Perslucht door vloeistofzuiger versus loodbatterijen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042

Perslucht door vloeistofzuiger versus loodbatterijen




par Christophe » 14/10/08, 10:28

Het opslaan van perslucht om lood batterijen te vervangen

Een van de grootste problemen van zonne- en windenergie is het probleem van het opslaan van overtollige elektriciteit. De productie van energie is inderdaad zelden perfect afgestemd op de behoefte (te veel of te weinig wind, 's nachts geen zonne-energie ...) en het is daarom noodzakelijk om het geproduceerde elektrische overschot te kunnen opslaan. Gewoonlijk worden loodzuurbatterijen gebruikt om deze taak te volbrengen.

Enairys, een jong bedrijf uit Lausanne, wedt op een ander systeem: persluchtopslag. Ecologisch (geen zware metalen) en economisch (langere levensduur), het proces is niet nieuw, maar is tot nu toe weinig gebruikt omdat het rendement laag is. In feite zorgt de compressie van de lucht ervoor dat deze opwarmt en bijgevolg warmteverliezen, wat resulteert in een opbrengst in de orde van slechts 25%. (Opmerking van Christophe: dit is ALLEEN de compressie-opbrengst en niet de totale opbrengst van deze opslag!)

Met de steun van het Industrial Electronics Laboratory en het Industrial Energy Laboratory op EPFL, biedt Enayris een systeem dat niet langer gebaseerd is op een mechanische zuiger, maar op een vloeistofzuiger. Het gebruikte water maakt het mogelijk om de thermische stromen te regelen en verbetert duidelijk de efficiëntie van de batterijen, die nu 60-65% bereiken (bijna de efficiëntie van een loodzuurbatterij, die 70% is).

De lucht wordt gecomprimeerd door middel van een elektromotor gekoppeld aan een hydropneumatische compressor en opgeslagen in met elkaar verbonden cilinders. Wanneer er behoefte is aan elektriciteit, wordt de lucht afgezogen om dezelfde machine te leveren, die deze keer als alternator werkt.

De patenten zijn ingediend door EPFL en Enairys heeft een exclusieve licentie. Tot op heden heeft het de oprichting van het demonstratieprototype voltooid en is het voornemens dit type installatie in geïsoleerde regio's te gebruiken of als alternatief voor noodstroomvoorzieningen voor gevoelige systemen die worden blootgesteld aan onstabiele elektrische netwerken.

Bron: "Energieopslag door perslucht klaar om loodzuurbatterijen te vervangen" - Le Temps - 24/06/08


http://www.bulletins-electroniques.com/ ... /56174.htm
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 14/10/08, 14:59

Nou, het hangt in de lucht : Cheesy:

Ik zou heel benieuwd zijn naar de prijs van dit kleine wonder :?

Aan de andere kant, en ook in overeenstemming met de tijd, heeft de pneumatische wagen van Guy Nègre eindelijk het daglicht gezien.
Ik geef een link in de thread over milieuvriendelijke auto's aan - vanaf 5000 € :D

Bedankt voor deze daverende info van Zeus, Christophe 8)

Met vriendelijke groeten, Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/10/08, 15:02

Als u geïnteresseerd bent in het onderwerp compressieopslag, moet u dit ook lezen: https://www.econologie.com/forums/stockage-c ... t6344.html

ps: bedankt voor het niet slepen in post pro mdi alstublieft !! Het is sinds 1995 dat er een kar werd geboren, omdat er vaten in de atmosfeer zijn gegaan!

Bovendien gebruikt Mdi niet precies een waterzuigercompressor ... het zou daarom niet ver verwijderd moeten zijn van 25% van de compressie-efficiëntie ... en ik heb het niet over de "rest" ...
0 x
phil53
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1376
Inschrijving: 25/04/08, 10:26
x 202




par phil53 » 14/10/08, 16:11

Ik begrijp niet waarom ze geen lucht met water persen.
Ik leg uit dat je in een tank vol lucht water van onderaf injecteert en dat je het gecomprimeerde gas van bovenaf terugwint.
Het werkt super goed en willekeurig voelde ik dat het veel winstgevender was, veel gemakkelijker omdat het water minder gemakkelijk lekt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 14/10/08, 17:09

Het is verbazingwekkend wat ze hierin zeggen!

