Black Series 300 600 en 600S van Prevent

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 02/10/12, 16:27

Kent iemand de Cx (aerodynamische coëfficiënt van deze machine).
Ik probeer de horizontale kracht te berekenen bij een bepaalde wind (160 km/u), maar ik stuit op twee punten:
- de Cx-coëfficiënt
- het oppervlak waarmee rekening moet worden gehouden (geveegd oppervlak of oppervlak van de machine (gondel + messen)?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/10/12, 16:50

Ruthenian schreef:Kent iemand de Cx (aerodynamische coëfficiënt van deze machine).
Ik probeer de horizontale kracht te berekenen bij een bepaalde wind (160 km/u), maar ik stuit op twee punten:
- de Cx-coëfficiënt
- het oppervlak waarmee rekening moet worden gehouden (geveegd oppervlak of oppervlak van de machine (gondel + messen)?


Bij 160 km/u wordt de propeller bij voorkeur in vlag gestopt en is de Cx ongeveer 1 op 0,5, de Cz telt ook mee door zijwaarts te forceren, evenveel (afhankelijk van de vorm van het vleugelblad ongeveer 5 (fijnheid 5, gegeven de armada van wervelwinden met deze orkaansnelheid)

Het oppervlak op het gestopte mes is dat van de messen en naven en neem Cx ongeveer 1 voor meer veiligheid.

Bij snelle rotatie is dit het oppervlak dat wordt bestreken door de bladen en de naaf.

Een simplistische regel 100Kgp/100Km/h^2 of bij 160km/h, 1,6^2= 256Kgp/m2;

Eind 1999 werd bij mij een schoorsteenkap weggeblazen door zo'n wervelwind (op Orly gemeten met een snelheid van 180 km/u) met een gewicht van 20 tot 30 kg voor 0,1 m2 = 30 x 30 cm ^ 2!!!


Dus 100 kilo tellen aan het uiteinde van de horizontale mast op de top is een veiligheidsmaatregel (halve m2) voor geblokkeerde wieken.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 16/10/12, 22:46

lus schreef:Voor de start van de productie bij 1.8 m/s vraag ik om te zien!

A+


Uit mijn laatste metingen blijkt dat het starten van de productie bij 1.8 m/s mij echt onmogelijk lijkt.
Op mijn 48V-machine is de gemeten spanning bij 1.7 m/s 25 volt.
Dus !!!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/10/12, 01:06

Ruthenian schreef:
lus schreef:Voor de start van de productie bij 1.8 m/s vraag ik om te zien!

A+


Uit mijn laatste metingen blijkt dat het starten van de productie bij 1.8 m/s mij echt onmogelijk lijkt.
Op mijn 48V-machine is de gemeten spanning bij 1.7 m/s 25 volt.
Dus !!!


Dit komt perfect overeen met wat op de verpakking staat aangegeven forum Duits, voor zwart600-12V=Vb:
halfspanning Vb/2=48/2=24V bij deze windsnelheid 1,8m/s en bij lichte elektrische belasting 2,2m/s, met 11Hz=2,2turns/s (verhouding 5 in deze forum en niet de 10 voorzien door middel van looping,) en de dubbele 48V bij dubbele windsnelheid 4 tot 5m/s
en bij een maximaal vermogen van 11 m/s voorspellen we 56Hertz=11 rpm (numeriek gelijk aan de windsnelheid in m/s als TSR=lambda =5)
Dan is de geïnduceerde spanning 90 tot 110 volt om het spanningsverlies in de weerstand van de RxI-wikkelingen te verminderen, wat nogal vaag is maar tussen 35 en 50 V, en een vermogen dat verloren gaat in de wikkelingen van ongeveer 200 tot 300 W, wat 110-40 = 70 V oplevert. nuttig. .

Het is niet duidelijk of de 600W moet worden teruggebracht van deze 200W naar 300W die in de wikkelingen wordt gedissipeerd, of niet???
Rglobal is het 8 ohm = 16 keer zoveel als voor black600-12V gegeven voor 0,5 tot 0,6 ohm???

De specificaties spreken van Betz met 600W, wat suggereert dat van de 600W windenergie het nodig is om de verloren energie in de spoelen af ​​te trekken!!!
Er zou dus nog maar 300W over zijn en op zijn best iets meer!!
?????????????????? scam??????????????????

Kijk eens wat ik aan de andere kant analyseer forum Zwart600.
Hierdoor kunnen de echte mppt-waarden worden geschat.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 17/10/12, 07:19

dedeleco schreef:
Kijk eens wat ik aan de andere kant analyseer forum Zwart600.
Hierdoor kunnen de echte mppt-waarden worden geschat.


Welke, Windmaster en Black600? toen ik je laatste bericht las, dat is precies wat ik mezelf vertelde over deze waarde.

Anders zijn we snel gefixt omdat het regime gisteravond is begonnen en de wind crescendo zou moeten toenemen.

