Energietoekomst: de kombuis

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
gek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/01/07, 09:48

Energietoekomst: de kombuis




par gek » 09/01/07, 09:50

Hallo iedereen,

Ik heb gekozen voor het “solopack” van Avenir Energie om mijn nieuwe huis in het hart van het platteland van de Tarn te verwarmen.
Het materiaal lijkt a priori van goede kwaliteit

De vloerverwarming en de 200 m² aan sensoren heb ik zelf geïnstalleerd onder 60 cm aarde
aan de andere kant gaf ik er de voorkeur aan om het gedeelte "loodgieterswerk" te laten installeren omdat ik bang was er niet doorheen te komen

in totaal kom ik uit voor zo'n 10.000 euro

aan de andere kant ben ik erg ontevreden over mijn erkende installateur (Schmidt Géothermie gevestigd in de Ariège)
Ik moest 3 maanden wachten voordat zijn technicus kwam om de installatie af te ronden (hierdoor kon ik mijn plaat niet laten storten)
en nu wacht ik al 4 maanden op de (gratis) ingebruikname van mijn installatie (ik ga niet verhuizen!!!!)

Ik stuurde e-mails, brieven zonder enig resultaat (absolute stilte!!!)
dus ik zit in de problemen...

Ik heb net een brief gestuurd met AR en ik wacht nog steeds... Ik heb het gevoel dat het slecht gaat aflopen.
Ik heb tijdens de renovatie van mijn huis met veel vakmensen te maken gehad maar dit zijn toch echt de ergste!!!!

maart
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 09/01/07, 10:24

De enige oplossing voor dit soort trucjes: betaal het saldo pas aan het einde van het werk... Als door een wonder gaat het over het algemeen veel sneller. : Cheesy:

Tenzij het bedrijf duidelijk in moeilijkheden verkeert... in welk geval weinig verhaal mogelijk is...
Dernière édition par Christophe de 12 / 01 / 07, 18: 52, 1 keer bewerkt.
0 x
gek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/01/07, 09:48




par gek » 11/01/07, 08:50

dat had ik moeten doen, maar het werk was erg lang ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
jean63
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2332
Inschrijving: 15/12/05, 08:50
Plaats: Auvergne
x 4




par jean63 » 11/01/07, 09:35

Ik had dit soort problemen met een aantal vakmensen.

In feite gaan ze eerst naar locaties waar ze te laat bestraft worden (openbare sites, of privésites, maar door architectenbureaus die de voortgang van de werken monitoren).

Het arme individu betaalt de prijs; Bovendien vinden ze het niet leuk als het individu een deel van het werk doet. Dit overkwam mij ook, maar niet de loodgieter die serieus was.

Heeft u een rechtsbijstandverzekering? Het helpt enorm om ze in beweging te krijgen. Over het algemeen nemen we het alleen na problemen!!!......goedkoop 70 euro / jaar.
0 x
Pas toen hij de laatste boom, de laatste rivier vervuild is neergehaald, de laatste vis gevangen die man zal beseffen dat geld niet eetbaar is (Indische MOHAWK).
de Egyptische
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 19
Inschrijving: 09/01/07, 16:45




par de Egyptische » 12/01/07, 09:45

Hallo goolit
bij dit soort problemen kan een consumentenvereniging helpen, of zich abonneren op die keuze, of 60 miljoen consumenten
0 x
schmidt-geothermie
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 15/02/07, 10:21

schmidt




par schmidt-geothermie » 15/02/07, 10:50

in goulitgnac
niet helemaal correct meneer, om leugens op internet te plaatsen.
op het bestelformulier dat u ondertekend heeft bij SCHMIDT-geothermie is er geen installatie inbegrepen omdat u het zelf wilde doen, daarom zijn wij niet verantwoordelijk voor de vertraging, waarom dan de vertraging bij het storten van de dekvloer aangezien u de vloerverwarming zelf hebt geïnstalleerd? je zou er water in kunnen doen en het dan kunnen gieten, dus geen vertraging van onze kant als jij het niet bent.
zodra de installatie voltooid was, zijn we op uw verzoek begonnen met een tijdelijke kabel naar de garage van een buurlid van uw gezin, om de plaat te drogen voor het leggen van de tegels
Vervolgens hoefde u na voltooiing van de installatie alleen nog maar de laatste kabel aan te sluiten door uw elektricien, DOOR U

waar ligt onze verantwoordelijkheid?
U heeft ons zelfs om een ​​tweede opstart gevraagd, omdat uw elektricien de twee thermostaatdraden niet had kunnen lokaliseren.
onze technicus heeft simpelweg de twee losjes aangesloten draden omgedraaid en de generator werkte correct, dat herken je wel.

de tweede opstart was weliswaar niet nodig, maar u werd er niet voor gefactureerd
Bedankt dat u hier de waarheid hebt hersteld. In de anonimiteit is het gemakkelijk om publieke aanklachten te uiten zonder consequenties
Meneer “Goulit”, u heeft onze contactgegevens

Jean-Marie Schmidt
zaakvoerder van SCHMIDT-GEOTHERMIE
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 15/02/07, 11:00

Voordat we beslissen, moeten we weten wie wie is in deze kwestie?

Avenir Energie=SCHMIDT-GEOTHERMIE?
0 x
gek
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 09/01/07, 09:48




par gek » 26/04/07, 09:13

Schimdt is een Avenir-Energie gecertificeerde installateur in Midi-Pyrénées

verwar informatie en getuigenis niet, meneer Schmidt !!! we zijn niet langer in Vichy's tijd ...

Sinds mijn getuigenis is alles geregeld en kon ik zonder problemen genieten van mijn geothermische vloerverwarming.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 26/04/07, 10:36

Dus eind goed al goed? Dus een kleine “tirade” getuigenis helpt van tijd tot tijd :)
0 x
bravo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 21/02/09, 19:21

NATUUR EN ENERGIE ZUIDEN




par bravo » 21/02/09, 19:34

In de var 83 veel problemen, ze hebben 2 warmtepompen geïnstalleerd die voortdurend uitschakelen, er is een lek in het systeem dat elke 5 dagen moet worden bijgevuld, de installatie is uitgevoerd zonder beoordeling, zonder het circuit ter plaatse te controleren en geen uitleg over bediening, het systeem is kapot en ze nemen de telefoon niet op.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 246-gasten