Tot ziens EdF, Areva en Total ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 26/05/12, 14:01

netshaman schreef:Dus jongens, ik poeder jullie allemaal!



Als jij het zegt !!!

Als hij niet terugkeert naar de post, denk ik dat hij zijn investering nooit zal terugbetalen.

Zelfs aan de kusten van de Middellandse Zee zou je moeten rekenen, 100 jaar, 200 jaar. Plaats bijvoorbeeld Leucate (niet het dorp), de badplaats of de vijver.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/05/12, 16:06

1) Ik vind het onderwerp interessant

2) Dan lijkt het me dat we enerzijds een onderscheid moeten maken tussen "financiële balans" en/of "rentabiliteit" (het is een debat) en een benadering "Ik verklein mijn voetafdruk" (met wat ik mezelf kan bieden gezien mijn situatie, met mogelijke compromissen zoals: in plaats van het nieuwste model te kopen voor 15 euro, koop ik een elektrische fiets voor 000 en dan installeer ik een dak HP voor 1, enz.). Want uiteindelijk, als we "gewetensvolle" consumenten willen zijn, kunnen we het debat niet reduceren tot winstgevendheid (waarom zou je een CESI vergelijken met een elektrische boiler, als we "antinucleair" zijn omdat we niet willen dat iemand in de boomgaard van een kerncentrale belandt, waarom de manie voor modieuze auto's niet opofferen voor een CESI, of een "hightech" keuken voor een CESI...).

Voor mij is het debat rond "Ik bepaal mijn verbruik in deze richting" verstandiger dan dat rond "wat is de winstgevendheid van die en die apparatuur"...

3) 5 jaar geleden, nadat ik bijna dood was (hartaanval), besloot ik mijn nog werkende brandstofketel in te ruilen voor een pelletketel. In het geval van mijn dood, terwijl ik me mijn begrafenis voorstelde, had ik gedacht dat een van de dingen die ik niet had gedaan, was dat ik dit project niet had gerealiseerd (ik was er al 1 of 2 jaar heimelijk in geïnteresseerd)...

Dus ik ondernam actie.

En de enige twijfel over de winstgevendheid van de operatie irriteerde me.

Dat gezegd hebbende, het zal veel sneller "winstgevend" zijn dan verwacht (met stookolie voor 0,75 euro in mijn berekeningen).

Dus mijn "favoriet" blijkt ook een "coup de portfolio" te zijn, a posteriori!
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 26/05/12, 17:52

+1
het kwantificeren van de economische voetafdruk is onpraktisch.
In termen van financieel rendement of winstgevendheid.
Als je liefhebt, tel je niet mee: goede basis voor beginnende berekeningen.
We willen minder verbruiken op de meter zonder onszelf iets te ontnemen.

We beginnen met een budget en daar gaan we mee aan de slag.
Alles wordt van geval tot geval gedaan.
Voor mijn geval heb ik gratis zon, wind en water
Dat is:
3000w zonnekam van het EDF-contract, het is een geschenk van de staat + EDF: we weigeren niet.
Mijn eigen zonne-installatie met netinjectie. Momenteel 2*90w piek voor een 500w injector.
De 500w maxi piek windturbine + zijn 500w injector maar bij 100w is het het einde van de wereld.
Binnenkort zonne-ECS om minder elektriciteit te verbruiken.
Naarmate en wanneer ik het kan, zal ik mijn aantal persoonlijke panelen uitbreiden.
tot 1000w als ik in de omvormer van de windturbine prik.
Omdat de windturbine wordt opgelicht met de MTTP.
Het gaat eindigen: regulator + batterij op een speciale lijn 12v permanente buitenverlichting stijl + kelders, met dumploader gemaakt van lampen.


En als ik meer produceer dan ik consumeer. Cadeau aan EDF: Dat heb ik minder op mijn geweten: deze klote kerncentrales hebben concurrentie.
Het volstaat voor mij om mijn overproductie te volgen om mijn verbruik dienovereenkomstig aan te passen: zwembadpompstijl + verschillende vrijwillige consumptie...
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 26/05/12, 21:53

1) Het zou leuk zijn als je "gewone stervelingen" sprak. Ik begrijp niet alles (MTFP?), hoewel ik in veel dingen geïnteresseerd ben en opgeleid ben als ingenieur (landbouwkundige)...

