Bedankt aan iedereen die me heeft geholpen met de bouw!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2

Bedankt aan iedereen die me heeft geholpen met de bouw!




par titiyador » 20/12/14, 10:12

Hallo, bedankt aan al diegenen die me hebben kunnen helpen bij het realiseren van de kleine Piggott windturbine met een diameter van 1200 mm en een nominale 200w.

Twee korte video's van de machine en elektrische regeling:

https://www.youtube.com/watch?v=JYNWqN9e8r8

https://www.youtube.com/watch?v=hfO1H21-L_k

Nogmaals bedankt! Tim.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 21/12/14, 11:14

Ik merkte iets grappigs op. En als ik begin ... : Cheesy:

In feite draait de windturbine soms snel en remt plotseling (bijna stopt). Ik denk dat het de laadregelaar moet zijn die zijn werk doet (hij zet de fasen automatisch in kortsluiting boven de 15v), maar het is nog steeds vreemd. Is het niet eerder het begin van het opladen van de batterijen? Omdat mijn kabel extreem te dun is (ik ga hem vervangen, ik moet hem gaan kopen), dat wil zeggen van de 1.5mm² van de windturbine naar de regelaar (ik denk ook aan 6mm² voor de afstand d 'ongeveer 10m tussen de windturbine en de regelaar, klinkt dat goed voor jou (nominaal vermogen 200w (16A) in 12v)) het is vreemd om zo'n grote spanning te hebben met zo'n dun stuk kabel, toch?

Ook een tweede vreemd ding is dat ik een spanningsomvormer (voor auto aan de basis) heb en geen omvormer (ik ontdek het verschil tussen de twee) die op een batterij is aangesloten en die een kleine verwarmingsweerstand. Het werkt een tijdje goed, maar plotseling wordt de groene LED rood, dan groen, dan rood enz ... Hier neem ik de spanning over de batterij: oscillatie tussen 9.9 en 10v ... Hoe gebeurt het? Pomp het apparaat zoveel spanning? (aan de basis (dus in rust, zonder dat de converter erop is aangesloten) heeft de batterij een spanning van ongeveer 12.2v). Is het mogelijk dat de batterij leeg en / of ongeschikt is (het is geen wind- of zonnebatterij)? of dat een omvormer niet geschikt is voor de installatie (in tegenstelling tot een omvormer?) ...

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden, ik ben een beetje verdwaald. Daarna ontbreekt misschien ook "iets" in de installatie ...

Goed dat maakt dat allemaal veel vragen!

Tim. :D
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/12/14, 08:57

Hallo,
Er ontbreekt veel informatie:

- Uitgangsvermogen in W van de omvormer 12V - 220V
- Eigenschappen van de 12V accu (automodel?) Capaciteit in Ah
- Vermogen in W van de weerstand die je gebruikt (a priori is het een 220V model aangesloten op de output van de converter)

De spanningsomvormer moet logischerwijs in veiligheid gaan en worden uitgeschakeld wanneer de accuspanning te laag wordt (de mijne wordt uitgeschakeld rond 10,5 V)

Wanneer de spanning van een 12V-accu daalt, is deze ofwel ontladen ofwel defect. Als het een batterij met vloeibare elektrolyt is, is het elektrolytpeil mogelijk onvoldoende. Als het een batterij met gel-elektrolyt is, voeg dan geen water toe.
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 22/12/14, 09:40

Hallo Citro,

Bedankt voor je reactie. Het mist inderdaad een keer veel informatie. Dus hier zijn ze:

- op de converter staat 200w aangegeven
- de batterij is een "alphaline" batterij van 88ah in 12v. Dit is volgens de verkoper meer een scheepsbatterij dan een auto.
- de weerstand is een 50w verwarmingselement
Ja, dat is wat de converter doet, hij wordt uitgeschakeld en weer ingeschakeld (rode LED, dan groen, dan rood, dan groen enz ...) na een bepaalde bedrijfstijd. Ik kon nog een tijdje water verwarmen met de weerstand (1 à XNUMX uur). Maar wat ik niet begrijp, is dat de windturbine prima draaide en normaal gesproken de batterij zou moeten opladen terwijl de omvormer stroom "pompte".
Maar de spanning van 12,4 volt voordat de weerstand wordt gestart, neemt geleidelijk af tot 9,9-10v na een bepaalde tijd.

Zou dit ook gebeuren met een omvormer?

