Maak een alternator voor verticale windturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 07/04/11, 16:03

Bedankt voor de uitleg!

Een oscilloscoop zit in de doos van 200 € voor pc, dus het is aarzelend.
Anders is er via de audio-ingang, maar moet je sleutelen aan een beetje BF-verzwakking montage.

Ok, dus de + pool die aan de 2 zijden van de spoel passeert veroorzaakt in volgorde + 0 - en omgekeerd voor de - pool

en wanneer de 2 verschillende polen halverwege de ring zijn?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/04/11, 16:21

We tellen de velden van alle magneten op, dan berekenen we de tijdsafgeleide van dit veld om de spanning te krijgen.
Het is zelfs nog ingewikkelder omdat het totale veld een functie is volgens de positie in de spoel en het nodig is om de integraal van zijn flux door de spoel te berekenen en vervolgens de tijdsafgeleide te berekenen.
Van waar prachtige vergelijkingen en integralen voor de computer.

Als het veld van de naast elkaar geplaatste magneten bijna sinusvormig is, dan zal de spanning ook cosinusvormig zijn.
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 08/04/11, 00:02

bidouille23 schreef:
"4/3=1.33magneet voor een spoel is gelijk aan spoelen van dezelfde grootte"

Moet ik voor een goede balans van het signaal begrijpen dat de magneet 1/3 aan de zijkant van de spoel moet uitsteken als de andere in het midden?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/11, 00:59

Nee, analyseer zorgvuldig de signalen van elke spoel en hoe ze optellen over alle met elkaar verbonden spoelen (een derde van de spoelen) met elk hetzelfde veld zien gecreëerd door alle magneten, verder lekker slaatje en tegengestelde en verloren spanningen.

Bekijk het gedetailleerde pdf-voorbeeld van de productie van niet-ronde spoelen.
De spoelen kunnen ook een andere onderlinge afstand hebben dan de magneten.
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 08/04/11, 01:18

Oké, het belangrijkste is dus dat de 3 derde gelijk worden geplaatst!

De overloopbreedte van de magneten is niet belangrijk zolang de openingen tussen de magneten regelmatig zijn!

Dat klopt?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/11, 01:29

Het is ingewikkelder dan dat, binnen een derde van de magneten moeten ook regelingen zijn die hetzelfde veld op elke spoel geven, om goed na te denken zodat het sinusoïdaal in fase is.
Anders bizarre effecten, zelfs chaotisch.
0 x
MatEA57
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 35
Inschrijving: 31/03/11, 17:53




par MatEA57 » 08/04/11, 01:41

Als ik bedenk dat de magnetisatie van magneten niet voor iedereen 100% hetzelfde is :?

Een gaussmeter is duur voor kansen en doelen!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/11, 03:40

We kunnen een goedkope maken met Hall-effect sensor (Conrad geen digitale toerenteller) of draaiende spoel op boor met constante snelheid (kleine synchrone motor, of platenspeler)).
0 x
bidouille23
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1155
Inschrijving: 21/06/09, 01:02
Plaats: Groot-Brittannië BZH powaaa
x 2




par bidouille23 » 08/04/11, 11:18

Hallo,


als ik zeg 1.33 is het de verhouding 4/3, d.w.z. een magnetisch niet-evenwicht dat nodig is voor de goede werking van dit type dynamo, enkellaags schijfvormig met enkele of dubbele gemagnetiseerde rotor en zonder ijzer in de stator.

Probeer mono te doen, nb spoel = nb magneet bijvoorbeeld, je maakt een vibro-stimulator :) (op twaalf meter :schok: )

Doe sommige tests niet in een spin, een oscilloscoop ja een gaussmeter humm Ik denk dat je op dit pad niet uit de geschiedenis bent, je bent geen lab, je wilt het goed doen ok, je wilt te veel doen is de vijand van goed ;) .

Begin met te kijken naar de middelen die je tot je beschikking hebt, intellectueel, mechanisch, financieel

motivatie op welk niveau, je begint een marathon met een 100 m;)

Eindelijk de beschikbare tijd.

Nu hebben we het weer over de dynamo gehad, voor mij is lezen en begrijpen goed, maar niets kan het testen vervangen.
het kan eenvoudig zijn, maar het is er om een ​​bepaald effect op een andere manier te benadrukken (hier komt de oscillator in het spel;)).

Begin plezier te maken, bereken een spoel of spoelen op dezelfde geometrie en vergelijk, verander de geometrie met behoud van hetzelfde aantal windingen en draden, enz. enz. Veel plezier, hoe serieus je plezier ook is om plezier te hebben terwijl je plezier hebt; ) maar niet te veel .

In het kort wil ik zeggen dat er theorie is en praktijk en theorie is praktisch, maar dat niet :) , aan de andere kant, anderen hebben al behoorlijk wat aan deze generatoren gewerkt en gaan elke dag door naar de links te gaan en te lezen (ik vermoed dat je niet de tijd neemt om door alle links te bladeren die je worden gegeven;) , nou ja wanneer je pauzeert een vraag, je moet klaar zijn om het antwoord te hebben;) in jouw geval is het in de vorm van lezen.)

Ga naar het fabricagegedeelte van de verschillende forum , en neemt de specificaties van een windturbine en probeert de berekeningen opnieuw uit te voeren ;) .

Er is een wereld tussen het haalbare en de theorie, het doel is om het doel te matchen met de middelen rekening houdend met de theorie die niet altijd controleert (reden waarom de middelen;) vaak ontbreken), een simpel gat kan een beproeving van prestatie zonder de juiste tool.

tot later
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 08/04/11, 13:28

een wereld tussen het realiseerbare en de theorie

Nee, omdat dit type systeem heel goed bekend is op fysisch niveau en de theorie van het elektromagnetische complex rekening kan houden met alle verschijnselen, die op de computer terechtkomen, rekening houdend met alles, na het meten van de eigenschappen van de materialen.
Dit maakt het mogelijk om te optimaliseren tussen fabrikanten op basis van hun criteria die niet de uwe zijn.
Er is alleen een wereld als je het niet begrijpt, alleen als je tevreden bent met rudimentaire dwingende ideeën die niet altijd correct zijn, zoals je meestal kunt zien.

In de praktijk betekent het proberen van montages zonder begrip loten uit de mogelijkheden zonder ooit het optimale te hebben, of slaafs kopiëren wat bestaat, door de gewoonten van anderen, soms zelfs met tekortkomingen, waarbij elke wijziging wordt vermeden, aangezien men niet niet kan opnemen.

Koop anders de windtronics, een beetje vergelijkbaar, maar niet zo goed.

Het meten van een goedkoop magnetisch veld is eenvoudig, zelfs met een kompas, als je de basisfysica begrijpt.
Elektronische resonantie meet ook het veld (met een radio of mobiele telefoon) met een frequentie die evenredig is met het veld. enz...

De oscilloscoop vereenvoudigt metingen aanzienlijk door te zien wat er gebeurt.
Hertz zonder oscilloscoop deed rond 1887 grote ontdekkingen en begreep het goed dankzij Maxwell in 1865.
Dernière édition par dedeleco de 01 / 07 / 11, 16: 45, 1 keer bewerkt.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 263-gasten