TPE: geothermische bronnen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
shmoll
x 17

TPE: geothermische bronnen




par shmoll » 11/12/06, 08:45

hallo, ik zit in de 1e S en mijn onderwerp van TPE is "hoe de man profiteert van de geothermische verschijnselen" om over dit onderwerp te antwoorden, zal er een gebaseerd zijn op het geval van ijsland. Persoonlijk zorg ik voor de waterstofauto's die circuleert in IJsland ..... voor zover ik weet slaagt IJsland erin om waterstofatomen te isoleren zonder gebruik te maken van elektrolyse die giftig afval produceert, maar dankzij geothermische verschijnselen !!!
Hoe zou je het doen? :D
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 11/12/06, 15:34

Hallo,

Ik weet dat ze een proces gebruiken dat rechtstreeks warmte van magma gebruikt, maar ik weet niet veel meer. Er moeten verschillende manieren zijn om 2H2O in H2 + 2O2 te breken. Het is aan jou om de kant van chemie te zien. Het kan een proces zijn waarbij een katalysator wordt gebruikt (platina of een ander?)

In jouw plaats zou ik je leraar natuurkunde scheikunde koken voor meer informatie : Mrgreen:
0 x
shmoll
x 17




par shmoll » 13/12/06, 16:07

ok bedankt!
goede bak, ik moet gewoon mijn scheikundeleraar lastigvallen ... lol
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2

Betreft: TPE




par houthakker » 13/12/06, 18:05

shmoll schreef:[...] Persoonlijk zorg ik voor de waterstofauto's die in IJsland circuleren .....
Ah? :? En heb je er veel gevonden? : Cheesy:

Nou, blijkbaar heeft iemand er al aan gewerkt ...
http://www.mission-laique.asso.fr/pedag ... 57_p63.pdf

shmoll schreef:van wat ik weet slaagt IJsland erin om waterstofatomen te isoleren zonder elektrolyse te gebruiken die giftig afval produceert,
En wat zijn deze giftige afvalstoffen die worden geproduceerd door de elektrolyse van water? :schok:

Ik denk gewoon dat IJsland waterelektrolyse gebruikt, interessant dankzij de lage kosten van zijn hydro- en geothermische elektriciteit ...

Hier als je plezier wilt hebben, een oud artikel (geen datums maar ik denk rond 2000) dat enthousiast was over IJsland ... We zijn er nog verre van ...
http://membres.lycos.fr/malibusurf2/att ... ogene.html
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043

Betreft: TPE




par Christophe » 14/12/06, 21:26

Ik vind het onderwerp nu al vrij nul sinds sorry, maar de man haalt op dit moment niet erg weinig winst uit geothermische bronnen, aan de andere kant genereert het miljarden met geologische bronnen (mijnen en fossiele energie) ...

shmoll schreef:Hoe zou je het doen? :D


:schok: en je leraar Frans, wat betekent dat? : Mrgreen:
0 x
shmoll
x 17




par shmoll » 10/01/07, 19:08

sorry voor dit grove gebrek aan vervoeging .....

Dus ik stuur mijn TPE terug op 22 januari en ik moet gewoon het feestje op waterstofauto's afronden ... En ik geef toe dat ik een beetje roei, dus als je nog info hebt ...
dank u :D
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 10/01/07, 19:10

0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 270-gasten