Onderwerp van TPE: hernieuwbare energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 15/12/06, 14:31

Verdorie, gegrild door Targol... : Lol:
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
elfira77
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 14/11/06, 11:07




par elfira77 » 17/03/07, 19:00

bedankt voor je antwoord aangezien het tpe-plan volgens de leraren is aangepast, het plan was niet goed.
We hebben nog een nieuw plan rond hernieuwbare energie

Energieverbruik = verbruik hernieuwbare energie + fossiele brandstoffen
In Frankrijk

de nieuwe kaart:
invoering: inventaris

I- Studie waaruit blijkt dat het totale verbruik onmogelijk gelijk kan zijn aan de productie van energie uit hernieuwbare bronnen.


Hiervoor heb ik de belangrijkste hernieuwbare bronnen genomen die in Frankrijk worden gebruikt, namelijk:
Hydraulische energie, bioafval, biomassa, windenergie en fotovoltaïsche zonne-energie.


Ik zou graag een studie willen doen om voor elk van zijn bronnen te weten:

-momenteel hoeveel er zijn (die ik niet kan vinden)

- de grenzen: waarom het verhogen van de dammen een probleem vormt evenals het intensieve gebruik van biomassa.

- Hoeveel produceert een windturbine (ik heb het niet gevonden), een waterkrachtcentrale (ik heb alle soorten energiecentrales gemiddeld).

- Hoeveel maximaal kunnen we Frankrijk uitrusten
* in fotovoltaïsch paneel: daarvoor weet ik dat 1m2 paneel ongeveer 150 watt produceert. Ik heb dit gegeven vervolgens vermenigvuldigd met de oppervlakte van Frankrijk.
* Ik ben van plan hetzelfde te doen voor windturbines en hydrauliek

II- We kunnen niet alleen hernieuwbare energie gebruiken, dus we kunnen ons energieverbruik verminderen

feestje gedemonstreerd door mijn klasgenoot.

conclusie: Het energieverbruik neemt elk jaar toe door de leefomstandigheden, het klimaat. door Frankrijk maximaal uit te rusten en door het totale energieverbruik te verminderen, zullen we de productie van energie uit niet-hernieuwbare bronnen verminderen en zo de uitgestoten vervuiling verminderen.

Ik zou graag willen dat u mij helpt om cijfers te vinden voor het aantal windturbines dat er momenteel in Frankrijk staat, evenals voor hydraulische installaties en fotovoltaïsche panelen.
Ik zou graag willen weten wat u van het plan vindt
merci d'avance
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 117-gasten