Dimensionering betonnen voet kleine windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22

Dimensionering betonnen voet kleine windturbine




par Ruthenian » 27/07/12, 23:07

Bonsoir,
Ik ben een gat aan het graven voor mijn betonnen voet.
Mijn machine is een zwarte 600. Op de documentatie wordt gesproken over het monteren van een mast die bestand is tegen 3250 Nm.
Of bij een hoogte van 12 meter 3.9 ton.
Ga je hiermee akkoord?
Voor de basis plande ik daarom minimaal 1,6 m 3 beton.
Een diepte van 1,2 tot 1,5 m (als het kan omdat ik in de rotsen zit) aan een kant van 1 m.
Houdt de mat het?
Het is een versterkte petjean-mast van 12 meter.
Ik vraag me af welke veiligheidscoëfficiënt deze fabrikanten van apparatuur hanteren, omdat ik gezien de kenmerken aan de limiet zal zitten in het geval dat de turbine in de verwijder- of in de veiligheidsmodus staat. Als zij dat niet is. Hé.

Heeft iemand zo'n foundation gemaakt?
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 28/07/12, 05:43

:P
Nog niet, maar het zit in de pijplijn.
Ben jij gearticuleerd aan de basis?
Petit-jean doet alles: voor verlichting voor EDF voor videobewaking, signalisatie, voor windenergie... Heel serieus
Mijn mast is zwaarder maar lager dan die van jou: de beperking zal groot zijn. Ik denk dat een diagonaal vierkant van één meter voor de basis ruim voldoende is.

Windturbinemast die aan de basis brak
Beeld

Gelede jeans
Beeld

Algemeen (aluminium voor verlichting)
Beeld

Op deze foto heb ik zojuist begrepen hoe ik mijn 4 haken in het beton moet bevestigen (die 60 cm lang zijn)
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 28/07/12, 10:08

Hallo Plasmanu.
Ja, hij zal aan de basis geleed worden op een dubbelwerkende hydraulische cilinder van 570-970 mm voor 2.5 ton (meer dan voldoende). Het is geen jeans, maar het equivalent van Franse makelij (ghm) is ook iets minder stoer op papier (20% minder). Versterkte kandelaar. Hij weegt ongeveer 180 kg, ik heb de made in China laten vallen omdat hij te duur was (en ja).
Ik ben bezig met het maken van plannen voor de onderdelen voor het verspanen en snijden. Het funderingsgat is in uitvoering (hard in de rots). Zodra het klaar is, kettingen, bekisten, betonstorten en betondrogen gedurende minimaal 3 weken.
Vervolgens het onderdeel bewerken en de kandelaar aanpassen. Het wordt geschilderd en eind september zal de machine operationeel zijn. Ik denk erover om de anenometer 50 cm onder de punt van het windturbineblad te plaatsen voor mijn windmetingen (als iemand de locatie voor mij zou kunnen bevestigen, zou dat cool zijn).
0 x
zwaluwstaart
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 77
Inschrijving: 25/01/09, 00:11

betonnen voet van de windturbine




par zwaluwstaart » 18/10/12, 00:25

hallo
van mijn kant heb ik voor een ander alternatief gekozen:

- kruisvormige betonnen basis met takken van elk ongeveer 1 ml (dit vermindert de diefstal van beton en vergroot het grensvlak beton/grond)

- achthoekige conische mast voor openbare verlichting in gegalvaniseerd staal van 7 tot 10 m hoog met de mogelijkheid om op te heffen tot 12 m door een volledige mast + 1 deel van een andere mast aan het eind te lassen en vervolgens de kleine mast in te steken die de mast ondersteunt aan de bovenste windturbine (omhoog tot 50 mm diameter mogelijk), met instelbare axiale uitlijning dankzij de 8 originele 10 mm topbouten op de palen
Lassen van een 20 mm as (M8,8 draadstang of glad) aan één zijde van de vierkante basis van de paal. Deze as draait in 2 L-hoeken (60x60x6 galva), elk afgedicht in het beton door 2 draadstangen van 16 mm.
+ 4 draadstangen van 20 mm verticaal in het beton verzegeld, waardoor de mast in verticale positie wordt vergrendeld met 4 moeren van 20 mm.

