Studie haalbaarheid van windturbines 2kW thuis?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42

Studie haalbaarheid van windturbines 2kW thuis?




par Kenny-k » 11/12/15, 01:44

Hallo allemaal en bij voorbaat dank voor uw hulp, suggesties of correcties.
Ik installeer een windturbine 2kW die ik met mijn thuisnetwerk wil verbinden, ik zou graag uw mening willen weten over de haalbaarheid van mijn project en over het verbindingsschema dat ik had gepland.
Dit zijn de elementen van mijn installatie:
2000W 96V windturbine op mat 8m aan de rand van het veld
-3-fase bliksembeveiligingsdoos
- Lastregelaar en remweerstand
-8 batterijen 12V / 150Ah
-Sinverter Pure sinus 96V / 2000W
- Bescherming tegen netwerkinjecties
-3600VA automatische bronomvormer

1) Heb ik het principe begrepen van de werking van een windturbine die op het netwerk is aangesloten zonder door te verkopen aan EDF?
Dit is wat ik geloof:
De volledige installatie van mijn huis is via de automatische bronomvormer in de normale bron op de omvormer aangesloten. (EDF als een back-upbron)
Wanneer ik meer stroom verbruik dan de omvormer kan leveren of als de batterijen te laag zijn, schakelt de omvormer over op EDF.
Mijn angst is om de capaciteit van mijn omvormer te overschatten op zijn vermogen om te schakelen wanneer ik meer verbruik dan de capaciteit die de UPS biedt.

2) Is het volgende circuit correct?
Windturbine naar overspanningsbeveiliging Triph naar remweerstand naar regelaar + batterijen naar omvormer naar boxbeveiligingsnetwerk naar inverterbron (normale bron en EDF) naar thuisnetwerk.

3) Mijn omvormer bevat veel terminals ...
Een batterijterminal + / - (voor mij zou het nutteloos zijn omdat mijn batterijen al op de laadregelaar zijn aangesloten, misschien voor gebruik van de omvormer met een groep EG?)
Een terminal "input" LNG (voor mij, input van de laadregelaar en aarding)
Een LNG-uitgangsklemmenblok (voor mij uitgang naar de beschermingskast en vervolgens naar de bronomvormer)
3 16A vrouwelijke aansluitingen (voer iets stipt in de buurt van de omvormer ??)
Een plug Shucko-ingang (voeding van de omvormer, maar waarom? Hoe autonoom te zijn in dit geval?)

4) kabelsectie gebruikt tussen de turbine en de installatie 2.5 mm over een lengte van 20m, Dus kwam de maximale stroomsterkte per fase, is dit correct?

Hier is de samenvatting van de situatie,
Dit alles lijkt een beetje te simpel, dus bedankt voor uw toelichting als ik het mis heb.

Kevin.
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 11/12/15, 16:44

Welkom Kenny.

Ik breng het onderwerp naar voren, omdat ik vrees dat het onopgemerkt is gebleven.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
izentrop
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 13645
Inschrijving: 17/03/14, 23:42
Plaats: picardie
x 1502
Neem contact op met:




par izentrop » 11/12/15, 17:10

Hallo,
8 m het is klein.
Je bent gelokaliseerd of in betrekking tot de windkaart
Dernière édition par izentrop de 11 / 12 / 15, 17: 14, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 11/12/15, 17:14

2.5mm² ... Dit is ric rac voor 2000W onder 96V ...
Maar goed 8m hoog, het is een geluk dat ze eruit kan komen ... Tenzij het een argel is ...
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 11/12/15, 17:57

Het probleem van winden regelmatig en zonder wervelingen (Een heuvel met helemaal niets, rondom, zonder een huis) is essentieel !!

Anders is laten vallen goed voor de portemonnee !!

Grote windturbines respecteren deze regel altijd !!
0 x
Thiazolinones neuro giftig voor te voorkomen dat zij overal, waanzin, waarbij ten minste ppm, bacteriën en uw neuronen, die de ziekte van Alzheimer vermenigvuldigt !!
De bijen verdwijnen pesticide, Roundup, en worden ons langzaam doden. http://www.pollinis.org/petitions/petit ... noides.php
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 11/12/15, 18:23

Hallo,

Ik sta op een zeer winderig plateau in het Eure-dal zonder enig obstakel (alleen velden zover het oog reikt, geen woning of boom) dus 8m lijkt goed om mee te beginnen.
Nadat ik de ASD290-aluminiumstructuur voor de mast heb gebruikt, kan ik indien nodig naar 12m gaan.
Kan iemand voor het gebruikte gedeelte van de kabel uitleggen hoe hij de maximale stroomsterkte per fase kan berekenen?
Ik dank u voor uw antwoorden, maar mijn zorg is echt de omschakeling via de bronnen van de omvormer.
Heeft iemand een vergelijkbare faciliteit?
0 x
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 11/12/15, 18:28

Het plateau is natuurlijk niet in het dal .... maar daarboven.
Maar ik ben ook niet in Argelès.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Macro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6462
Inschrijving: 04/12/08, 14:34
x 1610




par Macro » 11/12/15, 18:49

Kenny-k schreef:Kan iemand voor het gebruikte gedeelte van de kabel uitleggen hoe hij de maximale stroomsterkte per fase kan berekenen?

10A tot mm²
0 x
Het enige wat in de toekomst veilig. Het is dat er mogelijk kans dat het voldoet aan onze verwachtingen ...
Kenny-k
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 95
Inschrijving: 10/12/15, 23:42




par Kenny-k » 11/12/15, 18:52

Bedankt Macro maar ik wilde de andere kant op.
Hoe bereken je de maximale intensiteit per fase in het geval dat de windturbine (2000W / 96V) op volle snelheid draait?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360




par Forhorse » 11/12/15, 22:22

2000W onder 96V het is een beetje meer 12A (als men in fase) is niet groot, maar moet ook weten het spanningsverlies.
een weergave van neus 2.5mm² lijkt ook een beetje eerlijk.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 291-gasten