windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
dede2002
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 1111
Inschrijving: 10/10/13, 16:30
Plaats: platteland Genève
x 189

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par dede2002 » 04/03/16, 12:10

Vooruit, in de richting van de wind ... dus achteruit : Wink:

Nee, degene die ik had gezien was meer ambachtelijk, ergens in de richting van Burkina-Faso, de messen waren elastisch.
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par simplino » 04/03/16, 21:08

Grappig de video van een simpele windturbine in de draaikolken van de mistral tussen de bomen die constant draaien !!
De windturbine met zijn windwijzer kan niets doen in een mistral gevuld met draaikolken in alle richtingen, de windwijzer zonder windturbine zal draaien zoals deze draaikolken die in cirkels draaien, vaak sneller dan de windwijzer!
Bij windsurfen en vooral erger bij deltavliegers en vliegtuigen, zijn deze draaikolken zeer gevaarlijk, zeer dodelijk !!
Bij windsurfen is de landmistral erg moeilijk te beklimmen, des te meer wervelingen en daarom moeilijk, als men land nadert, en je moet weten hoe je moet componeren door alleen de goede tijden te gebruiken wanneer de veranderende wind heeft een goede oriëntatie om te windsurfen, zonder in het water in de draaikolken te vallen, ik ken sommigen die in wanhoop om hulp riepen en anderen die uiteindelijk zwommen !!

Dus een windturbine moet hetzelfde doen, standhouden, in buitensporige wervelingen, en profiteren van de zeldzame momenten met de juiste wind voor de draaiende wieken.
Zeer efficiënte commerciële windturbines met langwerpige fijne bladen van grote finesse zijn totaal onverenigbaar met de wervelende mistral, omdat de wind dan niet de juiste invalshoek behoudt om de nodige lift te hebben, precies zoals bij een vliegtuig of een dellta-vliegtuig, die dan vallen !!
Er is dus geen oplossing voor deze zeer efficiënte windturbines voor zeer regelmatige wind, ver van obstakels die wervelingen veroorzaken.
Dat van de eenvoudige inefficiënte video draait helemaal niet slecht, zelfs constant oscillerend als de wind, maar met weinig bruikbaar vermogen !!

Als je de wervelingen met rook visualiseert, laat hun rotatie in alle richtingen zien dat er helemaal geen oplossing is in zo'n stormachtige wind midden tussen de bomen !!
Je kunt het beter doen met soorten windturbines zonder windvaan, die alle windrichtingen accepteren zoals het Darrieux-type, of draaimolens met zeilen erop, verticale wieken die alle horizontale windrichtingen accepteren, maar zelfs dit type zal slecht werken met lage efficiëntie met de verticale componenten van wervelingen, omdat hun bladen, net als de zeilen, de lift gebruiken die wordt gegeven door de wind die wordt vernietigd door de enorme hoeveelheid wervelingen van alle groottes.

Ten slotte oefent een mistralwind van 100 km / u schudkrachten uit van ongeveer 100 kgp / m2, wat over het algemeen verplicht is om hem in de veiligheidsmodus te zetten, want zelfs als ze weerstand bieden, wordt zijn efficiëntie nul.

Dus in de mistral zijn er minder oplossingen, hoe efficiënter de windturbine is !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par Grelinette » 05/03/16, 12:19

Bedankt voor je antwoorden ... maar ik zou nog steeds graag enkele suggesties hebben gehad voor eenvoudige systemen om de rotatiesnelheid te beperken wanneer de windturbine raast met een storm.
Ik dacht aan kleine gewichten rond de as van de windturbine die door middelpuntvliedende kracht opengaan en tegen een oppervlak schuren. Ik denk dat het zou werken, maar misschien niet lang vanwege de slijtage.

Er blijven de 2 vragen die me storen:

1) is het oriëntatiesysteem naar de wind gericht met een kleine windturbine loodrecht op de hoofdturbine (zoals in de bovenstaande tekening van een oude molen) effectief? (Ik heb er nog nooit een gezien)

2) Wanneer de bladen van een windturbine snel draaien, is de onbalans van krachten veroorzaakt door de aantrekkingskracht van de aarde, voornamelijk op de bladen die naar beneden zijn gericht, systematisch?
De zwaartekracht is misschien te verwaarlozen in vergelijking met de middelpuntvliedende kracht? is er misschien ook een gyroscopisch fenomeen dat dit evenwicht komt herstellen? ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par Christophe » 05/03/16, 12:22

Grelinette, dit onderwerp wordt interessant: dus ik deed er goed aan het te scheiden van de humorsectie :)
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par Grelinette » 05/03/16, 12:32

Christophe schreef:Grelinette, dit onderwerp wordt interessant: dus ik deed er goed aan het te scheiden van de humorsectie :)

Wanneer je het nut van interesse kunt combineren met de plezierigheid van humor! ...

