Black Series 300 600 en 600S van Prevent

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 19/10/12, 07:12

Met dit (autan dieet):

Beeld

Wij krijgen dit:

Beeld

We zien de 500 W niet vaak, het is normaal omdat mijn software elke minuut een acquisitie doet. Je moet dus geluk hebben om er te komen.
De punten bij 0 zijn wanneer de BR3-beveiliging in gebruik wordt genomen. 0 vanaf 60 kmh-1 (geschat).
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 19/10/12, 13:23

Het is duidelijk, de 500W, toch een glimp opgevangen, (niet eens 600) worden pas bereikt rond 50 tot 70km/u dichtbij 19km/u tot 22km/u, bijna het dubbele van de 11km/u van de specificaties, d.w.z. bijna in kracht 2^3=8 keer meer vermogen in de wind), net voor veiligheid met nul W daarna!!

Sommigen praten over pieken van 110 km/u op tv, met EDF en ontwortelde bomen op huizen, in het zuiden, zuidwesten!!!

Zet nooit een grote boom dicht bij je huis, en sterk snoeien aan de bovenkant is een basisveiligheidsadvies (niet alleen aan de onderkant, zoals ik zie dat sommige mensen doen!!).

De hoek is duidelijk beschermd tegen 110 max!

We zien de 500 W niet vaak, het is normaal omdat mijn software elke minuut een acquisitie doet. Je moet dus geluk hebben om er te komen.


Een simpele oplossing, op de gemeten spanning die een meting geeft:
we kunnen gemiddelde van deze meting over een minuut met een reanimatiecircuit van één minuut (met een opamp met LF356 bijvoorbeeld nog makkelijker, het vermenigvuldigt de weerstand of de capaciteit, als integrator en verkleint de fouten).
RC=60s is genoeg als C=10microfarad en R=6megaohm!!
Nog minder gemiddeld over enkele tientallen seconden.
We kunnen ook meet de piekwaarde, het slaat meer dan een minuut op, alleen met een extra diode die snel de capaciteit oplaadt die over meer dan een minuut ontlaadt !!! (gelijkrichter op amp om zeer lange tijdconstanten te hebben).

Zie toepassingsnotities voor opamp van National Instrument bedreigd, omdat overgenomen door Texas Instrument, waardoor deze oude, eenvoudige geïntegreerde schakelingen goedkoop verdwijnen !!

Op Google en elektronische cursussen zijn er tal van variaties, duizenden.
Forhorse noemt me een trol als ik nuttige post!!
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 19/10/12, 21:32

Hallo Dede,

Het is normaal dat we nooit 600 W hebben omdat de Windmaster een plafond bereikt van 500 W. Uit dit vermogen produceert hij niet meer dan 500 W. Als de wind een beetje versnelt, versnelt de rotatie plotseling en activeert de BR3.
Voor de overname kan ik het verlagen. Ik doe het vanavond.

De turbulentie is enorm in het Autan-regime omdat ik veel obstakels heb. Ik keek naar de windwijzer op het vliegveld die stabiel stond (op de landingsbaan)
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 20/10/12, 10:47

Dit is wat het gaf voor een opname om de 5 seconden:

Beeld

Let op tijdens productiedag = PV (370Wp) + Eole.

Beeld

printing:

Zoals dedeleco zegt, is het absoluut noodzakelijk dat er geen turbulentie is omdat de bladen afslaan. We horen het zodra ze opnemen, het geluid is goed herkenbaar.
Voor wie graag een windturbine op een huis wil zetten. Vooral niet. De trillingen zijn enorm. Zelfs met de preventieve demper zijn brom en resonantie erg hoog. Dus helemaal niet doen.

Voor het wissen, oprecht, ik zie echt niet wat het punt is, vooral in turbulentie.

Prestatie kant: we zullen met Dédéleco zien of we het kunnen verbeteren, maar het lijkt niet verschrikkelijk en inderdaad, er zijn inconsistenties tussen de rondingen van de fabrikant, Hermann en vreemd in vergelijking met Black 300 aangekondigd op 300 W bij 11 m/s!!!

In de aflevering van Autan produceerde de machine precies op dit moment 4,6 kWh. dus gemiddeld 64 W/u, inclusief één dag met veel beveiliging.

Basis windmaster instelling van Hermann 1:
U0 28 0.0
U1 45 1.3
U2 55 3.0
U3 62 5.0
U4 68 8.0 (automatisch)

Wordt vervolgd met Coccigro en anderen..
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 20/10/12, 12:18

Hallo ruthene.