Ik ben momenteel de waarden aan het lezen.

Moeten we de gemiddelde wind of de windvlaag nemen? Ik denk de gemiddelde wind, maar kunt u ons vertellen waarmee we rekening moeten houden?

Voorbeeld gisteravond merkte ik op:
136 W piek bij windstoten van 33.1 km/u of gemiddeld 23.9 km/u

Gemiddelde wind en windstoten kwamen niet tegelijkertijd voor
Windvlaag 33.1 kmu-1 voor een gemiddelde van 10 kmu-1
Windvlaag 27 kmu-1 voor een gemiddelde van 23.9 kmu-1

Gisteravond produceerde de machine 38 Wh.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/10/12, 17:58

Ik heb wat gedachten opgeschreven in:
https://www.econologie.com/forums/comment-pa ... 82-50.html


maar over het algemeen heeft de 600 een fundamentele inconsistentie: voor zijn 2 m2 levert Betz maximaal 1 kW bij 11 m/s, wat in feite het maximaal mogelijke is in werkelijkheid gedeeld door 2 tot 3, d.w.z. 500 W tot 300 W:
http://eolienne.f4jr.org/eolienne_etude_theorique

Dit is het mechanische vermogen dat door de wind op de dynamo wordt geleverd, en het is noodzakelijk om de energie die verloren gaat in de wikkelingen af ​​te trekken, nader te specificeren (meet echte R en I door DV/DI hierboven bij een vaste rotatiesnelheid), die ik schat op 200. tot 300W en dus blijft er niet veel meer over, sterker nog wat wordt door jullie allemaal gemeten als op:
http://blackwindturbine.com/courbe-prod ... ack600.php

met een maximale piek van P=320W bij 11 tot 12 m/s met plotseling remmen boven de 12 m/s, een traagheid met redelijke wind van 14 m/s tot 16 m/s en niets geproduceerd!!
en typisch 200W echt!!

Dus oplichter zeker deze 600W!!!

Beeld
V-wind in blauw en kracht in rood
Roetheens:
Moeten we de gemiddelde wind of de windvlaag nemen? Ik denk de gemiddelde wind, maar kunt u ons vertellen waarmee we rekening moeten houden?

Voorbeeld gisteravond merkte ik op:
136 W piek bij windstoten van 33.1 km/u of gemiddeld 23.9 km/u

Gemiddelde wind en windstoten kwamen niet tegelijkertijd voor
Windvlaag 33.1 kmu-1 voor een gemiddelde van 10 kmu-1
Windvlaag 27 kmu-1 voor een gemiddelde van 23.9 kmu-1


Het hangt allemaal af van de tijd die nodig is om de Black in evenwicht te brengen met de wind, de windwijzer en de tijd om een ​​stabiele snelheid te bereiken, een paar seconden door meting aan te geven, en daarom geeft een lange periode langer dan dat, met een stabiele windoriëntatie binnen 10° (en dus de windvaanoriëntatie) een goed resultaat tijdens de vlucht gedurende deze paar seconden.

Dit is het geval voor grote wervelwinden vanwege verre hoogten van meer dan ongeveer 500 meter, als ze lang aanhouden.

Dus als u alles registreert, van de windturbine, frequentie, V, I en V en windoriëntatie, als functie van de tijd, en ook voor verschillende ohmse belastingen, dit een paar keer per seconde, kunt u analyseren en over de parameters beschikken.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 17/10/12, 21:18

dedeleco schreef:.

Dus als u alles registreert, van de windturbine, frequentie, V, I en V en windoriëntatie, als functie van de tijd, en ook voor verschillende ohmse belastingen, dit een paar keer per seconde, kunt u analyseren en over de parameters beschikken.


Je vraagt ​​veel. Je hebt een microcontroller nodig met een geweldige elektronische opstelling om dat allemaal te meten!!! Waar kunnen we dit vinden of moeten we het ons voorstellen?

Het is vanavond een feest qua wind. Helaas was er onder deze wind enorme turbulentie, ik had niet gedacht dat het zo veel zou zijn.

Het wissen werkt goed, de bescherming bij de BR3 ook met zijn 5 minuten uitschakeling.
Vanochtend heb ik 375 W gemeten bij een windstoot van 50 km/u of een gemiddelde wind van 1 km/u.

Vanavond op de terugweg 503 W voor ???

De BR3 zet hem veilig rond de 75 kmh-1 (schatting).

Beeld

.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 17/10/12, 23:12

Interessant omdat de 600W niet voor 11m/s=39km/u zijn
375W voor 50/3,6=13,9m/s
wat 500 W oplevert bij 15,3 m/s = 55 km/u
als de kubuswet waar blijft?

en de 600W bij 16,25 m/s=58,5 km/u

veel hoger dan de lage 11m/s=36km/h karakteristieken van de zwarte 600., die volgens deze waarden 186W geeft bij 11m/s, met de kubuswet in overeenstemming met de metingen op internet

Als u een idee heeft van de verkregen frequentie f, is het belangrijk om de lambda of tsr te kennen als deze dichtbij 5 of lager ligt met de wervels???
Een multimeter met een eenvoudige frequentiemeter is voldoende!!
Of de spanningsreductie in een eenvoudige weerstandscapa-deler.