2) En dat je nog steeds kostenelementen geeft (het is iets anders dan "winstgevendheid": combineren met jou maar op tafel? Of anders, als ik jou wil imiteren, ik de onnozele, hoeveel moet ik dan op tafel leggen? Dus erven? Of ergens anders sparen? of de loterij winnen?).

3) Van mijn kant heb ik nog steeds een aangesloten PV-dak op het oog (maar nog geen actie ondernomen).

Mijn prioriteit, om mezelf ervan te overtuigen dat het mogelijk is, is om 30% te besparen op het brandstofverbruik. En om consistent te zijn met mijn betoog: Fessnehiem sluiten kan zonder kaarsen!

Maar met zo'n 3 kWh per jaar ben ik al bekrast en wordt het steeds moeilijker!

Ik moet een "technologische sprong" maken op het gebied van apparaten met een hoog verbruik: LL met dubbele ingang aangesloten op de CESI (maar degene die ik heb wil niet doodgaan en ik heb scrupules om hem weg te gooien alleen omdat hij oud is - ik ook!), A+++ vriezer... Ik zou deze oude pc ook kunnen weggooien voor een tablet? En ook blijft de oven (elektrisch)...
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 26/05/12, 22:22

MPPT is Maximum Power Point Tracking
Het is het management van de omvormer/netwerkinjector om op elk moment het maximale te krijgen: betere prestaties.
De kosten zijn laag.
Voor EDF en de 3000w-piek is het transparant omdat het zichzelf financiert.
2 panelen van 90w + kabel + 500w zonnenetwerk injector minder dan 400€
500w windturbine + 500w hybride netwerkinjector (zon of wind) + mast rond de 600€
De windturbine is een Ista breeze marine 500w: het is niet de beste. het is Turkse, maar geen Duitse technologie, ook al komt het uit Duitsland.
Ik heb grotere AirX (Amerikaanse) bladen geplaatst: hij fluit en levert slechts 100 W.
Ik aarzel om een ​​nieuwe GTI (Grid Tie Inverter) te bestellen: speciale driefasige netwerkomvormer voor windturbines.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/05/12, 07:03

voor de windturbine had ik extra kosten.
Naaf + messen 100€
Hybride regelaar (500w 12v voor airX windturbine + 200w zonne-energie) 217€

Ik moet nog testen of de regelaar ermee instemt om mijn GTI op zonne-energie te geven door tegelijkertijd de invoer van zon en wind te accepteren.

Want windturbine op regelaar dan GTI (hybride), werkt minder goed
dan windgenerator rechtstreeks op GTI (hybride).
De spanning neemt plotseling af, de regelaar stuurt de dumploader (bypass van de overbelasting) illico, en de MTTP van de GTI begint nog later.

Op dit moment arriveert alleen de windturbine bij de regelaar.
Omdat de panelen op hun GTI (zonne-energie) zo goed werken dat het mijn hart pijn doet om alles los te koppelen om te testen.

Ik heb nog 3 opties:
1 de duurste: een windturbine die de naam 1000 tot 1500€ waardig is
2 duur: de grote deep-cycle batterij 300 tot 500€
3 de goedkoopste: een specifieke driefasige windturbine GTI 150 tot 300€

Voor zonnepanelen is het ongeveer 1.1€ 1.2€ per Wattpiek.
Deze had ik in Duitsland genomen.
http://cgi.ebay.fr/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0589321312
216.90€ geleverd voor 180w piek in 2 panelen
€ 96,- per paneel en € 24.90 verzendkosten

GTI: Grid(grid) Tie(gebonden/gebonden) Inverter(converter)
Het is als een omvormer voor een computer, behalve dat het de sinusgolf van edf en de te injecteren laag op het juiste moment meet, bij elke Hertz herberekent het. Als het het edf-signaal niet vindt, schakelt het zichzelf uit en injecteert het niet voor de veiligheid: dit is eilandmodus.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 27/05/12, 09:24

Dus ik denk niet dat ik het mis heb: je bent "expert" genoeg om alles zelf te installeren??

