Verkoop van een micro-energiecentrale

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 28/05/09, 23:32

a) Moué voor inflatie, ik geef toe dat ik niet gecorrigeerd heb!

Beeld
https://www.econologie.com/forums/evolution- ... t5504.html

Het was vooral in de jaren 80 dat het daalde, maar toch is het vooral sinds 2000 dat de vraag explosief is gestegen?

En het is een veilige gok dat we 1 jaar NIET aan 1.6 € per toilet zullen zitten: pkoi?

b) Wat stel ik voor? Nou, je weet het niet en het zal je gelukkig maken! Per direct stop op subsidies voor zonnepanelen (of in ieder geval zware toegangsvoorwaarden) en hun overdracht naar isolatiewerken of zelfs thermische of thermodynamische zonne-energie of andere gedecentraliseerde hernieuwbare bronnen...

Wat werd voorgesteld aan het Waalse parlement teruggeroepen door olifant lijkt mij ook een UITSTEKEND idee: pas de PV subsidiëren als de "rest" "oké" is, lees hier https://www.econologie.com/forums/post127416.html#127416
0 x
Avatar de l'utilisateur
Remundo
Modérateur
Modérateur
berichten: 16129
Inschrijving: 15/10/07, 16:05
Plaats: Clermont Ferrand
x 5241




par Remundo » 29/05/09, 11:37

raymon schreef:Deze centrale staat op een bewateringskanaal nabij Cavaillon (wit paard) let op 2 maanden stillegging in de winter en er zijn 2 installaties één van 58kw en één van 40 kW wanneer het debiet lager is of uitvalt. verdomme, ik vergat de commissie. Ik kan het je per e-mail toesturen.
in de advertenties van het ontwaken van de molens:
http://www.moulinaeau.org/
Weet je trouwens wie de eerste hybride auto maakte?
http://www.motorlegend.com/video-voitur ... 0/527.html

Maar nee, we lopen niet op je hoofd!

Ach ja, de Vaucluse is een prachtige streek...

U hebt het schandaal in de Haute Loire gezien dat gericht was op de ontmanteling van een dam van een kleine waterkrachtcentrale... Tegelijkertijd vindt er ook administratieve ondermijning plaats om alle kleine eigenaars van waterrechten te verdrijven door onrechtmatige verplichtingen van zeer dure werken, zelfs als er geen gebruik wordt gemaakt van de drempel of de installatie...

Over het algemeen bestaat er in Frankrijk een even felle en ongegronde vijandigheid tegenover kleine waterkrachtcentrales. En dat is jammer. :?

De Nuke en de grote hydrauliek zijn toch beter : Idee:
0 x
Beeld
lejustemilieu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4075
Inschrijving: 12/01/07, 08:18
x 4




par lejustemilieu » 30/05/09, 06:22

b) Wat stel ik voor? Nou, je weet het niet en het zal je gelukkig maken! Onmiddellijke stopzetting van subsidies voor zon-PV (of op zijn minst zware toegangsvoorwaarden) en hun overdracht naar isolatiewerk of zelfs thermische of thermodynamische zonne-energie of andere gedecentraliseerde hernieuwbare energiebronnen...

Fictie: : Cheesy:
Een avond grote groenten (bazen-politiek)
Zeg Marcel, jij die minister van Energie bent, kun je me geen duwtje in de rug geven?
Ik heb net een fabriek voor fotovoltaïsche panelen gebouwd en klanten zijn schaars. :?
Oké, ik ga je helpen, het is groene mode, we gaan snel een kleine wet maken, met subsidies voor je panelen.
Geweldig trouwens, ik heb een kleine boot in het Caribisch gebied, met al het personeel, ik zou graag willen dat je het een tijdje gebruikt, zodat het niet roest :D ; de tank is vol, 40.000 liter stookolie.
Kom op, hallo tegen je meesteres.
0 x
De mens is van nature een politiek dier (Aristoteles)
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 02/06/09, 23:17

Nee, ik bedoelde jouw oplossing voor toegankelijke PV?

(maar wat je voorstelt interesseert me duidelijk 8) )
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11042




par Christophe » 05/06/09, 22:54

Houthakker schreef:Nee, ik bedoelde jouw oplossing voor toegankelijke PV?

(maar wat je voorstelt interesseert me duidelijk 8) )


Waarom zou er eigenlijk een toegankelijke oplossing nodig zijn als die nog niet economisch volwassen is?

Investeringen in PV gaan ten koste van andere uitgaven, kunnen ecologisch efficiënter... Maar ik herhaal mezelf en ik ben het een beetje zat...

Nu misschien de Zonne-hybride (thermische + fotovoltaïsche) zei dat PVT een begin van oplossing vormt?

ps: +1 met lejust :)
0 x
DUPERRET
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 06/09/09, 17:46

Re: Verkoop van een micro-energiecentrale




par DUPERRET » 06/09/09, 17:55

raymon schreef:Ik walg een beetje, vandaag ging ik naar een 58kw waterkrachtcentrale die te koop staat en blijkbaar heeft hij problemen met het verkopen ervan en als hij het verkoopt, is het zeer waarschijnlijk dat hij het verkoopt aan mensen die de plant vernietigen omdat hij daar het liefst woont! deze plant produceert ongeveer 240 kW uur per jaar !!
Helaas is het voor mij een beetje duur: 250 euro voor de elektriciteitscentrale, een apartement van 000 m60 plus bijgebouw.
De kwh wordt hem gemiddeld 6 cent betaald, verre van de 50 cent voor fotovoltaïsche daken !!
Gekke wereld !!


Hallo, uw plant kan mij interesseren. Kunt u mij de contactgegevens van de eigenaar geven?
Dank u bij voorbaat
U kunt rechtstreeks contact met mij opnemen via e-mail: bull47@free.fr
0 x
Dirk Pitt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2081
Inschrijving: 10/01/08, 14:16
Plaats: isere
x 68




par Dirk Pitt » 06/09/09, 20:17

Ik raad je aan om een ​​privébericht te sturen naar raymon.
0 x
Beeld
Klik op mijn handtekening
Avatar de l'utilisateur
delnoram
Modérateur
Modérateur
berichten: 1322
Inschrijving: 27/08/05, 22:14
Plaats: Mâcon-Tournus
x 2




par delnoram » 06/09/09, 21:10

+1 met Dirk Pitt vooral omdat Raymon niet checkte Laat het me weten als er een reactie is geplaatst

Oké, ik heb hem zojuist de PM-waarschuwing van een reactie gestuurd :D
0 x
"Denken mag niet worden onderwezen op school in plaats van om het leren te maken door het hart van de feiten dat niet alle bewezen? '
"Het is niet omdat ze waarschijnlijk verkeerd zij gelijk te zijn!" (Coluche)
RAPTOPOOULOS
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 30/10/09, 10:47




par RAPTOPOOULOS » 30/10/09, 10:54

Hallo meneer, ik ben geïnteresseerd in uw plant. Kunt u mij de contactgegevens van de eigenaar geven?
Alvast bedankt
U kunt rechtstreeks contact met mij opnemen via e-mail: creatie.premiere@yahoo.fr
Laura Raptopoulos
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 299 gasten