Anders geeft het meten, al met de oscilloscoop in vlucht met de ogen, een idee van de windstoten, zoals de waargenomen frequentie, de V en I, zelfs grof gemeten.

Er zijn genoeg digitale voltmeters of oscilloscopen op de pc tegen elke prijs, die geschikt kunnen zijn gezien de zeer lage frequenties (niet die van Vialle Naudin), bij 10 bits, in plaats van 4 kanalen, is dit voldoende, waarbij ervoor wordt gezorgd dat de ingangssignalen worden verzwakt met goedkope optische of magnetische splitters of koppelaars.

De 1-kanaals multimeter van econologie één-kanaals USB:
https://www.econologie.com/shop/multimet ... p-221.html

anders 8 invoer:

http://www.lextronic.fr/P1714-module-da ... u3-lv.html
16 nummers
https://www.sparkfun.com/products/10216?
http://www.lextronic.fr/R120-instrument ... esure.html

en vele anderen, variërend van 50€ tot duizenden €!!
Zie anderen forums over econologie.
Genoeg om veel te meten!!!

Zorg ervoor dat u de ingangen, deelweerstanden, varistoren, zie oa lextronic, beschermt.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 17/10/12, 23:20

Oké Dedeleco.

Kunt u mij de exacte fysieke meetmethode geven die u door mij wilt laten uitvoeren?
Ik heb een analoge scope met twee ingangen, een multimeter, een weerstation met een anenometer...
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 18/10/12, 00:38

Ruthenian schreef:Oké Dedeleco.

Kunt u mij de exacte fysieke meetmethode geven die u door mij wilt laten uitvoeren?
Ik heb een analoge scope met twee ingangen, een multimeter, een weerstation met een anenometer...


Met een vaste wind met stabiele snelheid V hebben we 2 curven f frequentie van de windturbine en de spanning U-functie van Rm resistieve belasting op de dynamo na gelijkrichter zonder de Windmaster.
Het is dus een kwestie van f(V,Rm) en U(V,Rm) bestuderen en evalueren

meting van V-wind, dan f van driefasig (1 fase en één neutraal) met de multimeter in frequentiemodus, indien mogelijk (neem anders de scoop op één kanaal)?
Controleer ook de factor 5 tussen f en het toerental in omwentelingen/s bij zeer laag toerental, bijvoorbeeld 1 omwenteling/s.

en zie al de relatie tussen deze twee, functie van de wind, schat de tijdconstante voor veranderende snelheid bij windvlaag, voor verschillende resistieve belastingen continu na de gelijkrichter, in feite op een eenvoudige gewone 220V-verwarming met schakelaar verschillende vermogens 0,5 kW , 1KW 2KW om verschillende solide weerstanden te hebben aan de uitgang van de gelijkrichter, met waarde Rm= 97 Ohm, 48 Ohm, 24 Ohm en andere waarden met R=220^2/P! (koppel de ventilator los als die aanwezig is, want deze vereist 50hertz, en geen DC)

Rm kan worden gecontroleerd met de multimeter.

We weten niet wat de Windmaster doet, die Rm aanpast volgens U, op een onverklaarbare manier, dus een vaste weerstand Rm-meting zal duidelijk zijn, voor verschillende windstreken.

Meet indien mogelijk U en I tegelijkertijd met de scoop, met een shuntweerstand in serie voor I (de bekende spanning op de Rm is voldoende voor I) en een spanningsdeler met eenvoudige weerstanden, om te voorkomen dat de scoop doorbrandt. Bijvoorbeeld : 1 megaOhm in serie met 50KOhm, voor de scoop, te delen door 20 en bij 200V slechts 10 volt op de scoop.

We zullen dus de werkelijke mppt-punten voor de verschillende winden kennen, en ook wat de optimale I is als functie van U voor P max bij deze wind die U voor P max vastlegt.

Dus op vaste weerstanden (die indien mogelijk snel kunnen worden geschakeld) meten V, f, U, wat I =U/Rm oplevert


Vervolgens kunnen we met deze metingen en opnames hetzelfde doen, waarbij ik heb gemeten op kleine R in serie, naast U, met de Windmaster in plaats van vaste Rm (of Rm veranderd door bekende sprongen met contactors, om de verschillende punten van duidelijke werking bij tijdelijk vaste wind), door te vergelijken weten we wat de Windmaster doet, welke Rm door de Windmaster wordt gekozen, bij welke snelheid en wat de relatie is met de UI-waarden die in de windmaster zijn ingevoerd.

We zullen dus weten wat de Windmaster doet, als we de echte P max verkrijgen, voor welke UI-instellingen erin worden gestopt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 316-gasten