Sommige waarheden over kernenergie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 05/03/08, 14:53

highflyaddict schreef:Maar denkt u serieus dat het verminderen van de natuurlijke erosie van een waterloop een positieve impact heeft?



De Niagara Falls zijn heel bijzonder omdat de kloof na de waterval een steile helling heeft, dus het verandert niet veel stroomafwaarts ... en gezien de zeer hoge snelheid van erosiedalingen (1.70m per jaar in gemiddelde tot 50 jaren, maar het jaarlijkse percentage is geologische lagen kruisingen die sterk variëren doordat de lagen nagenoeg vertikale positie tussen 1m en 10m / jaar meer worden gevarieerd) verdwijnen ze in betrekkelijk korte tijd waardoor Meer Erie legen op 70m hoog ... vandaag is de erosie gemiddeld 36cm / jaar ...
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 05/03/08, 15:19

Hum! De sterke helling van de canyon stroomafwaarts van de waterval verandert niet het principe dat ik blootgesteld (verkeerd?) Hoger.
De vaste stroom "pompt" energie uit het water en het bed van een stroom is gewoon het resultaat van de balans erosie / materiaalafzetting.

Als u de erosie bij de waterval (ik overdrijf het idee beter te zien) verwijdert, de vaste stroom onderbreken stroomafwaarts en daardoor het evenwicht in kwestie is gebroken, creëert het ernstige erosie zone up balans is hersteld.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 248-gasten