De batterij is zichtbaar op de volgende link: http://www.ebay.fr/itm/Alphaline-Batter ... 4897.l4275


Bedankt, Tim.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/12/14, 10:02

Nou, nu moet je echte metingen doen met een ampèremeter.

Bij de productie van de windturbine betekent dit nog steeds meer dan 16A als het 200W levert bij 12V ...

Het is daarom nodig om vóór de regelaar op de draden van de windturbine te meten, vervolgens aan de uitgang van de regelaar, vervolgens aan de ingang van de omzetter en tenslotte afwisselend aan de uitgang van de omzetter.

Idealiter zouden er 2 apparaten nodig zijn om de verhouding tussen de ingangsstroom (zeer variabel) en de stroomafwaartse stromen elke keer te kunnen vergelijken. : Idee:

Er zijn twee manieren om te meten:
- Meting in serie op het DC-circuit.
- Meting met conventionele wisselstroomklem en met klem met DC-hall-effectsensoren (duurdere apparatuur).
Meting aan een shuntweerstand is ook mogelijk.
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 22/12/14, 10:28

Waar! het ziet er mooi uit gascentrale ...

Ik heb een korte video gemaakt zodat je de installatie kunt zien en me kunt vertellen of iets je schokt of dat alles normaal voor je lijkt: https://www.youtube.com/watch?v=Fwo3qhJMUrE

Ik heb een keer geen rekening gehouden met de converter, ik wil eerst gerustgesteld worden door het feit dat de windturbine de accu's goed oplaadt ...
Afgezien van het meten van de batterijspanning zoals in de video, zie ik niet echt hoe ik het moet doen (onmogelijk om de stroomsterkte van de batterij te meten) ...

Tim.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 22/12/14, 19:23

Hallo,

Het is mogelijk en zelfs waarschijnlijk dat de batterij HS is.

Uw kabel is duidelijk te dun, als hij 16 ampère overschrijdt, zou er ongeveer 2 V spanningsverlies per lijn zijn, dus 4 V minder bij de regelaar dan bij de windturbine!

Een eenvoudige manier om de stroomsterkte te meten, is door een derde draad (hetzelfde uiteinde) parallel aan een lijn (de -) toe te voegen.
Overbrugd met de - bij de windturbine-uitlaat, meet u de spanning tussen de - regelaaringang en het andere uiteinde van de 3e draad.
0 x
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 22/12/14, 19:32

Hallo Dede,

Ja, het leek me dat de draad te dun is. Welke sectie zou je aanbevelen?

Ik kan uw tip meerdere keren herlezen om de stroomsterkte te meten, ik begrijp het niet : Mrgreen:

De windturbine komt in driefasig uit en sluit ik rechtstreeks aan op de regelaar (die een driefasige ingang heeft) die een gelijkrichter heeft om te zetten in gelijkstroom ...
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 22/12/14, 20:47

Een te grote spanningsval in de stroomkabel kan niet worden uitgesloten.
In de automobielsector zijn de laadregelaars beperkt tot 14.4 V.
Uw metingen zijn ruim hieronder.
Dit resulteert in een potentiaalverschil dat te laag is om "de Ah in de accu in te voeren".

Het zou interessant zijn om dezelfde metingen op een auto uit te voeren om te controleren of uw voltmeter correct is gekalibreerd en of de uitgangsspanning van de dynamo boven 14 V stijgt.

Dan is het nodig om uw installatie op de auto aan te sluiten om de aankomst van de windturbine te vervangen door de dynamo van de auto.
Zo kunt u beoordelen of het de regelaar van de windturbine is die met een te lage spanning regelt en het opladen van de accu verhindert.

Om mijn punt te illustreren, stel je voor dat je naast een tank van 2 meter hoog met een emmer staat.Als je water aan de tank wilt toevoegen, moet je je emmer absoluut tot meer dan 2 meter omhoog brengen om hem te legen de tank. Dit wordt DDP (Difference in Potential) genoemd.

Nu aan het werk.

PS: Ik ben verbaasd, je maakt video's en zet ze online terwijl je ademt. : Cheesy:
0 x
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 22/12/14, 21:18

Als het driefasig is, kunt u de wisselspanning tussen elke fase aan de ingang van de regelaar meten.

Dus wat ik de derde draad noemde, zou een vierde draad zijn, om de spanningsval (in millivolt) van een lijn te meten en de intensiteit te berekenen (als er nul ampère is, is er nul volt).

Op je multimeter moet de zwarte draad op "com" (normaal) staan ​​en de rode op V, niet op Amps.
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten