Maak een alternator voor verticale windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/04/11, 14:28

No comment : Mrgreen:
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/11, 14:48

De zwakke afwijking van het kompas op lange afstand is evenredig met de kracht of dipool van de magneet, met altijd dezelfde oriëntatie.
Ontdekt in de jaren 1700 en 1800.
Zie wikipedia over magnetische dipool en magneet, meting, torsiebalans, etc...
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/04/11, 18:13

Opnieuw,

toch niet praktisch om betrouwbare kompasmetingen te hebben ;) .

Ik zeg tegen mezelf dat dingen misschien moeten worden bijgesteld in de context, beginner in windenergie, en aan de handmatige kant, hoe is het met MaTE? je hebt een vrij nauwkeurige uitrusting, de middelen om passende onderdelen te maken?

ga uit van de berekening die je wilt, je moet gewoon de middelen hebben om in werkelijkheid alle parameters te respecteren die je hebt berekend;)

wil iets op de coef KV

http://www.callantechnology.com/callan_ ... ter_08.pdf

een analytische studie van een schijfvormige motor

http://www.cder.dz/download/Art11-2_1.pdf

hier een echte kleine windturbine die zijn beloften nakomt (het is ook een ingenieur die begon zoals jij MATE en die de reis van zijn leven vervolgde :) het is niet mooi met zijn vleugeltjes mmmmm)
en de elektrische bediening is een van de echte optimalisaties, om nog maar te zwijgen van de radiale in plaats van axiale motor, en de bladprofielen om zich aan de motor aan te passen.En lage kosten zonder de kwaliteit te verwaarlozen.

http://www.micro-energie.com/wind.html


Kom op, er is meer dan 3D-modellering en optimalisatie door eindige elementen als ik het goed begrijp;).

http://tel.archives-ouvertes.fr/docs/00 ... _Bomme.pdf

Anders laatste dwingende uitspraak ;): een windturbine is een concentraat van vakkundig afgemeten compromissen :) .

meer
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 08/04/11, 21:48

Bedankt hack voor het lezen, de berekening van de kracht van de wind op de wieken was het kleine detail dat niet over het hoofd mocht worden gezien : Cheesy:

Ik heb het geluk dat ik een kleine werkplaats heb en een multimeter die de Henry's kan meten... maar niet de oscilloscoop :?

Gebaseerd op 50hz voor de berekeningen, is nogal problematisch voor kleine verticale windturbines, omdat het een grote schijfgrootte en een groot aantal magneten en spoelen vereist of voor kleine schijfgroottes moet het snel genoeg draaien rond 8rpm

Ik zie dat ik 3 keuzes heb of ik koop meer magneet en meer draad...
of ik koop katrollen om de spoelen droog of zelfs compact te maken en draai gewoon op 20 Hz en plaats 2 grote 33MF knallers achter de gelijkrichter :?

Welke keuze zou jij kiezen?
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 09/04/11, 11:19

Hallo MATE, ik vroeg je voor de workshop omdat je metalen magneet-ontvangende schijven moet maken, en dat alles in balans is, een lasstation is praktisch of een draaier-lasser is nog praktischer :) .

Een vraag stoort me enorm, waarom zou je ervoor kiezen om een ​​windturbine met een verticale as te maken in plaats van een horizontale as, wetende dat je in ieder geval in het beste geval met een verticale as een vermogenscoëfficiënt Cp = 0.3 of 30% zult nemen, terwijl je met een horizontale as gemakkelijk vanaf het begin cp = 0.3 kunt hebben en zonder al te veel problemen cp = 0.4 zie 0.5 nadat we het hadden over een windturbine die echt geoptimaliseerd is voor alle fasen, voor het eerst vergeten, al gericht een Cp = 0.45 bijvoorbeeld het is heel goed, jij met je evrticale as ik voorspel je een Cp = 0.2 als het goed is zie 0.25, kijk naar deze
http://eolienne-petite.com//Doc/Windspi ... French.pdf

ga naar de SEPEN-website en je zult zien hoe een verticale windturbine eruit ziet :) .

Dus hier, als toekomstige ingenieur, begrijp ik je benadering niet, tenzij je wilt proberen verder te gaan dan de wetten van de huidige natuurkunde (wie weet ben jij het;)), een beetje uitleg alsjeblieft, dank je.


Zo nee, bent u van plan uw productie live te gebruiken??
Pk 50 Hz nou, het is niet essentieel als je batterijen gebruikt.

