12V kleine hydro-elektrische turbine op een rivier

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/12/08, 15:54

Houd er rekening mee dat:
Gelijmd hout houdt geen water vast...
Je wiel zal niet lang beaublamousse draaien :?
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 26/12/08, 16:00

Zou het multiplex kunnen zijn?
0 x
De absurditeiten van gisteren zijn de waarheden van vandaag en morgen banaliteiten.
(Alessandro Marandotti)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/12/08, 16:51

wiel of turbine er is debiet x druk nodig om vermogen te maken

Er is nog steeds een flinke druppel voor nodig om de druk aanzienlijk te verhogen


de druk is sowieso evenredig met het niveauverschil: zonder niveauverschil is het nog steeds water zonder stroom

als de helling van de rivier erg laag is, is er weinig hoop

om stroom te hebben aan het einde van een leiding, moet de drukval in de leiding lager zijn dan de helling

op grote schaal voor de molens werd vaak een kanaal gemaakt aan de kant van de vallei, waardoor de rivier met minder helling afleidt dan de natuurlijke loop: ter hoogte van de molen is er voldoende verval om een ​​wiel of een turbine te laten werken
0 x
Olivier22
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 178
Inschrijving: 06/11/08, 16:41
Plaats: 35 / 22
x 6




par Olivier22 » 26/12/08, 17:01

chatelot16 schreef:om stroom te hebben aan het einde van een leiding, moet de drukval in de leiding lager zijn dan de helling
Het drukverlies is afhankelijk van de snelheid, die afhangt van het drukverlies en de helling. Het is een zelfbalancerend geheel; er zal altijd water uit een schuine leiding stromen, ongeacht de drukval. Wat beperkt is, is de stroom

Ik zie het nut niet in om een ​​kleine molen onder druk te zetten in plaats van hem op het water te zetten. De omleidingen die een stipte daling creëren... het is om boven een schoepenrad te kunnen komen (met behulp van de zwaartekracht)
Of om snelheid te creëren uit een inerte watermassa zoals in bergdammen.
0 x
Zeilen en water
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 21
Inschrijving: 09/11/08, 15:58

antwoord op Bob Lamouche




par Zeilen en water » 26/12/08, 17:55

goedenavond
Ik kom dit tegen forum misschien een beetje laat.
Ik heb een ietwat speciale aerogenerator gebouwd http://www.dailymotion.com/video/x39yak ... n_politics
dit systeem werkt ook in het water, maar met bladen is het heel eenvoudig te implementeren.
Ik help je graag om het te implementeren.
Maar daarvoor moet ik de stroom van deze mooie stroom kennen.
Om het bij benadering te weten, kunt u de gemiddelde hoogte van het water in de bodem, de breedte van de bodem en de snelheid ervan meten (met een vlotter).
daarmee kan ik een schets voor je maken en je de maat geven van dit apparaat.
Trouwens waar is deze rivier???
tot ziens als je wilt
Charles
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/12/08, 18:08

water zal altijd uit een schuine leiding stromen, ongeacht de drukval. Wat beperkt is, is de stroom


als je het uiteinde van de leiding open laat heb je de maximale flow: al het niveauverschil gaat verloren in drukval: maximale flow x nuldruk = nul vermogen

als je de onderkant van de leidingen afsluit, nul flow: nul drukval: druk exact bepaald door het niveauverschil, maar goede druk x nul flow = nul vermogen

om het maximale vermogen te hebben, zoals altijd, moet je een compromis sluiten, een debiet kiezen waarbij de drukval niet alle druk verliest

ol moet de leiding ook groot genoeg maken zodat de drukval laag is

een goede oplossing is het maken van een dam: het waterpeil in de rivier stijgt en het doorlaatgedeelte van het water wordt erg breed, verwaarloosbare drukval: maar je moet het wel kunnen: het kan een groot gebied onder water zetten

het schot van de afleiding door een touyaux is gemakkelijker te proberen
0 x
Boblamouche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/09/08, 11:29
Plaats: Ardeche




par Boblamouche » 26/12/08, 18:26

Goedenavond iedereen!

lejustemilieu schreef:Houd er rekening mee dat:
Gelijmd hout houdt geen water vast...
Je wiel zal niet lang beaublamousse draaien :?


Het hout van mijn wiel is niet gelijmd, als je goed kijkt is het geschroefd.
Anders ben ik van plan om het te lakken. aangezien het voorlopig een prototype is, denk ik dat het nog even zal duren voordat het achteruit gaat!

Anders zei ik het aan het begin van dit onderwerp, ik wil een verwijderbare installatie doen, wat een minimale aanpassing van de rivierbedding vereist.
Dus geen gaten, geen omleidingskanalen en nog minder beton.
In principe wil ik gewoon een schoepenwiel monteren dat wordt ondersteund door twee lagers (kogellagers). Deze lagers zijn gemonteerd op zelfgemaakte statieven die in de bodem van de rivier worden geplaatst. Het rad gaat zo draaien, over het water.
Bij de limiet zou ik een geïmproviseerde dam (stapelstenen) maken om de stroming op mijn wiel te concentreren. Ik zou gewoon de statieven moeten verwijderen en mijn wiel en de waterloop zal zijn zoals voorheen!


