Pelletsilo en dekvloerweerstand

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...

Welk type silo heeft u bij uw pelletketel?

De peiling is verstreken op 27 / 02 / 12, 11: 17

Textiel silo
0
geen stemmen
Harde silo
2
50%
Ik heb geen silo
2
50%
 
Totaal aantal stemmen: 4
Avatar de l'utilisateur
antoinet111
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 874
Inschrijving: 19/02/06, 18:17
Plaats: 29 - Landivisiau
x 1




par antoinet111 » 28/01/12, 16:02

Ik wist niet dat het zonder bestond. : Mrgreen:
0 x
Ik stem voor het schrijven van betonnen paal en bruikbaarheid.
Onderaan de praters en een plafondventilator!
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 28/01/12, 16:22

De big-bags die worden gebruikt voor het afleveren van zand hebben geen opening aan de onderzijde.
Het moet ook gemakkelijk zijn om een ​​silo te bouwen met een metalen frame en eenvoudige planken; een zijde bestaande uit schuifplanken in U-vormige profielen om de pellets op te nemen naarmate de hoogte van de paal afneemt.
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
bnohit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 10/04/11, 07:16




par bnohit » 28/01/12, 17:46

manet42 schreef:-12 cm gewapend beton dat geen probleem zou moeten zijn (mits goede egel hieronder).
-De textielsilo heeft onderaan een opening voor aanvoer ... niet de big-bags.
- Voor 1990 € de Okofen-textielsilo, koos ik ervoor om een ​​solide silo te bouwen (ongeveer 200 €).

JC


1990 Euro, de prijs van een silo van welke capaciteit en van welk bereik (Flexilo, Flexilo single, Flexilo flat bottom of Flexilo compact)?

Wat is een goede egel? we hebben het over de kwaliteit van de afwatering van de grond onder de plaat, toch? Geen probleem met mij, het zijn kiezelstenen, zeer harde en zeer doorlatende grond.

Voor de belasting van 5t op de 12 cm beton, wat is de rekenregel die moet worden toegepast om ervoor te zorgen dat alles in orde is?
0 x
Avatar de l'utilisateur
manet42
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 631
Inschrijving: 22/11/08, 17:40
Plaats: Lotharingen




par manet42 » 28/01/12, 18:06

De egel is de onderkant van het beton: geplette tegels, een bed van kiezelstenen, enz.
Voor de prijs van de silo is hier de Okofen-prijs:

https://www.econologie.info/share/partag ... IC3Vbb.pdf

Voor berekeningen, niet eenvoudig, het is ingewikkeld om de dosering van beton, de diameter van de staven, hun onderlinge afstand ...) te kennen.
In principe voor een enkel huis, 300 kg / m3, het trellis, ik weet het niet!
JC
0 x
Voortdurend proberen, we eindelijk slagen. Dus meer het niet lukt, hoe groter de kans is dat het werkt.
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 28/01/12, 18:43

Geen probleem met een betonplaat van 12 cm en ijzergaas aan de onderzijde vlezige grond voor 5 ton, als klassiek beton (en niet dat van een heel dunne tegel).
Op dit soort plaat zag ik zwaardere vrachtwagens passeren !!
0 x
bnohit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 10/04/11, 07:16




par bnohit » 29/01/12, 11:09

manet42 schreef:Voor de prijs van de silo is hier de Okofen-prijs:

https://www.econologie.info/share/partag ... IC3Vbb.pdf


Bedankt manet42 voor de prijzen;) super informatief ineens.

dedeleco schreef:Geen probleem met een betonplaat van 12 cm en een ijzeren traliewerk aan de onderkant op een stevige ondergrond van 5 ton, als klassiek beton (en niet dat van een hele dunne tegel).
Op dit soort plaat zag ik zwaardere vrachtwagens passeren !!


dedeleco, jij die nogal wat weet over platen, bevestig je wat ik hier en daar lees voor betonplaten: weerstand = 250Kg / m2? Dus ik geef toe dat ik niet echt weet hoe ik deze aanbeveling moet interpreteren. :?
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/01/12, 12:13

250 kg / m² is de standaard voor een plaat met de leegte hieronder : je woonkamer, de verdieping van de restaurantzaal, klaslokaal op de 1ste verdieping van de school, enz ...

Daar zit je in een heel andere configuratie, van een plaat die op de grond rust ...

Silo's in kitvorm, ze worden elke dag geïnstalleerd in de meest uiteenlopende kelders: ik heb nog nooit van een probleem gehoord ... [want ik breng het grootste deel van mijn vrije tijd door op de sites die gewijd zijn aan pelletketels - ik heb hier getuigen!) is waarschijnlijk dat uw plaat zal barsten; als het beneden droog is, wat is dan het probleem behalve manisch zijn?

U zult op elke site zien dat cementsilo's worden geïnstalleerd op een grond bedekt met een eenvoudig grindbed ...

Dus tenzij je een maniak bent en de eerste crack je irriteert, zal er geen probleem zijn ...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 29/01/12, 14:06

Helemaal eens met:
250 kg / m² is de standaard voor een plaat met de holle ruimte eronder

boven, vaak met een plaatdikte van 5 cm, met voorgespannen liggers !!

Als de grond goed is ingepakt, stevig, eronder en de plaat niet te groot is, minder dan 5 tot 10 m, zullen er geen scheuren zijn behalve hevige schokken, zoals een vrachtwagen van 5 tot 20 ton die eroverheen snelt, zoals op snelwegen, die heb dit soort plaat !!
0 x
bnohit
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 10/04/11, 07:16




par bnohit » 29/01/12, 15:11

Did67 schreef:Dus tenzij je een maniak bent en de eerste crack je irriteert, zal er geen probleem zijn ...


lol, ja dat is een beetje het probleem : Oops: Ik ben een maniak en wil scheuren zoveel mogelijk vermijden! Ik ben al gerustgesteld om te zien dat het op zichzelf niet "gevaarlijk" is ... dwz directe verslechtering van het beton in zijn massa heeft de oorzaak van de belasting.
Als je mensen kent die silokits in hun garage hebben geïnstalleerd in nieuwbouw met betonplaten, dan zou ik erg geïnteresseerd zijn in foto's. Denkt u dat ik door het plaatsen van skids (type metalen plaat) aan de voeten van de silo de kans op scheuren verkleint?

dedeleco schreef:Als de grond goed is ingepakt, stevig, eronder en de plaat niet te groot is, minder dan 5 tot 10 m, zullen er geen scheuren zijn behalve hevige schokken, zoals een vrachtwagen van 5 tot 20 ton die eroverheen snelt, zoals op snelwegen, die heb dit soort plaat !!


Geen grapje? :schok: de snelwegen een simpele betonnen plaat hebben van 12cm? Ik had dat nooit gedacht. Dank u voor de verduidelijking.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 29/01/12, 16:34

Ja, ik corrigeer, ik had moeten schrijven: "in het slechtste geval een risico op barsten ..."

NB: Dit kan ook zonder silo! Boven de tien meter is het zeldzaam dat een plaat niet barst

Je gaat naar "futura", er is een rode draad "wat een pelletketel" met veel mensen met silo's in kit. (Ik, de mijne is zelfgebouwd en rust op meerdere punten).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten