De beste wind in de wereld! (Dat alleen al)

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
mathildecusin
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 4
Inschrijving: 17/10/13, 14:30

TV-verslag




par mathildecusin » 20/10/13, 20:20

Bonjour à tous!

Ik ben journalist voor de show 100% Mag uitgezonden op het M6-kanaal. Ik werk momenteel aan een onderwerp dat zich vooral zal richten op energie-autonomie en alternatieve energieën.
Ik ben op zoek naar getuigen die hun huis hebben uitgerust met energie-autonomie, of die tips hebben om elektriciteit anders te produceren. Aarzel niet om contact met mij op te nemen om uw ervaring te delen!
Merci.

Mathilde KUSIN
mathildecusin@gmail.com
0634482935
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 21/10/13, 10:04

Hallo,
Het is zeer onverstandig om uw e-mailadres en telefoonnummer op een forum.
Het is de beste manier om door spam te worden overspoeld en virussen te vangen...
Vergeet niet dat robots voortdurend het internet afspeuren op zoek naar dergelijke informatie...

Dat gezegd hebbende, zijn er netwerken van watermolengebruikers en verenigingen die campagne voeren voor autonomie (en energieprestaties).
- In het geval van watermolens is het gemakkelijk om het hele jaar door autonoom te zijn door "verspilling" omdat de winter gepaard gaat met hoge debieten die verwarming met eenvoudige convectoren mogelijk maken. In de zomer zijn de molens plaatsen waar het getemperd wordt door de nabijheid van water.

Eigenaren van watermolens gebruiken soms hun overtollige energie om hun energie-autonomie voor hun reizen uit te breiden door het gebruik van elektrische voertuigen.

- In het geval van energie-autonomie zonder hydraulische hulpbronnen zijn de energiebronnen voornamelijk zonne-energie (fotovoltaïsch) en windenergie. De wisselvalligheid van deze energiebronnen gaat over het algemeen gepaard met een efficiëntiebenadering (vermindering van verspilling en optimalisatie van het verbruik). Dit wordt vaak beschouwd als fundamentalisme (negawatt), terwijl het alleen maar ‘gezond verstand’ is.
Ook warmtekrachtkoppeling (productie van warmte en elektriciteit) heeft interessante mogelijkheden.

Deze initiatieven zijn het werk van activisten die besluiten actief te zijn in hun manier van consumeren. het is heel anders dan de aanpak van de gemiddelde consument die gewoon elektriciteit in het stopcontact wil hebben zonder zich zorgen te maken over de gevolgen (EDF zorgt hiervoor...)...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 243-gasten