>> Voor degenen die van de dynamo zijn, ik heb er een van deuche.

Het voordeel is in mijn ogen meervoudig:

Ik heb een vrij breed nominaal snelheidsbereik, aangezien het bedoeld is voor een automotor. Maar het laagste nominale toerental is hoog: rond de 1000 tpm volgens wat ik kon verkrijgen als informatie over de dynamo die ik heb.

2e voordeel: aangezien de snelheid varieert afhankelijk van de stroming en de stroming nooit stabiel is, heb ik regeling van de alternatorbekrachtiging nodig om een ​​stabiele spanning te hebben. Maar ik heb de regeling teruggevonden die op de deuche stond, dus dit probleem is uitgesloten.

Dus als ik mijn redenering volg: ik doe een snelheidstest met mijn wiel in reële omstandigheden, en ik bereken een reductiemiddel om minstens 1000 tpm op mijn dynamo te krijgen, en dat is alles!

Wat denk je?

>>> Zeilen en water

Uitstekend als concept!
Maar ik weet niet of dit systeem geschikt is voor mij. de watersnelheid is laag waar er bodem is, mijn wiel zal draaien met een minimale diepte van 10cm.
Maar om te zien of er niet veel snelheid voor nodig is, dacht ik eraan om het te laten zweven.
Ik ga de komende dagen proberen metingen te doen, het is niet gemakkelijk omdat het een wilde rivier is met een onregelmatige bodem (vandaar mijn bedoeling om het niet te veel aan te raken) het is in de Ardèche richting Aubenas.
Bovendien zal het debiet moeten worden verminderd, aangezien ik van plan ben de installatie in de zomer te gebruiken.
0 x
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 26/12/08, 18:44

Het hout van mijn wiel is niet gelijmd, als je goed kijkt is het geschroefd.

Ik heb het niet over de montage, maar over de structuur van het hout
Er is multiplex ... niet goed ..
ik heb het over een achthoekig stuk :D
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 26/12/08, 18:49

de originele regelaar van een autodynamo is waardeloos voor een waterrad, turbine of windturbine

de regelaar is goed voor een motor die veel te krachtig is: wanneer de motor vertraagt, verhoogt dit de opwinding om de stroom te maken die wordt verbruikt bij 14V

maar met een wiel met beperkte kracht: de minste vertraging van het wiel veroorzaakt een toename van opwinding, waardoor het wiel nog meer vertraagt ​​en tot stilstand komt

je moet beginnen met het verwijderen van de regelaar en deze vervangen door een eenvoudige thermostaat waarmee je de optimale bekrachtiging kunt vinden om het wiel met de optimale snelheid te laten draaien

dan zal het nodig zijn om een ​​speciale regelaar te maken, altijd op zoek naar de optimale snelheid
0 x
Boblamouche
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 07/09/08, 11:29
Plaats: Ardeche




par Boblamouche » 26/12/08, 18:50

lejustemilieu schreef:
Het hout van mijn wiel is niet gelijmd, als je goed kijkt is het geschroefd.

Ik heb het niet over de montage, maar over de structuur van het hout
Er is multiplex ... niet goed ..
ik heb het over een achthoekig stuk :D


effectief : Mrgreen:

Als het systeem werkt, zou ik het vervangen door marineblauw.

de originele regelaar van een autodynamo is waardeloos voor een waterrad, turbine of windturbine

de regelaar is goed voor een motor die veel te krachtig is: wanneer de motor vertraagt, verhoogt dit de opwinding om de stroom te maken die wordt verbruikt bij 14V

maar met een wiel met beperkte kracht: de minste vertraging van het wiel veroorzaakt een toename van opwinding, waardoor het wiel nog meer vertraagt ​​en tot stilstand komt

je moet beginnen met het verwijderen van de regelaar en deze vervangen door een eenvoudige thermostaat waarmee je de optimale bekrachtiging kunt vinden om het wiel met de optimale snelheid te laten draaien

dan zal het nodig zijn om een ​​speciale regelaar te maken, altijd op zoek naar de optimale snelheid


Daar had ik niet aan gedacht. het kan ook zijn dat het wiel nooit draait, de output is te krachtig dan het wiel geeft... de dynamo zelf wordt een te zware belasting (opbrengst <0) Nif. : Cry:

De excitatie moet met zorg worden ingesteld, maar ik beschik niet over de benodigde informatie voor de berekening (tenzij ik de tests zelf doe)

Ik kon de excitatie handmatig instellen volgens de stroom van de dag met een voltmeter en de thermostaat... op de ouderwetse manier Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot] en 188 gasten