Tussen dromen en realiteit in Duitsland

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 19/05/19, 11:35

Ja, ik heb gisteren gekeken. Ik vond het minder impactvol dan normaal, vooral in het begin, soms een beetje "rommelig". Hij zei ook op een gegeven moment: "Ik ben nog niet klaar met mijn dutje"!
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par izentrop » 19/05/19, 12:09

sicetaitsimple schreef:Ja, ik heb gisteren gekeken. Ik vond het minder impactvol dan normaal, vooral in het begin, soms een beetje "rommelig". Hij zei ook op een gegeven moment: "Ik ben nog niet klaar met mijn dutje"!
Het is waar dat hij meer stamelde dan gewoonlijk, maar heb je geluisterd als hij praat over de overvloed aan punten per uur waaruit blijkt dat hoe meer windenergie wordt geproduceerd en hoe lager de marktprijs, punt van zijn negatief tijdens hoge producties.
En ook dat we niet op wind moeten vertrouwen om een ​​sterkere vraag vanuit een buurland te compenseren, want het weer is overal hetzelfde in Europa.
toebehoren
VentVoisin.gif
VentVoisin.gif (213.22 Kio) 2844-tijden bekeken
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 19/05/19, 12:46

izentrop schreef:
sicetaitsimple schreef:Ja, ik heb gisteren gekeken. Ik vond het minder impactvol dan normaal, vooral in het begin, soms een beetje "rommelig". Hij zei ook op een gegeven moment: "Ik ben nog niet klaar met mijn dutje"!
Het is waar dat hij meer stamelde dan gewoonlijk, maar heb je geluisterd als hij praat over de overvloed aan punten per uur waaruit blijkt dat hoe meer windenergie wordt geproduceerd en hoe lager de marktprijs, punt van zijn negatief tijdens hoge producties.
En ook dat we niet op wind moeten vertrouwen om een ​​sterkere vraag vanuit een buurland te compenseren, want het weer is overal hetzelfde in Europa.


Ja, maar dat vond ik het minst impactvol! Zelfs al wist ik een beetje van het onderwerp af, ik merkte dat zijn dia's niet echt demonstratief waren en naar mijn mening begrepen de aanwezige leden niets. Bovendien zul je merken dat hij tegen de president zei "ja, ik zal je nog een sturen".
Hij zou twee weken of een representatieve maand gekozen hebben en net de toegevoegde productiecurves van Duitsland en Frankrijk laten zien, dat zou volgens mij veel meer vertellen.
Over de verdiensten ben ik het natuurlijk eens, over de proliferatie of de impact op de marktprijzen.
0 x
Eric DUPONT
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 751
Inschrijving: 13/10/07, 23:11
x 40

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par Eric DUPONT » 19/05/19, 15:57

De heer Jancovichi vergeet om te zeggen dat Duitsland elektriciteit met windenergie tegen een lagere kost 3 zal produceren dan de epr.


https://www.ampyxpower.com/ap3/
0 x
Avatar de l'utilisateur
sen-no-sen
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6856
Inschrijving: 11/06/09, 13:08
Plaats: High Beaujolais.
x 749

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sen-no-sen » 19/05/19, 22:26

Eric Dupont schreef:De heer Jancovichi vergeet om te zeggen dat Duitsland elektriciteit met windenergie tegen een lagere kost 3 zal produceren dan de epr.


https://www.ampyxpower.com/ap3/


Lucht wind? Eerlijk gezegd is dit serieus? : Roll:
0 x
"Engineering gaat soms over weten wanneer je moet stoppen", Charles De Gaulle.
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par izentrop » 19/05/19, 22:55

sicetaitsimple schreef:
izentrop schreef:
sicetaitsimple schreef:Ja, ik heb gisteren gekeken. Ik vond het minder impactvol dan normaal, vooral in het begin, soms een beetje "rommelig". Hij zei ook op een gegeven moment: "Ik ben nog niet klaar met mijn dutje"!
Het is waar dat hij meer stamelde dan gewoonlijk, maar heb je geluisterd als hij praat over de overvloed aan punten per uur waaruit blijkt dat hoe meer windenergie wordt geproduceerd en hoe lager de marktprijs, punt van zijn negatief tijdens hoge producties.
En ook dat we niet op wind moeten vertrouwen om een ​​sterkere vraag vanuit een buurland te compenseren, want het weer is overal hetzelfde in Europa.
Ja, maar dat vond ik het minst impactvol! Zelfs al wist ik een beetje van het onderwerp af, ik merkte dat zijn dia's niet echt demonstratief waren en naar mijn mening begrepen de aanwezige leden niets. Bovendien zul je merken dat hij tegen de president zei "ja, ik zal je nog een sturen".
Hij zou twee weken of een representatieve maand gekozen hebben en net de toegevoegde productiecurves van Duitsland en Frankrijk laten zien, dat zou volgens mij veel meer vertellen.
Over de verdiensten ben ik het natuurlijk eens, over de proliferatie of de impact op de marktprijzen.
De voorzitter heeft dit heel goed begrepen, gezien de vragen die hij heeft gesteld.
De ovaties zouden met een andere kleur per land duidelijker zijn geweest, zoals de rapporteur heeft opgemerkt. Jammer als dit detail voorkomt dat zijn interventie serieus wordt genomen.
Het is duidelijk dat de mensen van ADEME die voorstander zijn van de vermindering van kernenergie zwaarder op de balans zullen wegen. :frons:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 20/05/19, 10:24

