Sommige waarheden over kernenergie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/03/08, 12:59

Chatham schreef:En 15% efficiëntie voor kerncentrales is echt alles, omdat juist de efficiëntie van warmteafgifte / energieterugwinning door stoom / turbine heel goed is ...


nee, maar dat is niet wat ons interesseert: waar het om gaat is de uiteindelijke elektriciteit geleverd aan de individuele meter!

ME: Ik woon 100 km van een elektriciteitscentrale (die van Bellevue, vlakbij Beaulieu, nu zijn deze namen vervloekt...): wat is mijn opbrengst?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 03/03/08, 14:07

Trouwens, zolang ik zeg "een paar waarheden over kernenergie", plaats ik dit goede bericht over de lozingen van de energiecentrales (om nog maar te zwijgen over de opbrengst):
https://www.econologie.com/forums/cogeneration-nucleaire-t4695-10.html

nogmaals om over nucleaire opbrengst te spreken is het noodzakelijk om de winning van het erts, de behandeling, het transport, de ontmanteling van de centrales enz enz enz enz ... bij de uwe te betrekken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
crispus
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 401
Inschrijving: 08/09/06, 20:51
Plaats: Rennes
x 1




par crispus » 04/03/08, 09:46

Remundo schreef:Nu, voor een gebruiker naar 400 km van de krachtcentrale na ongeveer vijftig transformatorlift / devoliter ... stel dat we vallen op 15% ...

De transformatoren hebben uitstekende outputs, door 99% toe te laten geeft een cascade van 50 toch 60% van de energie door. Aan de andere kant zijn de online verliezen verre van verwaarloosbaar, ik heb de cijfers nooit kunnen lezen. EdF communiceert er weinig over...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 04/03/08, 09:53

99% efficiëntie uh, het zijn de moderne dan... want de oude (nog grotendeels in dienst) met elektrische olie (ex pyralene) en "grote" koelribben moeten verre van 99% zijn geweest...
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 04/03/08, 09:54

jonule schreef:
Chatham schreef:En 15% efficiëntie voor kerncentrales is echt alles, omdat juist de efficiëntie van warmteafgifte / energieterugwinning door stoom / turbine heel goed is ...


nee, maar dat is niet wat ons interesseert: waar het om gaat is de uiteindelijke elektriciteit geleverd aan de individuele meter!

ME: Ik woon 100 km van een elektriciteitscentrale (die van Bellevue, vlakbij Beaulieu, nu zijn deze namen vervloekt...): wat is mijn opbrengst?


Welnu, uw prestaties in transport zullen PRECIES hetzelfde zijn als het een steenkool-, gas-, hydro-elektrische dam, enz. Was.
om lijnverliezen te voorkomen, heb je een groot aantal micro-elektriciteitscentrales in de buurt nodig of produceer je de stroom zelf, zoals een man die ik ken die een microturbine installeerde op de stroom die zijn zeer geïsoleerde boerderij in de Vogezen doorkruist... maar niet iedereen er is geen beek en nog minder een eigen huis...
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 04/03/08, 12:36

Dag

Er wordt vaak op windenergie geschoten, en toch is hier een argument voor de decentrale uitvoering ervan
In mijn regio, begunstigd door de wind, schieten windmolenparken als paddenstoelen uit de grond.
Straks komt er om de 10 km een ​​park, terwijl de dichtstbijzijnde energiecentrale op meer dan 100 km afstand staat

Om terug te komen op kernenergie, vergeet niet onder welke omstandigheden het uranium van onze dierbare centrales wordt gewonnen!

Zie onderstaande link (artikel aan het eind over mijnen in Niger)

https://www.econologie.com/forums/plus-d-eol ... t4857.html

A+
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 05/03/08, 10:04

Chatham schreef:een man die ik ken die een microturbine heeft geïnstalleerd op de stroom die zijn zeer geïsoleerde boerderij in de Vogezen doorkruist... maar niet iedereen heeft een stroom en nog minder een eigen huis...

nee maar wind wel ;-)
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/03/08, 11:06

Ah, ik heb niet meteen gekanteld, maar Duitsland produceert nog steeds 47% van zijn elektriciteit met ... STEENKOOL ... zelfs als het naar beneden gaat ... het is veel te veel ...

We schieten op China en India, maar onze naaste buur is veel erger...

Chatham schreef:Dit is helemaal niet nieuw, maar logenstraft enkele geruchten:
Beeld


Dus "schoon en groen" Duitsland maakt me aan het lachen. : Cheesy: : Cheesy: : Cheesy:

De verkopers van warmtepompen die in Duitsland beweren dat het een hernieuwbare en schone energie is, zijn leugenaars en oplichters... : Cry:
0 x
Chatham
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 536
Inschrijving: 03/12/07, 13:40




par Chatham » 05/03/08, 11:18

En we zullen zien dat het deel "kernenergie" (nucleair) stabiel is (het zijn de andere delen die iets zijn toegenomen).
Ter informatie, de laatste gigantische panne werd veroorzaakt door het gebrek aan stroming van de windturbines (meer wind) op een sector die niet erg goed gemaaid was, wat de ineenstorting van het systeem veroorzaakte door overbelasting... is geen wondermiddel...
Ja, de Duitsers zijn nog grotendeels kolengestookt, maar het "erdgas"-aandeel (aardgas) is sterk toegenomen met als voordeel een zeer snelle start bij...gebrek aan wind of een forse stijging van de vraag. Ook in Frankrijk staan ​​(Russische) gascentrales gepland...hopen dat de Russen de kraan niet dichtdraaien...
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79357
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 05/03/08, 11:27

Het % is zeker stabiel, maar hoe zit het met de absolute waarde? Ik stel me voor dat de vraag in 15 jaar is toegenomen...

En dan is een enkele fabriek die sluit 5 tot 10% minder in één keer .... Ik bedoel daarmee: alleen omdat het kernwapenaandeel constant is, wil nog niet zeggen dat het niet "snel" kan worden verlaagd ... maar als het is om het te vervangen door Kohle of gas ... eerlijk gezegd bof ...

Ook verrassend: de hydrauliek won 1% (vooral in relatieve termen) wat de bouw van nieuwe installaties betekent (behalve in het geval van een vraaguitval die ik niet denk) terwijl we dachten dat het 30 jaar verzadigd was...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 306-gasten