Ik ga een klein oriëntatiesysteem maken met het gezicht naar de wind met een ouderwetse chignole die ik net heb gevonden en observeer het gedrag ervan in de wind.
Oude hand drill.jpg
Vieille dreuse a main.jpg (4.74 KiB) 2673 keer bekeken

Door een kleine windturbine op de klauwplaat te plaatsen en een loodrechte windvaan op de handgreep, zou het moeten werken ...
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79288
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11024

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par Christophe » 05/03/16, 12:34

Ah ja niet dom :) dit hergebruik!

Je zult de uitrusting goed moeten smeren en beschermen tegen slecht weer als je wilt dat hij lang meegaat!
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par simplino » 06/03/16, 20:03

Grelinette schreef:Bedankt voor je antwoorden ... maar ik zou nog steeds graag enkele suggesties hebben gehad voor eenvoudige systemen om de rotatiesnelheid te beperken wanneer de windturbine raast met een storm.
Ik dacht aan kleine gewichten rond de as van de windturbine die door middelpuntvliedende kracht opengaan en tegen een oppervlak schuren. Ik denk dat het zou werken, maar misschien niet lang vanwege de slijtage.

De middelpuntvliedende rem zal, net als de Watt-regelaar, de snelheid voor explosie beperken door middel van de middelpuntvliedende kracht, als hij sterk genoeg is voor windsnelheden van meer dan 100 km / u (bovendien riskeert hij onstabiel te zijn, als hij slecht ontworpen is, te veel stoppen. sterk, dan te snel herstarten), maar energie verliezen uit de wind, terwijl een dynamo energie geeft die kan worden gebruikt om de snelheid te beperken, of deze dynamo krachtig genoeg is om energie te leveren in een mistralwind van meer dan 100km / u waar het vermogen groeit als de kubus van de snelheid omdat de (kinetische) kracht van de wind is als het kwadraat van deze snelheid en het vermogen als het product kracht bij snelheid, (kracht ongeveer 100kgp / m2 bij 100km / u wind).
Het grote probleem is dat deze kracht van de wervelingen van de wind in enkele seconden enorm varieert (factoren 10 tot 100) net als hun windrichting, wat het regelen met energieverbruik erg moeilijk maakt, met mechanische of elektronische remmen! !
Om deze reden is het moeilijk te gebruiken, behalve voor een complex speciaal ontwerp.
De simpele keuze bij storm is om de windturbine in een veilige positie te zetten, geblokkeerd of zelfs opgevouwen !!
Er blijven de 2 vragen die me storen:

1) is het oriëntatiesysteem naar de wind gericht met een kleine windturbine loodrecht op de hoofdturbine (zoals in de bovenstaande tekening van een oude molen) effectief? (Ik heb er nog nooit een gezien)

Bij harde wind kan de windturbine veel kleiner zijn voor hetzelfde bruikbare vermogen van de molen (voor een slecht presterende windturbine zoals oude molens, met bleke stoffen die zelfs in wervelingen een bruikbare kracht geven) en de grote windturbine is vervolgens met de hand min of meer parallel aan de wind in veiligheid gezet om minder destructieve krachten te ondergaan, vaak met minder stof erop, anders worden ze gescheurd !!
De oude oplossingen waren helemaal niet slecht voor eenvoudige technologie !!
Zelfs deze eenvoudige windturbines werden op open plaatsen geplaatst, vrij met veel minder wervelingen dan in het midden van bomen, waar ze niet goed werken, met slechts af en toe vicieuze wervelingen!
2) Wanneer de bladen van een windturbine snel draaien, is de onbalans van krachten veroorzaakt door de aantrekkingskracht van de aarde, voornamelijk op de bladen die naar beneden zijn gericht, systematisch?

de aardse aantrekkingskracht mag geen enkel effect hebben op de bleke, die tenminste hun eigen gewicht moet weerstaan.
Als de messen zacht zijn, vervormen ze onder hun gewicht, en bij rotatie geeft deze gemakkelijke vervorming met hun rotatiesnelheid onbalanstrillingen, die ook bestaan ​​als de messen statisch en dynamisch niet perfect in balans zijn, precies zoals voor autobanden !!
De zwaartekracht is misschien te verwaarlozen in vergelijking met de middelpuntvliedende kracht? is er misschien ook een gyroscopisch fenomeen dat dit evenwicht komt herstellen? ...