Zo niet, denk dan aan de fiets en zijn ketting en kroontandwielen om versnellingsreductietests te doen;), maar het zal je energie opeten.

Het vuurwerk waar ik van hou :)

de keuze die u maakt op basis van uw middelen;) .

bovendien heb ik niet veel tijd
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 09/04/11, 11:37

Waarom heb ik voor de verticale as gekozen? Ik wil namelijk misschien niet dat de windturbine lange wieken heeft, maar als het rendement te laag is, kies ik voor een horizontale as.

: Cheesy: nee, ik denk niet dat ik verder ga dan de wetten van de natuurkunde!, maar de perendevs kunnen het omdat de magneten krachtige energie hebben die constant is, maar hey wie de truc vindt, zwijg en doe een demonstratie op youtube voor je vrienden!
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 09/04/11, 14:03

Re, oki ik begrijp de keuze van de verticaal beter;) Ik hoop echt dat het je gaat lukken om iets te doen en houd ons vooral op de hoogte;) van de voortgang.

nou, zo niet voor de grote bladen, iets zegt me dat je niet goed hebt gekeken naar de formule voor het berekenen van het vermogen dat een windturbine kan recupereren;)

P = 0,15 S(Vcube) het oppervlak S is dat van het geveegde master-koppel;) (voor een Savonis windturbine)


kijk naar de grafiek onderaan de pagina ;)

http://www.thewindpower.net/forum/sujet1141.html

je zult begrijpen wat ik zei met de coef CP.

En vermogen voor een horizontale as:

P= 1/2 . Ro *S*V3 met ro Grafiek: luchtdichtheid (droge atmosferische lucht, ongeveer: 1,23 kg/m3 bij 15°C en atmosferische druk 1,0132 bar), S oppervlakte van de schijf in m² en V windsnelheid in m/s


het spreekt je wat meer aan of we hebben een rekensommetje gemaakt voor het voorbeeld ;) .

Na gekoppeld aan een generator van het type perendev weet ik het niet meer, maar ik wil het echt zien :) .

Anders heb je dit als oplossing ook de windturbine heeft depressie:


http://www.eolienne-a-depression.fr/ind ... &Itemid=65


eerlijk gezegd spreekt deze windturbine me veel aan, het lost veel problemen op :) en hij kan over de wind gebruikt worden voor zowel elektrische als mechanische kracht (pompen bijvoorbeeld, enz.) en hij is licht omdat de generator onderaan zit zodat je hoger kunt klimmen, enz. enz. :)

niet slecht hé

meer
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 09/04/11, 14:46

Geen probleem, ik zal foto's plaatsen. : Cheesy: op de forum dynamo...

Ah ja, van wat je me liet zien, is de coëfficiënt eigenlijk lager, dit zal mijn grote probleem zijn, aangezien de dynamo koppel nodig heeft!

Ik zal een laagspanningsregelaar plaatsen omdat ik 48v wil doen.

Voor de formule: P= 1/2 . rho *S*V3 als de 3 van v de kubus is, denk ik dat ik het begrepen heb : Cheesy:

Ik hoop dat ik 15A per fase haal op de 2mm draad!

Ik keek naar het artikel over de holle windturbine, het is een geweldige prestatie en idee omdat het veel geld gaat kosten om grote windturbines te ontwerpen!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/04/11, 16:52

Zeer interessant de vacuümpropeller !!
Ik moet tot in detail lezen om het te begrijpen, meer verklaringen vinden, maar dit is te lang, ten onrechte, te vaak verwaarloosd!!

Dolfijnen, haaien en vogels doen het veel beter dan onze systemen met zelfvervormende oppervlakken die zijn aangepast aan draaikolken om ze te beheersen.

De fysica van propellers, wervelingen en chaos is veel complexer dan die van dynamo's en moet nog worden ontdekt
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 09/04/11, 18:03

: Cheesy: goed voor de lay-out van de elementen van de dynamo die ik heb.

Weet u hoe u kunt zien of de doorsnede van de draad te groot is voor de fluxdichtheid van de magneet?

De magneten die mij interesseren zijn 0,7 T large maxi in N45

Dedeleco, je vertelde me over hysterese, het demagnetiseren van de magneet wanneer de spoel sterk magnetisch wordt, je zou me de formules kunnen geven om te gebruiken :?

De ruimte is 2 mm voor de voor- en achtermagneet van de spoel, die ongeveer 1,6 cm dik zal zijn.
De magneten hebben een kracht van 2,2 kg in het midden van de spoel.

Ik vond dit:
Beeld

Beeld
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 332-gasten