Dimensionering betonnen voet kleine windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/12, 17:41

Obamot schreef:Hier is het vreemd, Dedeleco, verwart het gewicht van een gloeilamp met een windturbine : Mrgreen: : Cheesy:


en Obamot negeert voortreffelijk de lijkwaden, ik weet niet waarom???

Het gewicht van de paal is groter dan dat van de windturbine, maar blijft laag en de kracht van de wind op de paal is veel groter dan het gewicht van de windturbine.

Obamot kan een montage niet zien en waarderen, eenvoudig, gemakkelijk, licht, bovendien niet duur en daarom zeer opmerkelijk!! in vergelijking met anderen die ingewikkeld, moeilijk, zwaar en onnodig duur beginnen!!

De basis had een simpele dode boomstronk kunnen zijn of een paal of paal die met hamerslagen in de grond was geslagen.

Ze zouden er goed aan doen dit op palen of kokers te doen voor het zware Chinese huis dat in het zachte rijstveld verdwijnt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/10/12, 18:43

En negeert Dedelco willens en wetens:

— de reeds gegeven antwoorden? : Mrgreen: : Cheesy:
— de kracht van de wind... vermenigvuldigd met het gewicht van de windturbine en de mast volgens zijn hoogte? : Mrgreen: : Cheesy:
- het feit dat ik alleen reageerde op het bevriezingsprobleem? : Mrgreen: : Cheesy:
— de mening van anderen over hem?
https://www.econologie.com/forums/que-faut-i ... 11652.html

Is Dedeleco net zo onvolwassen als Quartz?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/12, 18:56

de kracht van de wind... vermenigvuldigd met het gewicht van de windturbine en de mast volgens zijn hoogte?


Dit is verkeerd, op de bevestigde tuidraden wordt de kracht aan de bovenkant helemaal niet vermenigvuldigd, in tegenstelling tot het financiële hefboomeffect van 39 op Deutsche Bank en 29 op Credit Suisse, dat het risico loopt alles te vernietigen door ons spaargeld te verdampen en ons zonder geld te zetten!!!

Wederom is Obamot boos op elementaire natuurkunde!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 18/10/12, 19:07

natuurlijk bereiken we met verstaging dezelfde degelijkheid met een veel lager totaalgewicht aan materialen

maar de steunen zijn niet mijn voorkeursoplossing: het enige dat nodig is, is een klein ongelukje of helemaal niets om er een te snijden en alles valt op de grond

de unieke en degelijke mast valt best mee

er is beton voor nodig om het vast te houden, maar niet noodzakelijkerwijs begraven: een kleine vierkante gemetselde hut kost niet meer dan begraven beton! en met dezelfde prijs van materialen zal de kleine cabine gemakkelijk een inverterbatterij en diverse elektronica bevatten

dus plaat van gewapend beton, spaanplaatwand en ook plafondplaat van gewapend beton, met betonijzer in de gaten van de spaanplaten op de 4e hoek van de cabine

voor de mast is de ronde of achthoekige schrootbuis niet de juiste oplossing: de hoekschoren van het type hoogspanningsmast zijn veel zuiniger, en eenvoudig te bouwen
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/10/12, 19:21

Het is ook een Chatelot-mogelijkheid. Er kan dus ook een boog in het dak zitten, die het houvast van de mast zal versterken in relatie tot het hefboomarmeffect. Alleen dat zal niet voorkomen dat de temperatuur daalt. Het zal daarom nodig zijn om het met een deur af te sluiten. Het vereist nog steeds middelen en tijd... En andere fundamenten. Maar ik ben voor het idee.

Het probleem, van wat ik begrijp door de foto's te bekijken, is dat de mast blijkbaar ontworpen zou zijn om de windturbine te kantelen en naar de grond te laten zakken voor mogelijk onderhoud...

