Sommige waarheden over kernenergie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 05/03/08, 11:59

Christophe schreef:Ook verrassend: de hydrauliek won 1% (vooral in relatieve termen) wat de bouw van nieuwe installaties betekent (behalve in het geval van een vraaguitval die ik niet denk) terwijl we dachten dat het 30 jaar verzadigd was...


Er zijn veel volledig onbenutte sites, zowel in de lage als de hoge herfst...

Ik ben goed geplaatst om dit te weten omdat ik in een van de minder ruige watertorens in Frankrijk woon (vergeleken met de Alpen of de Pyreneeën is het reliëf zachter en de voorzieningen gemakkelijker te installeren), namelijk het centraal massief.

De progressie van hydrauliek in absolute waarde kan ver boven de 1% liggen.
0 x
Beeld
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 05/03/08, 12:20

Dag

Chatham schreef:
Ter informatie, de laatste gigantische panne werd veroorzaakt door het gebrek aan stroming van de windturbines (meer wind) op een sector die niet erg goed gemaaid was, wat de ineenstorting van het systeem veroorzaakte door overbelasting... is geen wondermiddel...


Juist, windenergie levert problemen op bij afwezigheid van wind
Als een anticycloon permanent boven Frankrijk neerstrijkt, kunnen we een afwezigheid van wind waarnemen, maar dit betekent ook dat de depressies dichtbij zijn, in buurlanden of op zee.
Het is niet onmogelijk dat een Europese dekking het mogelijk maakt om een ​​constant windproductiepotentieel te hebben, maar het is wel noodzakelijk dat er een gemeenschappelijke wil is.

Om terug te keren naar kernenergie, moet u weten dat het herstarten of vertragen van een reactor een vertraging van 24 uur en delicate en ... dure operaties vereist!

Het is duidelijk dat als de prioriteit van investeringen in verwarming wordt gegeven aan "broodroosters" en "geldpompen" en "airconditioning", we regelrecht de muur in gaan.

Er is voorlopig geen sprake van het opslaan van elektriciteit, maar van het opslaan van warmte, we weten hoe het moet en er is, denk ik, een stem om in die richting te graven. Dit zou voldoen aan de ontwikkelingsbehoeften van zonne-energie.
Het lijkt erop dat we chemisch warmte kunnen creëren of absorberen
Als iemand informatie heeft.

A+
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 05/03/08, 12:24

Christophe schreef:Ik bedoel daarmee: het is niet omdat het deel van de atoombom constant is dat het niet "snel" kan worden verlaagd ... maar als het is om het te vervangen door Kohle of gas ... eerlijk gezegd meh ...

Ook verrassend: de hydrauliek won 1% (vooral in relatieve termen) wat de bouw van nieuwe installaties betekent (behalve in het geval van een vraaguitval die ik niet denk) terwijl we dachten dat het 30 jaar verzadigd was...


In een Duits programma hoorde ik dat het sluiten van een kerncentrale niet op de agenda staat simpelweg omdat er geen alternatief is, tenzij de afhankelijkheid van de Russen groter wordt... en hun gas...
Het extra aandeel van hydro-elektriciteit komt van micro-elektriciteitscentrales omdat er geen grote sites meer zijn ... er is er een in aanbouw in Breisach am Rhein ...
Sommige sites in Frankrijk die "a priori" bruikbaar zouden zijn voor reservoirs, zijn niet vanwege geologische problemen (bros, onstabiel gesteente, actieve breuken, seismiciteit, enz... aangezien er eerdere ongevallen zijn geweest zoals Bouzey en Malpasset, zijn we geworden voorzichtig...) of milieutegenstand van de bevolking of milieuactivisten (vb. de Loire)... Aan de andere kant is het zeker dat we micro-elektriciteitscentrales of zelfs opslagplaatsen voor energie kunnen maken (helaas erg duur maar uitstekende opbrengst ) zie bijv. Lac Noir/Lac Blanc in de Elzas: aangezien veel hernieuwbare energiebronnen een zeer fluctuerende productie hebben, is het mogelijk om de productie te reguleren...
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 05/03/08, 12:26

Natuurlijk zijn er nog "exploiteerbare" hydraulische sites.

Het hangt allemaal af van wat je wilt voor de toekomst: persoonlijk wil ik lachende stroompjes op de bodem van koele valleien.

En niet die vreselijke constructies die de dammen vormen die de natuurlijke ecosystemen van de rivieren op hun site vernietigen of volledig verstoren, zowel stroomopwaarts (vissoorten uit het stuwmeer, onderbroken stroomopwaarts-stroomafwaartse circulatie, enz.) als stroomafwaarts (vervuiling, retentie dan massaal vrijkomen van sedimenten, kunstmatige variaties in stromingen die totaal onverenigbaar zijn met de oorspronkelijke ecosystemen, enz.)!

Zolang we de mens bovenaan de "schepping" blijven plaatsen, zullen we "onzin" blijven maken! (met alle respect voor deze schattige en intelligente dieren).

Bewerken: ik kon geen sectie "overzicht" vinden, dus doe ik het hier.

allereerst gefeliciteerd Christophe met deze site!

Remundo en Pascal zijn mijn belangrijkste "aantrekkers" en ik juich ze met beide handen toe voor hun passie, hun verbeeldingskracht en hun persoonlijke investering. Maar laat de anderen niet jaloers zijn, ik moedig ze ook aan!

Daar, beginnend econoom, kan mijn credo vrij goed worden samengevat met de conclusie van dit bericht over dammen.
Dernière édition par highfly-addict de 05 / 03 / 08, 12: 45, 1 keer bewerkt.
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 05/03/08, 12:38

highflyaddict schreef:Het hangt allemaal af van wat je wilt voor de toekomst: persoonlijk wil ik lachende stroompjes op de bodem van koele valleien.


