Bedankt aan iedereen die me heeft geholpen met de bouw!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
titiyador
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 119
Inschrijving: 26/01/09, 21:03
x 2




par titiyador » 23/12/14, 11:38

Dus vanmorgen heb ik drie enkelfasige diodebruggen geïnstalleerd om de gelijkstroom te corrigeren. Wanneer leeg (zonder aansluiting op een regelaar of een batterij), stijgt de spanning tot 26 volt DC. Dus ik denk dat dit de batterijen zijn die leeg moeten zijn, want ik heb toen een regelaar gebruikt die niet geschikt is voor de lange termijn maar die over een korte periode een idee krijgt: een zonne-regulator.

De batterij gaat in spanning (13 volt) als de windturbine draait (en vandaag staat er wind). Ik sluit de spanningsomvormer aan op de batterij (die een 150w-lamp voedt (ja ik ga niet met een dode hand) : Cheesy: ), en daar daalt de spanning geleidelijk en de intensiteit van de verlichting met.

Dede, het spijt me, maar nogmaals, ik begrijp de installatie niet die je me adviseert om het spanningsverlies te meten en de intensiteit te meten ... Ik moet een draad installeren op de uitgang van de generator van de gekoppelde windturbine met een andere bestaande draad en vergelijk deze met de 10 meter lange draad die de stroom naar de batterijen brengt?

Ik dacht aan iets anders en het was Citro dat me op het idee bracht, is het niet mogelijk om een ​​spanningsregelaar voor een auto-dynamo te gebruiken (zoals deze: http://www.ebay.fr/itm/Regulateur-dalte ... 1584218219) om de spanning van de windturbine die naar de batterijen wordt gestuurd te regelen?
Gezien de prijs zou het geweldig zijn ...
Ik denk dat mijn multimeter gekalibreerd moet worden, hij is nieuw (hoewel dat misschien niets betekent ...)

Tim.
0 x
Wie zaait de windoogst ... geluk !!
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189




par dede2002 » 23/12/14, 17:23

titiyador schreef:...
Dede, het spijt me, maar nogmaals, ik begrijp de installatie niet die je me adviseert om het spanningsverlies te meten en de intensiteit te meten ... Ik moet een draad installeren op de uitgang van de generator van de gekoppelde windturbine met een andere bestaande draad en vergelijk deze met de 10 meter lange draad die de stroom naar de batterijen brengt?



Ja, je hebt het! Als het een AC-lijn is, meet dan het spanningsverlies in de AC-positie.

Je accu is niet per se in vraag, ik denk dat je meer verbruikt dan wat de windturbine geeft.

Met uw multimeter kunt u de ampère van gelijkstroom meten (door deze in serie te steken, zwarte draad in het midden rode draad aan de linkerkant, positie 20A).

Laadzijde om het vermogen van de windturbine te zien, en afvoerzijde voor het vermogen van uw consument met de omvormer.
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 23/12/14, 19:34

Ja, ik vroeg me ook af of de windturbine minder produceerde dan het verbruik van de converter.

Wat de multimeter betreft, deze is beperkt tot 10A van wat ik de video zag ... Het is redelijk, maar het zou moeten overgaan.

Ik heb de vraag net gesteld aan een expert (van forum) die me vroeg of de motor borstelloos was, wat ik niet wist ...
Volgens hem is de boosdoener hoogstwaarschijnlijk de regelaar die slecht is ontworpen en de windturbine remt zodra deze produceert wat hem ineffectief maakt ...

We hebben een "intelligente" regelaar nodig van het type MPPT-zonneregelaars waarmee de windturbine op zijn optimale werkpunt kan draaien.

Auto-spanningsregelaars hebben slechts 2 draden, ik zie niet hoe je ze op je windturbine kunt aansluiten, tenzij je er 3 monteert ... Bovendien moeten ze worden aangesloten op de batterij voor de opwinding ...
0 x

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 145-gasten