Zoals Dedeleco opmerkte, is het eenvoudig en ingenieus...! Je hebt dus een tussenoplossing nodig, of een opening in huis voorzien, om het kantelen van de mast mogelijk te maken (die zal ook veel gemakkelijker vast te houden zijn in zijn afdaling, dus geleid)
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/12, 20:10

Voor beugels van het type Eiffeltoren of windpompsteun uit de jaren 1930 helemaal prima.

Maar de prijs van de zwaluwstaartoplossing is onverslaanbaar omdat puur herstel van hervormde lichtmast, ultraeenvoudig, licht en verwijderbaar met de tuidraden.

We kunnen dezelfde functie uitvoeren, met enorme prijsverschillen!

Tegen het breken van deze steunen is het voldoende om ze te verdubbelen met basistouwen die al meer dan 12 jaar in mijn huis hebben vastgehouden aan bomen van enkele tonnen die eind 1999 door de storm van de eeuw zijn ontworteld en met touwen recht zijn getrokken door te trekken deze paar ton met een lier van 20€ van 2 ton, bomen dus gered, dennen en beuken, die veel meer windweerstand hebben, dan deze windturbine!!

Ook de stalen kabelsteunen, omzoomd met elastische koorden, die trillingen dempen, zijn een zeer goede en oerdegelijke oplossing.

Wat de staalkabels laat scheten, is dat ze een beetje ontspannen, en dan de oscillaties die worden geraakt door sterke traagheid op de stijve kabel, brutaal aan het einde van zijn race worden getrokken, en dan scheten laten, door deze traagheid, die de inspanningen met 100 en meer vermenigvuldigt , zoals een hamer op een spijker, in de verhouding, kracht van de wind door amplitude van de oscillatie op de amplitude van het uitrekken van de kabel onder deze kracht, (minder dan mm), terwijl een veel elastischer touw goed bestand is tegen het niet zien van een overmatige inspanning.
Anders heeft u op de steunen een juiste veer van de schokdemperspanner nodig.
Welbekend bij bergbeklimmers die losschroeven en niet het verkeerde touw nemen om te zekeren!!

Naar mijn mening was de betonnen basis bijna nutteloos, behalve om op en neer te gaan..
Maar de lijkwaden moeten goed vastzitten, met goed geplaatste palen diep, en soms vastgedraaid.

Met jongens en palen, goed geplaatst, kun je een tuinhuisje van 6 tot 10 m2 houden, zonder een basis van cement en sintelblokken te maken, zoals ik in mijn tuin heb, ultralicht, gewoon op de grond geplaatst en onzichtbaar bevestigd met palen (maar goed geïnstalleerd), gedurende 20 jaar en die de storm van eind 1999 heeft doorstaan, met 180 km/u boven op mijn dak en ook op Orly, en ook andere windvlagen! !!!
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 19/10/12, 22:23

dedeleco schreef:Het gewicht van de basis is groter dan de paal. Dit type lichtmast, ik heb hem al goed gekanteld op de weg zien staan, met de grond onder de vrachtwagens ernaast door bewogen en met de wind mee, dit zonder kerels!!!


Alle zogenaamde zelfstabiliserende masten zijn ontworpen voor en zijn zeer resistent. (Eiffeltoren, kandelaar, grote windturbines...)
Je hebt een goede basis en gewicht nodig om alles te stabiliseren.
Mijn basis heeft een massa van meer dan 8.5 ton die in de rots is gegraven.

Het is jammer, want je had het duidelijk heel gemakkelijk.

Als een verblijf kapot gaat, heb je de hele verdieping.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/10/12, 01:45

Ruthenian schreef:
dedeleco schreef:Het gewicht van de basis is groter dan de paal. Dit type lichtmast, ik heb hem al goed gekanteld op de weg zien staan, met de grond onder de vrachtwagens ernaast door bewogen en met de wind mee, dit zonder kerels!!!


Alle zogenaamde zelfstabiliserende masten zijn ontworpen voor en zijn zeer resistent. (Eiffeltoren, kandelaar, grote windturbines...)
Je hebt een goede basis en gewicht nodig om alles te stabiliseren.
Mijn basis heeft een massa van meer dan 8.5 ton die in de rots is gegraven.