Ik ook...


in sommige landen is het gemakkelijk om dingen te doen die weinig of geen impact hebben, zoals in Noorwegen: 1000 meter hoog plateau, overvloedige waterbronnen, onzichtbare ondergrondse fabrieken, bijna geen negatieve impact... maar we zijn niet in Noorwegen...( In Canada zijn er ook dergelijke dingen, hoewel veel minder discreet bij de Nigara-watervallen... nogal positieve impact omdat het de erosie sterk vermindert)...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/03/08, 12:40

highflyaddict schreef:Zolang we de mens bovenaan de "schepping" blijven plaatsen, zullen we "onzin" blijven maken! (met alle respect voor deze schattige en intelligente dieren).


Welkom hier.

Ik weet niet of het zozeer de man is die niet op de eerste plaats moet komen dat... het geld (tegen elke prijs)... De mens is nog steeds een buitengewoon wezen, nietwaar? Maar ze kan ook de ergste schurk zijn...

Voor de dammen hebben we al heel lang eco-compatibele alternatieven... visliftstijl... Het is minder erg dan niets.

Heb je het mooie groen al gezien? Zo niet, dan zijn hier 2 fragmenten:

https://www.econologie.com/la-belle-vert ... -3670.html
https://www.econologie.com/stresse-en-vo ... -3666.html
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 05/03/08, 12:58

Christophe schreef:De mens is nog steeds een buitengewoon wezen, nietwaar? Maar ze kan ook de ergste schurk zijn...

Voor de dammen hebben we al heel lang eco-compatibele alternatieven... visliftstijl... Het is minder erg dan niets.

Heb je het mooie groen al gezien? Zo niet, dan zijn hier 2 fragmenten:

https://www.econologie.com/la-belle-vert ... -3670.html
https://www.econologie.com/stresse-en-vo ... -3666.html


Ja Christophe, de mens is een buitengewoon wezen! Maar niet meer (naar mijn mening) dan alle andere beestjes die onze planeet bewonen...

Het blijkt dat ik een paar jaar "Technical Agent for Aquatic Environments" was, dus ik voel me op mijn gemak als ik over de ontwikkeling van waterwegen praat. En ik blijf volhouden, visliften en andere ladders: wat leuk! Het dient in de meeste gevallen alleen maar om uw geweten te zuiveren en om "kunstmatig" een vispopulatie in stand te houden die in ieder geval niet meer op zijn plaats is sinds hij is gevangen....

Maar hier zijn we helemaal buiten de orde, misschien moeten we er een topic over openen....

Vui, ik zag de prachtige groene, mooie film die ik vol "positieve houding" vind: kom op, de mensheid heeft zijn tienercrisis, het gaat voorbij ..... : Mrgreen:.

Nou, ik geloof het niet echt, zelfs niet op de lange termijn, dat is mijn mening...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/03/08, 13:04

highflyaddict schreef:Het dient in de meeste gevallen alleen maar om uw geweten te zuiveren en om "kunstmatig" een vispopulatie in stand te houden die in ieder geval niet meer op zijn plaats is sinds hij is gevangen....

Maar hier zijn we helemaal buiten de orde, misschien moeten we er een topic over openen....


Ja, ik steun dit idee, maar ik weet er niet genoeg van om het te bewijzen, dus een nieuw onderwerp is inderdaad welkom :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
highfly-addict
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 757
Inschrijving: 05/03/08, 12:07
Plaats: Pyreneeën, 43 jaar
x 7




par highfly-addict » 05/03/08, 13:13

Chatham schreef:
highflyaddict schreef:Het hangt allemaal af van wat je wilt voor de toekomst: persoonlijk wil ik lachende stroompjes op de bodem van koele valleien.


Ik ook...


in sommige landen is het gemakkelijk om dingen te doen die weinig of geen impact hebben, zoals in Noorwegen: 1000 meter hoog plateau, overvloedige waterbronnen, onzichtbare ondergrondse fabrieken, bijna geen negatieve impact... maar we zijn niet in Noorwegen...( In Canada zijn er ook dergelijke dingen, hoewel veel minder discreet bij de Nigara-watervallen... nogal positieve impact omdat het de erosie sterk vermindert)...


Ok Chatam, er zijn gunstige locaties... Maar denk je serieus dat het verminderen van de natuurlijke erosie van een waterloop een positieve impact heeft?

Ik leg uit: een rivier voert voortdurend sedimenten mee die uit zijn bedding of uit zijn stroomgebied zijn gescheurd en die een beetje verder weer worden afgezet. Als dit proces tijdelijk wordt onderbroken, zal erosie stroomafwaarts met hernieuwde kracht opnieuw beginnen door materialen weg te scheuren die niet opnieuw zijn afgezet. Vervolgens wordt het zinken van het bed waargenomen totdat de vaste stofstroom weer in evenwicht is met de vloeistofstroom. (zie bijvoorbeeld brugpijlers stroomafwaarts van werken)

Bewerken: als je geïnteresseerd bent, ga dan hier
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/03/08, 14:46

we moeten niet vergeten ...

hoe werd elektriciteit geproduceerd voor de planten?

door micro-dammen, voor elke stad / dorp.

waar zijn ze heen gegaan? "we" moesten ze laten verdwijnen, om de planten op te zetten ... Ik ben het zat om te zien dat de vraag opnieuw wordt gesteld, want ze hadden nooit verwijderd mogen worden.

nee, ze keken niet naar het landschap zoals de enorme dammen: we praten opnieuw over lokale productie en op een schaal ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 169-gasten