De middelpuntvliedende kracht is als het kwadraat van de snelheid en daarom gemakkelijk veel groter dan het gewicht door de zwaartekracht van de wieken tot het punt dat de wieken breken en exploderen als de windturbine raast als ze niet voldoende geremd wordt.
De kracht nogal gyroscopisch koppel is anders, dat wat een koppel geeft onder een hoek moet met de snelheid van oriëntatieverandering van de rotatieas van een wiel of top, wat voorkomt dat een top valt, en dat voelen we in met een snel draaiend fietswiel in zijn handen.
Op een windturbine is dit koppel laag.
0 x
Avatar de l'utilisateur
simplino
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 143
Inschrijving: 22/11/15, 18:28

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par simplino » 06/03/16, 20:13

Grelinette schreef:
Christophe schreef:Grelinette, dit onderwerp wordt interessant: dus ik deed er goed aan het te scheiden van de humorsectie :)

Wanneer je het nut van interesse kunt combineren met de plezierigheid van humor! ...

Ik ga een klein oriëntatiesysteem maken met het gezicht naar de wind met een ouderwetse chignole die ik net heb gevonden en observeer het gedrag ervan in de wind.
Beeld

Door een kleine windturbine op de klauwplaat te plaatsen en een loodrechte windvaan op de handgreep, zou het moeten werken ...

De wind die de klauwplaat met bladen draait, zal de kruk en de schoep erop eindeloos in cirkels draaien in de reductieverhouding zonder ooit te oriënteren, en als de sterke wind op een grote schoep oriënteert, blokkeert het de rotatie van de windturbine in een vreemde oriëntatie, concurrentie tussen de windwijzer en de krachten op de windturbine ook geblokkeerd in een windwijzerfunctie !!!
Leuk, maar geen oplossing !!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Grelinette
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2007
Inschrijving: 27/08/08, 15:42
Plaats: Provence
x 272

Re: windsnelheid regelgeving tegen windstoten (Mistral)?




par Grelinette » 06/03/16, 21:39

simplino schreef:De wind die de klauwplaat met bladen draait, zal de kruk en de schoep erop eindeloos in cirkels draaien in de reductieverhouding zonder ooit te oriënteren, en als de sterke wind op een grote schoep oriënteert, blokkeert het de rotatie van de windturbine in een vreemde oriëntatie, concurrentie tussen de windwijzer en de krachten op de windturbine ook geblokkeerd in een windwijzerfunctie !!!
Leuk, maar geen oplossing !!

Goedenavond simplino,
De overbrengingsverhouding van deze chignole is niet voldoende om met een kleine windturbine te werken ... maar het systeem lijkt me coherent: de kleine windturbine die gevoeliger is, zal eerder draaien dan de grote totdat hij bevederd is, en in deze positie is de grote die naar de wind is gericht. Heel precies is het zeker niet, maar de traagheid van de beweging moet de plotselinge rotaties van de windturbine als gevolg van de windstoten beperken, wetende dat er zelfs in een grote mistral een overheersende wind in een goede richting staat.

Denk je dat dit mechanisme niet werkt?
windmechanisme van een oude molen.jpg
mechanisme om de wind onder ogen te zien van de oude molen.jpg (31.63 KiB) 2659 keer bekeken
bembridge_orientation_s.jpg
bembridge_orientation_s.jpg (12.17 KiB) 2659 keer bekeken
mecanique_papilon_s.jpg
mecanique_papillon_s.jpg (9.5 KiB) 2659 keer bekeken
0 x
Project van de door paarden getrokken-hybride - Het project econology
"De zoektocht naar vooruitgang sluit de liefde voor traditie niet uit"

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 133-gasten