Het is jammer, want je had het duidelijk heel gemakkelijk.

Als een verblijf kapot gaat, heb je de hele verdieping.


uitgehouwen in de rots


geeft aan dat een betonnen sokkel nutteloos is, de onveranderde rotsmassa, makkelijk duizend ton, volstaat door er een paar gaten in te boren met een boor of perforator.
Alles hangt af van de kwaliteit van het gesteente, maar naar mijn mening is het voldoende, met een beetje beton in de scheuren en staven in het gesteente.
.
Als een verblijf breekt, heb je de hele verdieping

.
Goed ontworpen, ze breken niet meer dan de mat, dus gevoerd en met schokdempers, zoals ik hierboven heb uitgelegd, zelfs bekleed met touwen!!

Ik heb dus een beuk van heel wat tonnen (80 cm in diameter) neergeschoten door de wind, daarna rechtgetrokken (hard hard, en trucs, met 40€ materiaal) en onderhouden door een touw gedurende 12 jaar!!
Het is sindsdien goed hersteld, veel takken!!
Met deze nutteloze uitrusting heb ik een heleboel zware bomen van 20 meter hoog rechtgetrokken, zoals dennen!!

De kleine zwaluwstaartkandelaar, met tuidraden en een windturbine aan de top van 20 kilo, die bij een wind van 180 km/u of 300 kgp/m2 geen kracht van meer dan 100 kilo zal ondergaan, zal perfect blijven staan ​​met tuidraden die bestand zijn tegen 2 ton. (of zelfs goedkope grote snaren voor deze sterkte).

Forhorse liet zijn windturbine, vastgehouden door ijzeren hekdraden, kantelen, voornamelijk omdat de ijzeren draden, helemaal niet elastisch, ontspanden en vervolgens aan het einde van hun run schokken ondergingen, die breken, omdat ze krachten vermenigvuldigen als een hamer op een spijker !!
Hij zou 3 snaren strakker hebben gezet, die dempen, niets zou zijn gebroken.
Met een mechanisch en wetenschappelijk gevoel voor de weerstand van materialen, niet te weinig of te veel, vermijdt u ongelukken en vermijdt u ook dat u uw portemonnee onnodig leegt.

machaon heeft goede keuzes gemaakt en als zijn steunen goed zijn bekleed met schokdempers, zal hij geen probleem hebben.


De voet is bijna nutteloos voor de lichte zwaluwstaartkandelaar, met de dubbele steunen!!!
Simpele palen van 2 m die in de grond worden gedreven om vast te houden, alleen genoeg om omhoog en omlaag te gaan.
Eenmaal rechtopstaand is er bijna geen sokkel meer nodig.

Kijk hoe de circussen oprijzen, met bijna niets op de grond, touwen en kabels, goed geplaatste palen en enorme canvassen van meer dan 1000 m2, met even grote windschermen, die weerstand bieden, behalve tornado's met 200 km/u.

Hetzelfde geldt voor lichte antennes, erg hoog, alleen vastgehouden door jongens.
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11

betonnen voet van de windturbine




par zwaluwstaart » 20/10/12, 02:28

goedenavond iedereen
wat een controverse voor niet veel....
Alle meningen zijn het luisteren waard.

wat details over mijn windturbine:
1° --- aan elk uiteinde van het kruis worden 10 betonnen ijzers van 900 mm x 14 mm geplaatst onder een hoek van 70°/verticaal en kruisen de stringers, waardoor "egels" worden gevormd die de weerstand tegen afschuiving vergroten...

2° --- de steunen zijn gemaakt van 4 mm gegalvaniseerde staalkabels (7x7 strengen) gegeven voor ongeveer 1200 kgr opspanning en gemonteerd in dubbele koperen plooien + 8 mm spanschroef

3° --- het totale gewicht van de gondel (rotor + generator + staartvlak) is 18 kg

Hier zijn de technische gegevens.
Om u te antwoorden:

Dedeleco: Turbulentieprobleem: niet iedereen kan aan zee leven met een wind met laminaire stroming. Wat mij betreft is de stroming goed op een sector van 180°, gemiddeld op 90° en turbulent op de laatste andere 90°.
Het belangrijkste zijn de heersende winden (weerswinden, dalwinden, enz.) en daar valt het mee en zeer complementair met mijn fotovoltaïsche energie.

