The Black Dossier met de Green Energy Science and Life

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 12/08/14, 19:58

Vergeef me dat ik een beetje obscuur ben, ik zal proberen het te verhelpen.

De energietransitie is een reëel probleem, maar het lijkt mij erg secundair om twee heel verschillende redenen, de ene fundamenteel, de andere praktisch:
1- Het is niet de voorzienbare uitputting van de huidige energiebronnen die een probleem vormt, maar de schade die ze al hebben aangericht en nog steeds aanrichten, door de combinatie van hun overvloed en het gekozen gebruik.
2- De hoeveelheid energie die beschikbaar is uit andere bronnen is talrijk en ook overvloedig (zeker, om deze energie op te vangen, zullen grotere infrastructuren nodig zijn dan in het verleden, aangezien het de meest toegankelijke bronnen zijn die het eerst hebben aangevraagd).

Van alle Khmers, van welke kleur ze ook zijn, zijn de meest zichtbare het minst gevaarlijk en het minst in aantal: degenen die me echt zorgen baren, houden zulke onschuldige toespraken dat ze geen wantrouwen wekken, zozeer gaan ze op in omgevingspropaganda ...

Onze samenleving zet kolossale rationele middelen in voor irrationele doeleinden; Ik heb het hier en daar al uitvoerig uitgewerkt, ik kom er niet op terug, maar dit is het cruciale punt en het echte gevaar. Doen alsof de vraag "waarom" buiten ons bereik ligt en ermee instemmen om ons alleen te concentreren op "hoe" is een ernstige vergissing.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554




par moinsdewatt » 12/08/14, 20:49

Did67 schreef: .....
3) Vandaag gebruiken we een "mix" van hernieuwbare energie (want eigenlijk afgeleid van deze stroom van zonne-energie: biomassa, waaronder hout, waterbouw, wind, PV... .) en niet-hernieuwbare energieën (fossiel, nucleair).......


wat dat betreft kwam ik vandaag dit tegen (let op, het gaat om elektriciteit en niet om energie in het algemeen):

Elektriciteitsproductie: nieuwe energieën hebben thermische energie verdubbeld (Frankrijk)

7 2014 augustus

Voor het eerst in een half jaar overtrof de productie van elektriciteit uit hernieuwbare energiebronnen (exclusief waterkracht) die van thermische centrales in Frankrijk. In de eerste helft van 2014, gekenmerkt door een mild klimaat, vertegenwoordigde thermische opwekking slechts 4,7% van de elektriciteitsmix, vergeleken met 5,7% voor groene energie. De nucleaire productie is met 79% het hoogst sinds de tweede helft van 2011.

"Het gebruik van thermische opwekking lijdt onder het milde weer, een daling van het elektriciteitsverbruik en een hoge productie uit hernieuwbare bronnen", analyseert Le Figaro Hervé Mignon van RTE (Réseau de transportelektriciteit).

In cijfers uitgedrukt daalde het aandeel van de productie uit hernieuwbare bronnen (exclusief waterkracht) van 4,5% in de 1e helft van 2013 naar 5,7%, terwijl dat van thermische (gas, kolen, stookolie) met 8,7% daalde tot 4,7%.

Maar het is waar dat het klimaat veel te maken heeft met deze afname van de thermische productie. Als bewijs, als gevolg van de milde temperaturen, daalde de totale elektriciteitsproductie, met 276 TWh over het halfjaar, met 4,5%. Onder deze omstandigheden is thermische energie meer overbodig, terwijl het aandeel van de opwekking uit hernieuwbare bronnen, waarvan de integratie in het netwerk een prioriteit is, mechanisch groter is. Bovendien, zoals Hervé Mignon uitlegde, zit de productie van wind en zon in de lift, ondanks de zwakke groei van de aansluitingen.

De basisproductie van kernenergie wordt niet aangetast en neemt toe dankzij verbeterd onderhoudsbeheer. Het atoom vertegenwoordigt 79% van de elektriciteitsproductie in de eerste helft, het beste resultaat sinds 2011.

Het is niet deze zomer dat de thermische productie weer gaat stijgen.
...........
..........

http://lenergiedavancer.com/production- ... 014/08/07/
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 197-gasten