izentrop schreef:De ovaties zouden met een andere kleur per land duidelijker zijn geweest, zoals de rapporteur heeft opgemerkt. Jammer als dit detail voorkomt dat zijn interventie serieus wordt genomen.


????? Absoluut niet, het is onmogelijk om "een andere kleur per land" te geven. Dat bewijst dat de grafiek niet erg duidelijk en demonstratief is: u maakt dezelfde "fout" als de rapporteur.
0 x
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13644
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par izentrop » 20/05/19, 13:02

sicetaitsimple schreef:
izentrop schreef:De ovaties zouden met een andere kleur per land duidelijker zijn geweest, zoals de rapporteur heeft opgemerkt. Jammer als dit detail voorkomt dat zijn interventie serieus wordt genomen.
????? Absoluut niet, het is onmogelijk om "een andere kleur per land" te geven. Dat bewijst dat de grafiek niet erg duidelijk en demonstratief is: u maakt dezelfde "fout" als de rapporteur.
Elk punt vertegenwoordigt één productie per uur, berekend als een percentage van de maximale productie. Er zijn Franse en Duitse punten, ik zie niet in waarom we ze niet konden onderscheiden door een kleur ??
Hier deden ze het goed:
Beeld https://www.vive-le-nucleaire-heureux.c ... urope.html

Het is waar dat, zo gezien, het meer spreekt. : Wink:
0 x
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9773
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2638

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par sicetaitsimple » 20/05/19, 13:30

izentrop schreef:Elk punt vertegenwoordigt één productie per uur, berekend als een percentage van de maximale productie. Er zijn Franse en Duitse punten, ik zie niet in waarom we ze niet konden onderscheiden door een kleur ??


Nee, elk punt van de tijd bestaat uit een Duitse abscis en een Franse ordinaat, de horizontale as en ordinaat zijn de respectieve belastingsfactor van de wind voor dit tijdstip.

Ik begrijp dat het de neuronen van de ingenieursstudenten aan de School of Mines in Parijs (MinesParisTech modern) kunnen stimuleren, maar het lijkt me niet geschikt om een ​​parlementaire commissie die eigenlijk veel meer ontvankelijk voor een cijfer zal zijn, zoals u voorgesteld (of dat ik het suggereerde).

PS: het enige voordeel van deze presentatie is dat het de respectieve kracht van de windparken normaliseert. Met andere woorden, als het Franse windmolenpark bijvoorbeeld verdubbelde en de Duitser identiek bleef, zou de puntenwolk ongeveer hetzelfde tempo hebben.
0 x
Bardal
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 509
Inschrijving: 01/07/16, 10:41
Plaats: En 56 45
x 198

Re: Tussen dromen en realiteiten in Duitsland




par Bardal » 20/05/19, 13:51

Uh .... Nee, op de door Janco voorgestelde kaart is het niet mogelijk om punten van verschillende kleuren te plaatsen, het zou zinloos zijn (alle blauwe punten zouden op één as liggen en alle rode punten op de andere, dus nee mogelijke interpretatie).

In deze grafiek vertegenwoordigt één punt één uur en wordt gepositioneerd op het orthonormale vlak volgens de productie van elk land (in percentage van het geïnstalleerde vermogen van elk land) tijdens dit uur; dit punt vertegenwoordigt een tijd waarin Duitsland 60% van zijn maximale vermogen produceerde en Frankrijk 30% van zijn vermogen. Dit type grafiek (genoemde puntenwolk) berekent correlatie tussen twee fenomenen, absoluut positieve correlatie resulteert in een rechte lijn vanaf de oorsprong O en 45 ° helling, een volledig gebrek aan correlatie resulteert in een rechte loodrecht op de vorige en passeren het gemiddelde van de producties (het is, een beetje, de grijze band van het diagram Janco). Zo'n schema is niet erg sprekend en moeilijk te interpreteren voor degenen die niet bekend zijn met waarschijnlijkheden en statistieken ...

De curves die u izentrop voorstelt zijn veel meer aan het woord, hoewel ze hetzelfde weergeven als het diagram van Janco ...

Oeps, gegrild door sicétaitsimple; aan de andere kant heeft het Janco-schema niet eens het voordeel dat het rigoureus is, de geordende abscis-schalen zijn niet identiek (wat niet gerechtvaardigd is) ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 183-gasten