Dit alles voor € 40, als je een elektriciteitsnetwerkbedrijf bij jou in de buurt vindt, dat regelmatig BT-lijnen monteert en demonteert, en je ook aluminiumkabel van 4x70 mm2 of 4x25 mm2 vindt (150 ml in mijn geval voor het equivalent van € 30 schok:) voor een belachelijke prijs.....

De afspaning maakt het ook mogelijk om de traagheid van de benodigde betonnen fundering aanzienlijk te verminderen, en een van de afspantoestellen wordt gebruikt om de mast op te tillen of te laten zakken met behulp van een kleine mechanische lier.
Wat de anemometer betreft (gemaakt met een draadfietscomputer en een pingpongbal tot = 15 €), heb ik deze 70 cm onder de bladpunten op een paal geplaatst om hem weg te houden van de turbulentie van de rotor en de pyloon, met als nadeel dat een trilling van de sensor (resonantie) bij alleen windsnelheid.
Volg 3 foto's van het destijds onvoltooide project.

Beeld
Beeld
Beeld

Het is absoluut nog niet klaar, maar financieel gezien is het onverslaanbaar, gezien de tevredenheid van recyclingapparatuur die bestemd is voor schroot...
:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/12, 00:56

Zeer mooi werk, eenvoudig en goedkoop, goed gedaan met een zeer goede methode, met een kleine lier!!!

Het enige probleem zijn de bomen die zo hoog en niet ver weg zijn en die storen door wervelwinden te veroorzaken????
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/10/12, 01:20

Het is een beetje licht...

Als je 3.8 T x 12 meter + de kracht van de wind hebt, levert dat enkele tientallen tonnen op (kracht x hefboomarm.... = 50t?)

Dus als de funderingen aan de mast blijven kleven, zal bij instortingsgevaar de aarde de zwakke schakel zijn, die het risico loopt te bezwijken! Vooral als het wordt losgemaakt na zware regenval en drassige grond.

Vooral omdat het niet "vorstbestendig" lijkt, waardoor je bij zeer negatieve temperaturen misschien alles verzwakt... aangezien de intrekking/uitzettingscoëfficiënt van het staal niet hetzelfde is als die van beton, kan er sprake zijn van hechtingsverlies van de versterking, die zijn werk niet meer goed zal doen, waardoor het geheel zal verzwakken.

Ik ga geen commentaar geven op de berekening van momenten en de berekening van structuur - het is klaar, het is klaar... - maar ik zou er op zijn minst 1 meter aarde bovenop laden om al deze funderingen te bedekken en Zet ze vorstvrij. Met een goede meter overloop rondom en cirkelvormig => eventueel met een mortel bestaande uit aarde en cement aan de basis en een hechtzone op het bestaande cement, oppervlakkig, met behulp van een perforator en beitel (er zijn er enkele voor 50€ tegen de harde korting) behalve voor het bevestigen van de mast uiteraard....

http://lidl.dofollow.be/?id=33732
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/12, 02:05

De essentiële, dubbele sluiers werden door Obamot vergeten!!
Ze hebben geen hefboomarm om te ondersteunen.

Controleer of ze elastisch genoeg zijn met schokdempers, zodat ze niet breken door herhaalde windstoten door traagheid, zoals een hamer, die ze kan breken.

Het gewicht van de paal is laag en daarom is de invloed van vorst onbelangrijk, zelfs als de basis een beetje beweegt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/10/12, 14:27

In essentie: Kan Dedeleco bevestigen dat deze funderingen “vorstbestendig” zijn:

Beeld

Natuurlijk niet, dus vertelt hij ons zoals gewoonlijk grote leugens om mee te pronken!