Obamat: -" de kracht van de wind... vermenigvuldigd met het gewicht van de windturbine en de mast volgens zijn hoogte?" "Maar ik zou graag het gezicht hiervan zien na een storm na een duw van 50 ton, ......"
50 ton??? Waar haal je dit nummer vandaan? 3,5 x 12m
Het gewicht van de gondel is praktisch niet van belang voor de vlucht van de fundering en werkt alleen in compressie op de mast en de fundering (zolang de mast verticaal is). Wat telt is de ZIJDELINGSE kracht [b(]drag) [/b] die wordt uitgeoefend door de stroming van de wind op de mast en de windturbine die de neiging heeft om ze te kantelen. Het neemt toe met het kwadraat van de windsnelheid (Fx=1/2ro.S.Cx.V2)
Dit is niets anders dan de som van de "weerstand" van de mast opgeteld bij de weerstand van de rotor schijf gebied van de windturbine.

Inderdaad, in de geval van een getuide mast[/er bestaat geen hefboomeffect op de voet van de mast (we zijn niet in het geval van een eenvoudige inbedding) omdat de verstaging in pure trekkracht het grootste deel van de krachten opneemt als gevolg van de algehele weerstand x sin-hoek van de verstaging (45°).
Bovendien zijn de antennemasten in getuide vakwerkliggers (meer dan 150M hoog) of bepaalde zeilbootmasten gemonteerd op een gelede kogelgewrichtbasis en werken de zeer lichte funderingen alleen in compressie (pijlers op een eenvoudige A4 roestvrijstalen bout diam 12MM, voor zeilboten).
Alleen de wanten vangen de zijdelingse krachten op en de mast de compressie.
Dit is ook het geval voor de meeste windturbines die zelf zijn gebouwd door de vereniging Tieole (driedubbele getuide mast van 18 m)
Het volume en het oppervlak van de basis zijn alleen van belang bij een eenvoudige NON getuide mast.

Bij vorst wijst niets erop dat deze windturbine niet in de tropen of in een vorstvrije zone staat......en de funderingen zijn inmiddels bedekt met begroeide aarde
Bovendien zijn de uitzettingscoëfficiënten van staal en beton zeker verschillend, maar dit is ook het geval voor vele "klassieke of luchtfunderingen", voorgespannen balken, kettingen, enz... hydrometrie .... zonder kortdurende splitsing.
Uw opmerking over dit probleem lijkt mij interessant en goed onderbouwd in de vrijstaande matkoffer, maar niet essentieel in mijn geval...

Châtelot:
Toegegeven, de zelfdragende mast is eenvoudiger en esthetischer, maar vereist aanzienlijk meer volumineuze funderingen, een pyloon met een grotere traagheid (doorsnede, dikte) om de buiging te hervatten, een mastbasis die deze keer in staat is om de algehele weerstand x hefboomarm te absorberen (zie obamot foto), een hydraulische vijzel of in ieder geval een tuidraad + hefmast + lier ........enz
Dat zijn een heleboel erg dure dingen.

Mijn doel was om zelf een maximum te maken (bladen, naaf met variabele spoed, draaipunt, staartstuk, lassen, krimpen, uitgravingen, beton, anemometer..etc etc) om de totale kosten tot een minimum te beperken.
Doel bereikt!

