Energie terugwinnen van gras of gemalen hout?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
azertylr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 06/04/06, 18:46

Energie terugwinnen van gras of gemalen hout?




par azertylr » 30/10/06, 15:12

Hallo,
Ik zou graag willen weten of er een manier is om energie terug te winnen uit het (gemaaide) gras. Als het gist, warmt het op tot 30-40°C, maar ik weet niet of het lang duurt.
Op dezelfde manier kan ik gemalen hout (takken + bladeren in kleine stukjes) terugwinnen en het fermenteert veel! (in het midden van de stapel moet het 35° zijn) Kan het in een open haard worden omgezet in brandbaar materiaal? Of biodiesel?
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046




par Christophe » 30/10/06, 15:26

Vergistingsenergie terugwinnen is niet interessant, maar biogas terugwinnen wel...

Om erachter te komen wat u kunt verwachten terug te winnen in biogas, hebben we dit onderwerp gemaakt: https://www.econologie.com/forums/biogaz-met ... t2338.html
0 x
azertylr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 06/04/06, 18:46




par azertylr » 30/10/06, 18:00

Hallo,
Het lijkt niet rendabel om het gazon te herstellen! Jammer :'(
0 x
Avatar de l'utilisateur
olifant
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6646
Inschrijving: 28/07/06, 21:25
Plaats: Charleroi, centrum van de wereld ....
x 7




par olifant » 30/10/06, 20:38

Lang geleden zag ik artikelen waarin stond dat de temperatuur van een mest ronduit 60 ° C zou kunnen bereiken: het wordt herstelbaar, maar het kost veel.
0 x
olifant Supreme Ere éconologue PCQ ..... Ik ben te voorzichtig, niet rijk genoeg en te lui om bespaart de CO2! http://www.caroloo.be
uitsteeksel
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 30
Inschrijving: 26/10/06, 14:24
Plaats: ergens in het midden van de koeien in Normandië ...

mest energie




par uitsteeksel » 30/10/06, 23:36

het is niet zomaar biogas, het gebruik van compost of mest vermindert het gebruik van kunstmest, dus minder vervuiling (ik heb het niet over drijfmest, het moet slim verspreid worden of in vergisters), minder energieverbruik om het te maken

bij mestvergisting ontstaan ​​merhane- en zwavelgassen die voor gebruik moeten worden behandeld.

uitsteeksel
0 x
voor onze kinderen, laat ze schonere lucht en land zonder afval
azertylr
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 32
Inschrijving: 06/04/06, 18:46




par azertylr » 31/10/06, 09:24

elephant schreef:Lang geleden zag ik artikelen waarin stond dat de temperatuur van een mest ronduit 60 ° C zou kunnen bereiken: het wordt herstelbaar, maar het kost veel.


Mijn vader vertelde me inderdaad dat het 30 jaar geleden is dat de landbouw deze warmte voor deze verwarming heeft teruggewonnen.
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 31/10/06, 14:27

hallo, wat betreft verwarming dankzij het gistende kreupelhout
http://onpeutlefaire.com/ilslontfait/il ... saille.php
0 x
Avatar de l'utilisateur
JKG
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 28
Inschrijving: 26/02/05, 21:22
Plaats: Rodez




par JKG » 31/10/06, 20:04

Hallo,
Jaarlijks staan ​​er 10 schuren in brand door het niet droge hooi. Het kan gemakkelijk roken en heet worden en ontbranden.

Ik denk dat we door biogas + warmteterugwinning te combineren een huis kunnen voorzien van 1 of 2 ha hooi.

@+
0 x
De aarde is niet van ons dat we lenen van onze kinderen
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 01/11/06, 21:51

goedenavond, anders vroeg ik me af, kunnen we de anaerobe reactie herstarten met hooi dat we in een container hebben gedaan en bedekt met water en brandnetelmest om de reactie op gang te brengen.. dit zou het mogelijk maken om langer te bewaren voor gebruik in de winter.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 02/11/06, 17:31

Jean PIJN http://www.jean-pain.com/index1.htm gebruikte de methanisering van gemalen hout voor verwarming
- warmteterugwinning met een spoel in de composthoop
- recuperatie van methaan opgeslagen in luchtkamers
- recuperatie van compost voor gewassen
Om een ​​huis goed te verwarmen, heb je een stapel planten nodig die bijna zo groot is als het huis. Maar we kunnen ook herstel in kleine hoeveelheden doen, het is altijd genomen...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 469-gasten