan bediening door modulatie in plaats van "aan/uit" en stalen structuur (of roestvrij staal als condensatie)...
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 30/05/12, 22:05

Dedeleco heeft gelijk.
Al mijn laatste tests zijn in overeenstemming met zijn verklaringen.
Mijn nieuwste, de Ista-generator zelf teruggespoeld.
Ik heb het parallel getest op een schakelende voeding in de hoop dat de Rext de Rbob zou benaderen. Ik heb een ongelooflijke kans. het koppel regelt zichzelf, het moet gebeuren.
Ik zal de test moeten doen op Ista teruggespoeld met een aangepaste mastervolt windmaster-curve. Dat heb ik nog niet kunnen doen.

Als het geen plasmanu is, is er voor mij geen hybride GTI tenzij je hem kunt configureren. De bochten hebben echt niets te doen. U doet dus voor niets een aankoop.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 326-gasten