Dat is een belangrijk onderdeel van het debat!

[Dit is een van de grote "verborgen" elementen van de debatten en daarom een ​​oorzaak van misverstanden; Ik volgde dat elders op de CESI; tussen iemand zoals ik die een installatie koopt die door een vakman is gemaakt en iemand die het zelf kan installeren, variëren de kosten, voor hetzelfde vermogen - dezelfde "service" gemakkelijk van eenvoudig of dubbel of zelfs iets meer. Ik ben niet slecht in elektriciteit; Ik doe veel "basis" modding of bedrading - ik installeer zelf verlichting, stopcontacten of modificeer circuits, vrijwel binnen de normen. Maar daar zou ik waarschijnlijk opdrogen. Resultaat: voor sommigen (zelfinstallateurs) is het "prachtig"; voor de anderen een kloof, als ze een vakman vinden die hun project correct wil uitvoeren! We zijn niet allemaal "gelijk" voor onze "groene" projecten!...].

Maar bedankt voor die info.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/05/12, 10:55

Inderdaad: het is Self Manu made : Mrgreen:
In elektronica ben ik een knikker.
Maar ik leer graag.
De rode zoon is het meest
zwart is het minst
Als er een geelgroene is, is dit meestal aarde.
Het zal niet veel verder kijken.
Weten hoe je een soldeerbout moet gebruiken is kinderspel met vloeimiddel (water om te solderen) en goed tin.
Wees niet bang om ook op het dak te klimmen.
Het is binnen het bereik van de eerste pecor: zoals het hanteren van een schroevendraaier...

Het is waar dat ik een bepaald vermogen heb om alles te repareren, opnieuw te typen
Het helpt. Identificeer duidelijk het probleem en leid de oplossing/het antwoord af zonder tijd te verspillen.

Om geld te besparen, is het essentieel om uw behoeften te kennen.
Met de digitale sagem edf-meter kunt u het realtime en cumulatieve verbruik kennen.

De referentietool: dat is alles
https://www.econologie.com/shop/prise-el ... p-238.html
Wij consumeren
We produceren
Wij meten
Wij leiden af.

Het apparaat heeft maar één betekenis: meet wat er uit het stopcontact komt.
We openen hem en keren hem om: hij meet wat er in het stopcontact gaat.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 27/05/12, 11:16

Ik zou graag de trieste ervaring van mijn buurman willen vertellen, die tank en brander moest vervangen:

we hebben een dag/nacht-abonnement en we maken er 's nachts gebruik van om de machines te lanceren.

er is een bijzonderheid die misschien zal springen, het is een elektrische boiler die wordt gestart in de zomer als de ketel uit staat in plaats van over te schakelen naar de zomerstand'. De vorige eigenaren zeiden dat het zuiniger was.

Dit mag u NOOIT doen, als u niet het risico wilt lopen dat de boilertank barst! Herhaalde thermische schokken (dilatatie en terugtrekking) zijn dodelijk bij stress voor gietijzer (het is dus een verkeerde berekening om te geloven dat men van gebruikstemperatuur naar omgevingstemperatuur kan gaan zonder bijkomende schade...).

En als je het lange tijd wilt behouden zonder het te veranderen (en gezien het feit dat je zelden aanwezig bent - tijdens de productie - wanneer ze de casting doen, om te zien of alles goed is gegaan... Het is dus een voorzorgsprincipe om aan te nemen: in deze omstandigheden is het niet de moeite waard om het in de zomer volledig te stoppen om een ​​paar euro stookolie te besparen, maar met het risico om na slechts een paar jaar dienst € 10 te verliezen... Het is niet voor niets dat er een "zomerstand" is, je moet het gebruiken!)

Mebon, iedereen doet wat hij wil he.. : Lol:
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 27/05/12, 12:25

Het is duidelijk.
Maar berekening gemaakt in koude regio.
In het zuiden warmen we op. 6 maanden dus...
Het probleem zijn al die oude ketels die weigeren te starten zodra de noordenwind komt.
Een gans die het gouden ei legt voor loodgieters/verwarmingsmonteurs.
Iedereen belt tegelijk.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 244-gasten