Interessant.

omdat de messen afslaan.


ja als ze te snel gaan ten opzichte van de wind (te sterke inval van meer dan 15°)
maar als de wieken te langzaam gaan voor een te sterke wind, is het erger, omdat de lift van teken verandert, negatief volgt de negatieve invloed, en dan explodeert het remeffect aan het uiteinde van het mes, vandaar het geluid, met een armada van wervelwinden, totaal anders!!

Het is als een vliegtuig dat in een lus omhoog vliegt, til naar beneden!!
.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 20/10/12, 14:31

Ik heb dit fenomeen vaak waargenomen (in het Autan-regime) alleen tijdens plotselinge richtingsveranderingen van de machine of wanneer deze begint te vervagen.

Bij mijn laatste metingen merkte je niets rond iets voor 00:00 en 21:00 uur. We bereiken de nominale waarde van de machine met een gemiddelde snelheid van ongeveer 12 m/s en iets meer dan 16.6 m/s in windvlagen.
Ik merkte ook dat als de wind laminair is de productie heel snel omhoog gaat.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 20/10/12, 20:18

Bonsoir,

dedeleco schreef:Hallo ruthene.

Interessant.

omdat de messen afslaan.


ja als ze te snel gaan ten opzichte van de wind (te sterke inval van meer dan 15°)
maar als de wieken te langzaam gaan voor een te sterke wind, is het erger, omdat de lift van teken verandert, negatief volgt de negatieve invloed, en dan explodeert het remeffect aan het uiteinde van het mes, vandaar het geluid, met een armada van wervelwinden, totaal anders!!

Het is als een vliegtuig dat in een lus omhoog vliegt, til naar beneden!!
.


Het is het tegenovergestelde, de aanvalshoek neemt gevaarlijk toe wanneer de rotor geen tijd heeft om beurten te nemen en dit is waar de stalling optreedt, waarvan het "gezoem" kenmerkend is.
De stroom stort in omdat de lift nul wordt.
Omgekeerd, als de traagheid van de rotor het niet mogelijk maakt om de daling van de wind te volgen, wordt de lift negatief, maar deze duurt slechts een korte tijd.

Voor de toespeling op de lift van het vliegtuig dat een "lus" uitvoert (dit is de term die wordt gebruikt in aerobatics), moet bekend zijn dat de piloot de stok bovenaan de figuur duwt om de lift om te keren, die naar boven wordt gevonden .... naar boven !!!

Herzie je basis!!!!!
: Mrgreen:

A+
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 20/10/12, 20:33

BeeldLussen!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 20/10/12, 21:33

Omvangmeting:

Beeld

En een kort filmpje:
Ik had een mooie maar snuif overdrachtsprobleem gemaakt:

http://youtu.be/ShNfmonsUqM
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 22/10/12, 17:08

Scope toont zaagtandoscillatie met verzadiging, waarschijnlijk versterker- of magnetische ijzerverzadiging met te veel stroom?
Wat is het, gemeten, onder welke omstandigheden, welke oscillo-instellingen, ms, schaal, V etc..

Anders is looping juist, ik heb de wind- en bladsnelheden verwisseld, en het is een onvrijwillige test, waarmee je kunt zien wie leest en begrijpt, terwijl het gewone gezond verstand aangeeft, een blad dat te snel draait, wordt geremd, zonder wind !!!

Mijn doel was om aan te dringen op de kauri's van de draaikolken, die allerlei maten hebben bij het verdelen, waarvan sommige niet groter zijn dan de bladen, die dan tegelijkertijd allerlei effecten hebben op hun lengte, en helemaal geen lift meer hebben, zoals we ons realiseren bij het windsurfen in de mistral dicht bij de kust, of serieuzer, een klein vliegtuig, achter een groot 380 vliegtuig.

Ruthenian merkt op dat de wind zonder draaikolken meer geeft:
Ik merkte ook dat als de wind laminair is de productie heel snel omhoog gaat.

http://en.wikipedia.org/wiki/Turbulence
http://fr.wikipedia.org/wiki/Turbulence
http://en.wikipedia.org/wiki/Chaos_theory
http://www.onera.fr/conferences/tourbillons-sillage/

Met mooie foto van het niet achter elkaar zetten van een windturbine op meer dan 10 tot 100 keer hun hoogte, vooral omdat de windturbine efficiënt is:
http://www.energieplus-lesite.be/index.php?id=16662

etc. ..
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 284-gasten