Vraag: probleem van oversized gegranuleerde boiler?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 21/02/08, 09:52

nog een kleine extra indo: in het technische document van de pellestar 20kw staat goed aangegeven: gemiddelde temperatuur van de rookgassen bij volledige belasting: 120 ° C !!!!!
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/02/08, 09:56

ja, en aan dat alles moeten we ook een willekeurige kwaliteit korrels toevoegen.
als u het oppervlak van de wisselaar vergroot, wint u aan warmte-uitwisseling, omdat de T ° van de gassen bij de inlaat hetzelfde blijft en ze kouder worden bij de uitlaat. althans in het begin, want als dit een bistrage veroorzaakt, erg plakkerig en niet oplosbaar in water, zal de uitwisseling steeds minder goed gebeuren om terug te keren naar het oorspronkelijke niveau, of zelfs erger.

Om deze redenen geef ik er de voorkeur aan om bij apparaten te blijven die rook rond de 120 ° uitstoten, zelfs zonder schoorsteenmantel. Een houtkachel straalt meer dan 400 ° uit, vertoont bijna 80% rendement en dat baart niemand ...
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 21/02/08, 11:02

did67 maakte een opmerking die net kantelde terwijl ik naar je foto's keek. misschien is uw bisterprobleem gewoon te wijten aan een onjuiste aansluiting van de schoorsteen. volgens de foto's hebben we de indruk dat het verticaal rechtstreeks uit de afzuigkap gaat. als de hele schoorsteen verticaal boven de afzuigkap staat, VOLDOET DEZE NIET aan de HERZ-voorschriften. in feite zal er noodzakelijkerwijs condensatie zijn die in de extractor zal neerdalen.
de herz installateur doc adviseert een 45 ° aansluiting met de schoorsteen of in het ergste geval 10 ° en dat condens in ieder geval niet terug kan naar de afzuigkap. ze raden zelfs aan om de verbindingsbuis (tussen ketel en schoorsteen) te isoleren met een minimum van 30 mm isolatiedikte om er zeker van te zijn dat deze niet condenseert in dit gebied.
Ik voeg een diagram van een andere fabrikant toe om dit te illustreren. (deze raadt slechts 3% helling aan)
we kunnen duidelijk de condensaatterugwinningskegel zien
Beeld
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685

Betreft: meerdere vermogens met dezelfde ketel




par Did67 » 21/02/08, 12:21

Dirk Pitt schreef:Dit alles is een subtiel compromis tussen deze parameters (om nog maar te zwijgen van de neveneffecten zoals bistrage en andere die ervoor zorgen dat er bepaalde limieten zijn die ons beletten de beste prestaties te plaatsen). De fabrikant heeft dit theoretisch berekend en gemeten om hebben het beste compromis.


Hetzelfde met mij. Er zijn 4 buizen die zijn vergrendeld.

Mijn installateur vertelde me echter dat hij een Okofen naar een andere klant ging ombouwen.

Ik veronderstel dat door het sluiten van de leidingen (na het verwijderen van de veren) en vooral door het initialiseren van de software (het injecteren van de fabrieksparameters van een 15 kW), we een 20 kW kunnen transformeren naar 15 kW of 10 ... lijkt dat wat betreft de "hardware" (brander, luchtblazer, open haard ...) al het andere is hetzelfde. Ik heb de vraag niet met het installatieprogramma onderzocht, in de hoop dat ik me geen zorgen zou maken!
0 x
blogofiel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 17/02/08, 12:34




par blogofiel » 21/02/08, 19:06

witte kool :|

De technicus heeft me een aantal parameters laten wijzigen, maar niets dat de hitte van de ketel tempert. Hij heeft me zojuist de gebruiksmodus van de ketel laten veranderen. Ik gebruikte een modus waarbij het instelpunt van de keteltemperatuur was vastgesteld (70 °). Dit setpoint verandert nu afhankelijk van de T ° van de buitensensor en de geparametreerde stooklijn.

Hierdoor start de ketel pas als de ketelwater T ° onder de 45 ° zakt en draait tot hij 75 ° bereikt. Maar hij draait nog steeds niet langer dan 12 minuten (ongeveer 4 minuten bij het starten van de verbranding + 4 minuten als de T ° stijgt met 50% + 4 minuten bij een regeling van 30%).

Maar niets op het niveau van de afzuigkap en zijn werking is "normaal".

Ik begon hem te ondervragen over het vermogen van de ketel en de impact van de aanpassing van de afzuigkap, ik probeer hem te vertellen dat het niet meer regelt zoals voorheen, ik probeer een paar cijfers naar voren te brengen en daar vertelt hij me dat er niets is veranderd. In dit opzicht wees ik hem op de 170 ° T ° van de dampen en de slechte prestatie die dit betekent + de verdubbeling op zijn minst van het aantal starts, daar begint hij zich een beetje terug te trekken. De discussie eindigt met ik noteer het in het dossier en praat met mijn technisch manager en dat zullen we zien bij het volgende interview.