Heeft hij het verband gelegd tussen de geringe breedte van deze funderingen in relatie tot de hoogte van de mast en de berekening van de momenten? Altijd niet! Kent hij de doorsnede van de kabels en hoeveel ze kunnen verdragen? Nog niet...

Het is TEN MINSTE nodig om dat af te dekken, het is geen grote klus: punt!
Dit garandeert niet dat het je gezicht niet zal breken, maar het zal een heel duidelijk zwak punt elimineren.

In detail

– dit is het bewijs dat ik geen “vergeten"!
— Ik heb al gezegd dat ik niet inga op gedetailleerde structuurberekeningen (ik heb het nog nooit gedaan en zal het ook nooit in een mum van tijd doen). forum, d'abord parce qu'en tant que responsable de maîtres d'ouvrage, la loi me l'interdit dans mon coin, et puis parce que lorsque je ne maîtrise pas toutes les données d'un problème, je m'abstient de dire dat "het is goed" lol)
— Gezien het bovenstaande hoef ik geen commentaar te geven op de verblijven. Maar ik zou graag het gezicht hiervan willen zien na een storm na een druk van 50 ton, met losse en drassige grond en verlies van hechting van het staal in het beton, na vorst...
- als ik zeg dat het "licht" is, bedoel ik dat het licht is! Ik heb niet al mijn cursussen statistiek en weerstand van materialen gedaan om lippendienst te bewijzen. Bovendien kan iedereen vermenigvuldigen!
— Ik heb al uitgelegd waarom lijkwaden niet als een bevredigende oplossing werden beschouwd (roterende of zijwind... een boot kan draaien om de wind in te kijken, dus hoe draaien we de planeet... lol) Ik had het al uitgelegd in de draad van Plasmanu . Er wordt mij verteld dat de windturbine om zijn as draait, ik weet het niet, ik heb de parameters niet die ik niet heb: maar voorkomen is beter dan genezen: vorst is een probleem dat moet worden opgelost, zonder Als u berekeningen heeft gemaakt, is dit essentieel!

Aan de andere kant, Dedeleco, ja, HEM “hij kan alles'
— zonder iets ter plaatse te hebben gecontroleerd (doorsnede van wapening, berekening van momenten, enz.);
— zonder de weerstand van de grond te hebben gemeten met een densitometer;
— noch over voldoende technische gegevens over de mast beschikken;
— en natuurlijk zonder een BAT-technicus te zijn...

Hij "hij kan"geef blindelings een geïnformeerde mening door deze constructie te beoordelen: “goed gedaan en met een zeer goede methode” lol.

: Mrgreen: : Cheesy: Dédé is echt de koning onder de kastanjes... Maar in BA is het klote!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/12, 16:58

De grond maakt ons niets uit voor een paal die niet veel zwaarder is dan de windturbine, met de steunen met veren kan hij veel bewegen, zonder risico!!!

Het gewicht van de basis is groter dan de paal. Dit type lichtmast, ik heb hem al goed gekanteld op de weg zien staan, met de grond onder de vrachtwagens ernaast door bewogen en met de wind mee, dit zonder kerels!!!

Dus Obamot verwart deze lichte, getuide paal met huizen die 30 tot 100 ton wegen op funderingen, die breken bij minder dan 1 cm grondbeweging.

Trouwens, waar is het prachtige huis van het type toren van Pisa midden in een Chinees rijstveld???

Als niets van het goedkope minimum dat ik had voorgesteld, is gedaan, moet het dan in het rijstveld blijven wegzinken???

De paal lijkt niet in een rijstveld te zijn geplaatst!!!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 18/10/12, 17:32

Hier is het vreemd, Dedeleco, verwart het gewicht van een gloeilamp met een windturbine : Mrgreen: : Cheesy:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 268-gasten