Laat een ventilator draaien met de energie van een rivier

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
TomTom
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 2
Inschrijving: 19/06/09, 05:05




par TomTom » 20/06/09, 06:27

elephant schreef:Als je 12 volt nodig hebt, heeft het geen zin om de dynamo's in serie te zetten: deze is niet continu.


Ik had echter op internet gelezen dat fietsdynamo's gelijkstroom van 0.5A 6V leverden... is de waarheid elders? (lol)

Laten we ervan uitgaan dat de dynamo wel gelijkstroom levert, is het mogelijk om een ​​accu op te laden? en hoe evalueer ik de oplaadtijd? zou het nodig zijn om 2 dynamo's (dus 2 waaiers) parallel te gebruiken om 12V te verkrijgen? Zouden het anders 6V-batterijen kunnen zijn?

Vermogensniveau, we krijgen maar 3W met de dynamo... om een ​​ventilator te laten werken is het meer ongeveer 50W, dus a priori is hij dood... zou dat een probleem vormen voor een batterij?

Ik kan hier geen diodebrug krijgen... anders moet ik Graetz Bridge in het Vietnamees leren zeggen :| Ik denk dat het een beetje warm is om de stroom gelijk te richten.

Dus het verhaal van de Canadese put lijkt mij erg interessant... het probleem is dat het pas de tweede keer is dat ik dit woord hoor...
Ik ga even rondkijken op internet en kom later terug met veel vragen. : Mrgreen:

En bedankt voor je antwoorden!
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79326
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 22/06/09, 09:26

Nee, fietsdynamo's (op enkele uitzonderingen na) zijn alternatief, dit zie je gemakkelijk aan de schittering bij lage snelheid...

Maar u kunt eenvoudig continuïteit verkrijgen door dit plan te volgen: https://www.econologie.com/forums/dynamo-de- ... t7821.html
(Eg)

Als u een bufferbatterij gebruikt, kan het vermogen van de generator lager zijn dan dat van gebruik, dit is afhankelijk van het aantal bedrijfsuren over 24 uur.

De formule die je het vermogen P van de benodigde opwekking geeft is de volgende (alle verliezen verwaarloosd):

P = h * p / 24

Met p = stroomverbruik
h = gemiddelde gebruiksduur over 24 uur

Voorbeelden:
Uw ventilator van 50 W draait slechts 8 uur per dag.
Je hebt dus een kracht nodig van

P = 8 * 50 / 24 = 16.7 W

Zet een coef. ongeveer 0.8-0.9 voor "belastingsverliezen" en je verkrijgt dus een noodzakelijk vermogen van ongeveer 21 W.
0 x
bain2jasmin
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 21/06/09, 22:44

Re: Laat een ventilator draaien met de energie van een rivier




par bain2jasmin » 22/06/09, 13:31

Het is interessant, maar het kind uit de sloppenwijk zou eerst willen eten en drinken voordat hij een ventilator aanzet, toch?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 276-gasten