Dus sinds de jaren 80 konden we auto's bouwen die slechts 2.64 l / 100 zouden eten! :schok:

Dus de vraag of dit mogelijk is, rijst niet meer, de vraag is wie baat heeft bij de misdaad en het antwoord ligt voor de hand: voor de tanker :onheil:




Vanaf het begin hebben eerdere studies over dit onderwerp aangetoond dat een auto gunstig kan concurreren met elektrochemische processen op basis van bedrijfskosten, autonomie, eenvoudig gebruik, beschikbaarheid van belangrijke technologieën en, uiteindelijk, in termen van het milieu. Een patent uit de jaren 1980 (US4226294, cryogene energieopslag) om aan te tonen dat een grote verbetering in brandstofverbruik en vermindering van broeikasgassen mogelijk is door een brander te gebruiken om te verwarmen vloeibare stikstof ruim boven kamertemperatuur.

Ze stellen ook voor om stookolie te combineren met perslucht, waardoor een toename van autonomie mogelijk wordt, bijna 90 mpg diesel (d.w.z. 2.64 l / 100 km brandstof) en 3 mpg vloeibare lucht (d.w.z. bijna 80 l) van vloeibare lucht gedurende 100 km).


Groeten uit Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/10/08, 18:22

Yep Lietseu ongelooflijk maar waar! Beeld

Ik zou liever zeggen: het komt "het systeem" ten goede .... Ze weten natuurlijk hoe ze het beter moeten doen dan wat ze ons bieden maar in de branche zoeken we nooit naar de beste oplossing maar wel naar de meest ‘winstgevende’ (dat wil zeggen interessant voor de aandeelhouders en mogelijk de technische en financiële partners ...)!

Phil53, als ze het hebben over een vloeibare "zuiger", is dat misschien jouw idee, vind je niet?
Dernière édition par Christophe de 14 / 10 / 08, 19: 16, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 14/10/08, 18:35

we vroegen ons gewoon af lieve Phil53, waarom we er niet eerder aan hebben gedacht, het onder druk injecteren van water voorkomt inderdaad luchtverwarming en zolang we autospoelingen onder de tanks plaatsen die we kunnen produceren stroom elke keer dat u de watertanks leegmaakt (sprankelend, extra) ...

Groeten uit Lietseu :P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu

"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?

Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
C moa
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 704
Inschrijving: 08/08/08, 09:49
Plaats: Alger
x 9




par C moa » 14/10/08, 19:11

Ik wil wel, maar ik ben bang dat er met deze onzin water in het gas zit !!! : Mrgreen: (ja ja daar ben ik best blij mee !!!)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 14/10/08, 19:21

Hey C moa, bezwaar: voor mij zou het eerder het tegenovergestelde zijn ... van gas (dat verdunt) in water ... : Mrgreen:
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 14/10/08, 19:36

Christopher zei:

Ik zou liever zeggen: het komt "het systeem" ten goede ... Natuurlijk weten ze hoe ze het beter kunnen doen dan wat ze ons bieden, maar in de industrie zoeken we nooit naar de beste oplossing maar wel de meest "winstgevende"


Nu ik in de branche ben, kan ik u antwoorden: we maken wat we van ons willen kopen tegen de prijs die we willen betalen.
De kostprijs van goed gelanceerde ketens is belachelijk en biedt daarentegen een oplossing tegen een goede prijs voor een MKB: er is nog lang niet alles aan de hand ...

Bij Drytec moesten we de productie van persluchtdrogers opgeven die een dauwpunt van 3 ° C gaven ... simpelweg omdat onze concurrenten drogers verkochten die als zodanig werden geadverteerd, maar die er misschien 14 veel minder hadden. of 15 ° C dauwpunt. Nu maken we "net iets betere" drogers voor dezelfde prijs als de rest. Hetzelfde geldt voor motoren, om nog maar te zwijgen van andere risico's : Mrgreen: (hallo de samenzwering van groot kapitaal : Mrgreen: )
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 274-gasten