Om af te sluiten zou ik zeggen dat:

voor een keer heeft dedeleco weinig kritiek!!! zie zelfs gefeliciteerd !!! (het is zeldzaam genoeg om het op te merken)

Het verbaast me, gezien het beroep en de studies van obamot, dat hij de toepassingen van de principes van statische en andere mecha heeft "verschoven".
en als hij zijn berekeningsmethode voor zijn betonnen sokkel met ons zou kunnen delen... zouden we het kunnen leren!

en voor chatelot, vertel hem dat door mijn ervaring van + 30 jaar in onder andere luchtvaartconstructie, deltavlucht en microlight, waar ons leven is "gehecht" aan 2,3 mm roestvrijstalen kabels en dat dit ons ertoe brengt enig vertrouwen te hebben in het materiaal...
Beeld
eerlijk
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 20/10/12, 11:49

Machaon zou het opnieuw moeten lezen, mijn opmerkingen gingen uitsluitend over bevriezing:

Swallowtail schreef:Bij vorst, niets wijst erop dat deze windturbine niet in de tropen of in een vorstvrije zone staat...

Maar niets vertelde ons iets anders. : Lol:
Omdat het het ding was dat in het oog sprong, stond ik mezelf toe het te zeggen. Ik zou het niet moeten hebben?

Swallowtail schreef:les funderingen zijn sindsdien bedekt met teelaarde

Dit is precies wat er gedaan moest worden (als het nog niet gedaan is, maar ik vertrouw je...).

Swallowtail schreef:Bovendien zijn de uitzettingscoëfficiënten van staal en beton zeker verschillend, maar dit is ook het geval voor vele "klassieke of luchtfunderingen", voorgespannen balken, kettingen, enz... hydrometrie .... zonder kortdurende splitsing.
Uw opmerking over dit probleem lijkt mij interessant en goed onderbouwd in de vrijstaande matkoffer, maar niet essentieel in mijn geval...

Mouarf hebben we thuis "SIA-normen" dat andere landen ons benijden (onze decaan was Frans...). Het is normaal, we hebben een plek waar de temperatuur kan dalen tot -40°C (la Brévine). Een goede "pro" past dus toe wat hij heeft geleerd, zonder het in de media te verspreiden: punt uit! Maar aangezien we in een forum, ik zal het maximale zeggen dat ik kan zeggen ...

Om deze problemen op te lossen, is het mogelijk om op verschillende manieren te werk te gaan (uit het geheugen, ik oefen niet meer):

1) Allereerst zijn de foto's misleidend, je weet nooit wat de realiteit op de grond is zonder er zelf bij te zijn geweest! (Zie verzadigde maar blootgestelde of onbelichte omstandigheden enz...)

2) de posters in de forums ze mogen alles vertellen wat ze willen, de eerste reflex is voorzichtigheid/wantrouwen. Ik ken jou niet en jij ook niet, ook al zouden we a priori niemand als een verhalenverteller moeten beschouwen (maar we zien er zo veel, aangezien we zelfs een exemplaar hiervan hebben forum, die beweert een natuurkundige te zijn, maar de wet van de massa niet kent, akoestische isolatie en akoestische correctie door elkaar haalt, en niet eens de enormiteiten wegspoelt die ik hierboven willens en wetens heb geschreven! Terwijl hij zichzelf toestaat een mening te hebben over "de vraag" door ontbrekende gegevens te hebben voor de problemen lol... we doen het bijvoorbeeld beter)...

