Herstel de CO2 vanuit de lucht ...

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7

Herstel de CO2 vanuit de lucht ...




par olifant » 21/12/15, 14:18

...om de koolstof terug te winnen.

Blijkbaar is er:

http://positivr.fr/carbon-engineering-c ... o2-canada/

hoewel ik persoonlijk enkele vragen heb over energie-efficiëntie, want om deze machine te kunnen bedienen, is energie nodig, toch?
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 21/12/15, 21:52

Ik weet niet hoe dit systeem precies werkt, maar het kan alleen interessant zijn als de bron van transformatie-energie overvloedig en goedkoop is en als de teruggewonnen brandstof voordelen heeft op het gebied van mobiliteit of energiedichtheid: kortom, het is noodzakelijk om in staat zijn een energiebron te gebruiken op een plaats waar deze onherstelbaar zou zijn en het product te exporteren naar de plaats waar deze nuttig kan zijn.

De operatie (exclusief constructie dus) zou neutraal zijn in termen van koolstofvoetafdruk, wat betekent dat het geen vooruitgang zou zijn in termen van het verminderen van CO2 in de atmosfeer, maar gewoon een nieuwe gadget om de financiële massa te gebruiken voor zijn eigen reproductie. .. .
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 21/12/15, 23:00

Machines om CO2 uit de lucht te halen bestaan ​​al sinds de prehistorie! het zijn allerlei soorten planten zoals bomen en algen in de zee: het heeft een groot voordeel ten opzichte van alle machines: het bouwt zichzelf op, het reproduceert

dus laat de bomen groeien om de co2 op te vangen!

om het beter te doen, denk ik dat we de bossen in de zomer water kunnen geven, zodat ze op volle snelheid produceren in plaats van te vertragen bij gebrek aan water ... Ik denk dat de energie om water te pompen of zelfs om zeewater te ontzilten goed gebruikt zou worden
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12298
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2963




par Ahmed » 21/12/15, 23:07

Châtelot, Je schrijft:
machines om CO2 uit de lucht te halen bestaan ​​al sinds de prehistorie!

Je zit er ver naast! :P
Ongeveer 200 jaar sinds het verschijnen van homo sapiens versus 000 miljoenen voor die van de bomen!
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 22/12/15, 10:52

CO2 afvangen heeft in ieder geval geen zin als je niet weet wat je ermee moet doen

Om brandstof te maken met CO2 heb je energie nodig.

op de link aan het begin van dit onderwerp is er geen informatie over het gebruikte proces ... naar mijn mening is het vergezocht

de grote truc van fotosynthese is om zowel de zonnecollector als de CO2-transformator om te zetten in bewaarbare en bruikbare materie ... en niet alleen nuttig als brandstof: nog nuttiger als voedsel

het cultiveren van vegetatie om brandstof te maken lijkt misschien nutteloos omdat het bij verbranding weer CO2 zal maken ... maar het voordeel is dat de brandstof uit de cultuur fossiele brandstof moet vervangen

laten we plantaardige brandstof maken om de steenkool ondergronds te laten

laten we profiteren van de opwarming om gebieden te cultiveren die nog niet gecultiveerd waren

gebruik onze technische middelen om de hete gebieden te irrigeren en zeer groen te houden
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 22/12/15, 11:04

Chatelot16 zei:

CO2 afvangen heeft geen zin als je niet weet wat je ermee moet doen


Absoluut, een paar jaar geleden bood ik aan om bubbels te maken voor de Perrier....

Beeld

of zelfs (het is vakantie!)

Beeld

ja, ja, ik schaam me! Fijne kerst voor iedereen !

Beeld
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
moinsdewatt
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5111
Inschrijving: 28/09/09, 17:35
Plaats: Isére
x 554

Re: CO2 uit de lucht halen...




par moinsdewatt » 22/12/15, 14:04

elephant schreef:...om de koolstof terug te winnen.

Blijkbaar is er:

http://positivr.fr/carbon-engineering-c ... o2-canada/

hoewel ik persoonlijk enkele vragen heb over energie-efficiëntie, want om deze machine te kunnen bedienen, is energie nodig, toch?


Het moet dit ding zijn dat ik in augustus 2015 zag.
Voor de te gebruiken energie is het uiteraard windenergie.

DEZE REUZE MUUR ZAL KOOLDIOXIDE OPNEMEN EN IN BRANDSTOF ZETTEN

Beeld
.................

Het doel van Carbon Engineering is om tegen 2016 een commercieel levensvatbare technologie te hebben. Een eerste "proeffabriek" wordt momenteel geassembleerd in Squamish, een stad in British Columbia, Canada.



http://sciencepost.fr/2015/08/mur-geant ... carburant/

Het is zoveel gemakkelijker om het op te vangen bij de uitgang van kolencentrales.

Commercieel levensvatbaar anno 2016. : Cheesy:
Startups houden mensen echt voor idioten.

U zult natuurlijk begrepen hebben dat bovenstaande afbeelding een synthetische afbeelding is.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 173 gasten