Goedkope thermische zonnepanelen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
lilian07
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 534
Inschrijving: 15/11/15, 13:36
x 56




par lilian07 » 21/12/15, 16:10

Het voordeel van koper is inderdaad dat het de invallende energie onmiddellijk kan "pompen" en voor de winter is het doorslaggevend. In mijn geval is het wat complexer (om niet te zeggen veel complexer) ook zomerenergie is doorslaggevend daar ik op opslag mik (20% opbrengst).
Ik ben nu mijn eerste metingen aan het doen. De site maakt het inderdaad mogelijk om de panelen op 20 meter van het huis te plaatsen en de boorgaten/opslag kunnen tussen het huis en het stroomgebied worden geplaatst op ongeveer 5 meter of 10 meter.
Ik meet op een afstand van 5m van het huis (omdat ik het ook belangrijk vind om niet te veel te verliezen aan de voorraadafbouw/operatielengte...de vangst/opslaglengte is naar mijn mening minder belangrijk omdat het zomer is) . Ik ga morgen boren (testen) op -12m gelegen op 5m van de technische ruimte.
Eerste punt, door een greppel te maken op -1.5 m vind ik nogal wat grote stenen (temperatuurmeting op -1.5 m "13°" maar op dit moment is het weer erg zacht...Ik ga door tot - 3m mijn greppel te andere metingen doen.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 143-gasten