3) deze opmerking is dus terecht, maar allereerst zijn er “blootstellingsklassen” van beton! Dan is het niet ALLEEN het beton dat een rol gaat spelen bij vorst/dooiproblemen: maar vooral de directe omgeving (die moet worden beheerst door drainage voor ingegraven beton) zoals afstromend water, dat zich ophoopt in de grond en een breuk kan veroorzaken, omdat de gel kan door capillaire werking ook aan en in het beton "blijven haken"! (Wat voor de door u aangehaalde voorbeelden niet of nauwelijks het geval is). Maar van wat ik op de foto's zag, zag ik geen afvoer. Aangezien ik niets over de site weet, kan ik het alleen maar herhalen. Hoewel ik inderdaad bevestig dat deze funderingen ook en vooral werken in compressie met betrekking tot de precisie van het gewicht van de gondel (terwijl ik het gewicht van 3,8 ton had gelezen, maar ik neem aan dat dit inclusief het gewicht van de mast was inbegrepen.. .). Maar dit is geen primeur, aangezien het de aard van beton is bestand zijn tegen drukkrachten, zonder zelfs maar versterking te hoeven plaatsen! Dus je zegt dat er geen torsie- of schuifspanningen zijn, maar je stopt er versterkingen in... Hm! Ik weet niet of je de tegenstrijdigheid in de redenering ziet. Dus ja inderdaad, het was nodig om versterkingen te plaatsen, want op een hoogte van 2 meter (als we een kracht van 300 kg aan de top toegeven onder druk van de wind, of een tegenwind, en het gewicht van 3,8 ton in totaal) heb je op 2 meter hoogte een moment van ~3,5t (zonder verstaging : Cheesy: Ik doe een beetje zoals die elektronische tijdschriften die grote fouten in de circuits stoppen, zodat nieuwelingen zich de gegevens niet kunnen toe-eigenen en de redactie niet kunnen doen, dus wees altijd voorzichtig met wat ik schrijf...).

4) deze opmerking is terecht, maar eerst is het nodig om het beton er bovenop te mengen, en daarvoor gebruiken we een pervibrator: niets wijst erop dat dit het geval was! En dan is er nog de opvolging van de bouwplaats, het vertrouwen van het bedrijf en de man die het werk heeft gedaan, enz...

5) uw specifieke geval niet kennen, afgezien van een paar gegevens - en zelfs als u ons alles zou vertellen, zou ik het niet willen weten en geen standpunt innemen - dus ik kon niet verder gaan.

6) er zijn verschillende manieren om de problemen met de vorstbestendigheid van het beton op te lossen: behalve BPE geleverd door een roterende kiepwagen (waardoor de selectie van aggregaten naar de locatie wordt vermeden... en vanaf dat moment wordt het mengsel "bestudeerd voor"), we voegen hulpstoffen en additieven toe voor beton zoals bubbling agents (geïntroduceerd in het aanmaakwater tot ~ 1%) waardoor miljarden microscopische luchtbellen ontstaan, met de goedkoopste isolatie op de markt. ..

7) de fysico-mechanica van cementachtige materialen die worden blootgesteld aan vries-dooi, is het onderwerp van zeer gedetailleerde studies die niet kunnen worden samengevat in een forum. Onze chemicus weet er wat van! Net als de verschijnselen van segregatie, capillaire werking (die adjuvantia het mogelijk maken om te vermijden terwijl ze een betere "werkbaarheid" geven).

8) Constructies die aan de lucht worden blootgesteld, worden slechts zelden onderworpen aan de beperkingen van de fundering (ophoping van water, in de eerste fase, dan vorst, enz.), alleen ijzel veroorzaakt geen schade. Dergelijke ophopingen hebben daarom alleen een oppervlakkige actie. Maar we nemen nog steeds voorzorgsmaatregelen wanneer er een mogelijkheid is van ophoping van water uit de afvoer of andere bronnen, zoals voor dammen, dijken en reservoirs, start- en landingsbanen van luchthavens en wegbeton, beton dat in de bergen is geplaatst, kunstwerken en massieve betonnen constructies. .

Dus ik herhaal het:

Obamot schreef:Ik heb al gezegd dat ik niet in detail op de structurele berekeningen inga (ik heb het nooit gedaan en zal het ook nooit doen in een forum

Trouwens, ik denk niet dat een ingenieur dat op het web doet...! Als het volgen van zijn advies een werk zou vallen, aansprakelijkheid is strafbaar!

Vertrouw dus niet te veel op mij om uw aanpak te valideren. Maar nu ben ik in ieder geval iets geruster, aangezien iedereen uit je opmerkingen kan afleiden dat je de vraag goed lijkt te hebben bestudeerd! ;)

Swallowtail schreef:
Obamot schreef:" de kracht van de wind... vermenigvuldigd met het gewicht van de windturbine en de mast volgens zijn hoogte?" "Maar ik zou graag het gezicht hiervan zien na een storm na een duw van 50 ton, ......"