Ik vroeg hem naar de afzuigkap, hij bevestigt dat het degene is die nu alleen in Frankrijk bij deze ketel wordt geleverd omdat we slechte pellets vol stof hebben (ik wil het geloven, gezien m. ... waarvan ik twee verkocht heb jaren geleden).

Dus ik zal de volgende stap moeten nemen, een fax schrijven om alles op schrift te stellen.

Op welke punten raadt u mij aan om in deze fax aan te dringen? Ik zal het ontwerp aan u voorleggen zodat u mij uw mening kunt geven. het doel is om iets te doen dat hen dwingt te bewegen en vooral om te laten zien dat ik er niet tevreden mee zal zijn. Ik merk het op ...

@dirk pitt

Hier is de foto van het schoorsteenkanaal. Ik denk dat dat de norm is, toch?

Beeld
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 21/02/08, 20:02

ja, voor mij konden we destijds het horizontale stuk op de andere foto's niet zien, maar zo is het oké met een tochtregelaar als bonus.
ik in jouw plaats, ik zal aandringen op de rooktemperatuur die niet voldoet aan het document, want wat betreft de bedrijfstijden, hoewel we het er allemaal over eens zijn dat het niet normaal is, is het een beetje subjectief en hoe dan ook, er is geen typische waarde in de ketelspecificaties.
we moeten ook kijken of er ketelspecificaties zijn over de rookgasstroom en de temperatuur van de haard.
het is alleen met cijfers en documenten dat je mensen naar de rede laat luisteren (misschien)
het is noodzakelijk om de substantiële wijziging van het verkochte product aan te voeren.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/02/08, 20:18

er is dat de ministroom veel meer is dan wat we je hebben verkocht. Dat je de cv-ketel met de huidige eigenschappen niet zou hebben gekocht, omdat deze niet meer aan je wensen voldoet.
Ik stel voor dat u lid wordt van een consumentenvereniging, of rechtsbijstand waarmee u geld kunt besparen als het slecht wordt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 21/02/08, 20:49

Wat een geweldige installatie! isolatie op de leidingen zou natuurlijk minder mooi zijn maar logischer ...

Voor Franse pellets, ik kan het niet geloven! Christophe vertelde ons echter dat de pellets aan een norm voldoen en dat het geen stoofpot is.

Is de bedrijfstijd van uw ketel niet gekoppeld aan de kwaliteit van deze pellets?

Ik vroeg hem naar de afzuigkap, hij bevestigt dat het degene is die er nu is geleverd met deze ketel in Frankrijk alleen omdat we hebben slechte pellets vol stof (Ik kan het geloven gezien de m .... dat ik twee jaar geleden werd verkocht).
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
Avatar de l'utilisateur
Philippe Schutt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1611
Inschrijving: 25/12/05, 18:03
Plaats: Elzas
x 33




par Philippe Schutt » 21/02/08, 21:05

Helaas bevestig ik dat hier veel vakmanschap van slechte kwaliteit is. Het is erg belangrijk om pellets te nemen die aan een norm voldoen en deze op de zakken te laten bedrukken, of koop eerst een kleine hoeveelheid om te testen.
sommige apparaten zijn erg gevoelig voor wat erin wordt gestopt, ik zag toevallig een toevoerschroef geblokkeerd door korrelig stof.
Daarnaast is het vaak nodig om de instellingen aan te passen bij het wisselen van fabrikant, ook als je binnen de norm blijft. dus bedenk of de pellet geen enkele respecteert!
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 21/02/08, 21:17

Ik denk dat ik me herinner dat onze ongelukkige vriend uit de regio Lyon komt. Ik gebruik al 2 jaar natuurlijke energie en maak me geen zorgen.
nog een kleine truc om te voorkomen dat er te veel zaagsel naar de ketel gaat:
1- de dempingsmat opgehangen in de opslagruimte: essentieel om te voorkomen dat de korrels exploderen tijdens het vullen door de blowerwagen.
2- Maak geen schuine vloer in de vorm van een trechter in de opslagruimte. zoals ik aangaf in mijn artikel van Christophe, is het nutteloos, het is ingewikkeld om te doen omdat het sterk moet zijn en als bonus belandt al het fijne zaagsel in de worm.
terwijl als je een eenvoudige vlakke vloer hebt, het fijnere zaagsel tussen de korrels terechtkomt als al het volume korrels beweegt en het naar de vloer gaat, maar niet allemaal in de vijzel.
0 x
Beeld

Klik op mijn handtekening

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 262-gasten