50 ton??? Waar haal je dit nummer vandaan? 3,5 x 12m

Ik heb tot nu toe GEEN ENKELE bruikbare cijfers vrijgegeven (om de genoemde redenen moet je me herlezen : Mrgreen: ).

Swallowtail schreef:Het gewicht van de gondel is praktisch niet van belang voor de vlucht van de fundering en werkt alleen in compressie op de mast en de fundering (zolang de mast verticaal is). Wat telt is de ZIJDELINGSE kracht [b(]drag) [/b] die wordt uitgeoefend door de stroming van de wind op de mast en de windturbine die de neiging heeft om ze te kantelen. Het neemt toe met het kwadraat van de windsnelheid (Fx=1/2ro.S.Cx.V2)
Dit is niets anders dan de som van de "weerstand" van de mast opgeteld bij de weerstand van de rotor schijf gebied windturbine

Geen detail, hierboven al gezien, maar inderdaad, er is redenering.

Swallowtail schreef:inderdaad ,in de geval van een getuide mast[/er bestaat geen hefboomeffect op de voet van de mast (we zijn niet in het geval van een eenvoudige inbedding) omdat de verstaging in pure trekkracht het grootste deel van de krachten opneemt als gevolg van de algehele weerstand x sin-hoek van de verstaging (45°).
Bovendien zijn de antennemasten in getuide vakwerkliggers (meer dan 150M hoog) of bepaalde zeilbootmasten gemonteerd op een gelede kogelgewrichtbasis en werken de zeer lichte funderingen alleen in compressie (pijlers op een eenvoudige A4 roestvrijstalen bout diam 12MM, voor zeilboten).
Alleen de wanten vangen de zijdelingse krachten op en de mast de compressie.
Dit is ook het geval voor de meeste windturbines die zelf zijn gebouwd door de vereniging Tieole (driedubbele getuide mast van 18 m)
Het volume en het oppervlak van de basis zijn alleen van belang bij een eenvoudige NON getuide mast.

1) Ik zou niet zo hebben geconcludeerd, ook al is er een idee. Al bij gebrek aan gegevens.
2) Ik had de formule al gegeven (kracht "x" hefboomarm, zonder rekening te houden met de lijkwaden, dat geef ik toe). Ik had de opzettelijk foutieve formule van 3,8 t x 12 m = 45,6 t (dwz 50 t) toegepast. Het spreekt voor zich dat het louter illustratief was, aangezien ik de elementen niet in handen had.

Dus sorry en no hard feelings!

Swallowtail schreef:Het verbaast me, gezien het beroep en de studies van obamot, dat hij de toepassingen van de principes van statische en andere mecha heeft "verschoven".
en als hij zijn berekeningsmethode voor zijn betonnen sokkel met ons zou kunnen delen... zouden we het kunnen leren!

: Mrgreen: : Mrgreen: : Mrgreen: En nu wordt het gezien? : Cheesy:

Swallowtail schreef:voor een keer heeft dedeleco weinig kritiek!!! zie zelfs gefeliciteerd !!! (het is zeldzaam genoeg om het op te merken)

Ik geloof niet dat iemand die amper twintig posts heeft hierin zit forum, kan het zich veroorloven een "relevante mening" te geven over wat daar werkelijk gebeurt... En bovendien las hij niet goed. : Mrgreen: Het is allemaal heel goed om in de richting van het haar te worden gestreeld, maar een mening geven als je ontbrekende gegevens hebt en je beweert een natuurkundige te zijn, laat zien hoeveel Dedeleco een publiek gevaar is!

PS: hierin kan het niet meer forum om iets te zeggen zonder gecensureerd te worden door Dedeleco. Ik had besloten om niet op te nemen, maar dat zal bijna niet altijd mogelijk zijn!
Dernière édition par Obamot de 20 / 10 / 12, 12: 02, 3 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 384-gasten