Energie terugwinnen van gras of gemalen hout?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
tof02
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 10/11/06, 13:07
Plaats: Eul'Picardie




par tof02 » 22/11/06, 12:42

Natuurlijk kost het tijd om ideeën over te brengen. maar het is nooit te laat om te beginnen, wat dan ook!!!!!
0 x
“Het is door onze krachten en onze ideeën te bundelen dat we vooruitgang kunnen boeken.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 22/11/06, 13:37

tof02 schreef:Natuurlijk kost het tijd om ideeën over te brengen. maar het is nooit te laat om te beginnen, wat dan ook!!!!!
Nee, het is nooit te laat om te beginnen... Aan de andere kant zal er een tijd komen dat het te laat zal zijn om effect te hebben... :|
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
henryII
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 26
Inschrijving: 29/11/06, 20:34




par henryII » 19/11/07, 20:30

Salut!

Ik ontdekte dit bericht bij toeval... (eindelijk tijdens het zoeken over dit onderwerp, hoe dan ook : Mrgreen: !).

Ik stelde me net de constructie voor van een compostbak, doorkruist door een kronkelige luchtleiding.

Ik probeer het uit te leggen :schok:

Wetende dat de temperatuur van goed beheerde compost tussen de 50 en 60° kan stijgen, geen vieze geur afgeeft en dat de lucht het snelst opwarmt, is er misschien een manier om een ​​efficiënte manier te vinden om gedeeltelijk te verwarmen (voorverwarmen). ) de lucht in huis, dag en nacht...

Ik dacht erover om het zo te proberen: de composter zou de vorm hebben van een afgeplatte cilinder, doorkruist door een as die hem zou ondersteunen en omhoog worden gebracht om tegen een muur te worden geplaatst (een korte pijp zou voldoende zijn om verbinding te maken om de lucht binnen te gaan die zou door een kleine ventilator in de woning worden gezogen).

Natuurlijk geen contact tussen lucht en compost behalve warmtewisseling!!

Ik stel me de 2 schijven van de massieve cilinder voor, maar de "dikte" bestaat uit een fijn gaas.

Een luik zou het mogelijk maken om van bovenaf te vullen, het feit dat de composter rond de as kan draaien, na het loskoppelen van de pijp die hem verbindt met de ingang van het huis, zou het mogelijk maken om het materiaal al gedeeltelijk door het gaas te laten vallen gecomposteerd en om de compost te mengen om deze te verwarmen en te beluchten.

Dit systeem zou het misschien mogelijk maken om in de maximale verwarmingsfase (bacteriële of microbiële fase) te blijven door geleidelijk het deel van de compost te verwijderen dat al door deze bacteriën is afgebroken, vóór de fase van schimmels, insecten en wormen die veel minder opwarmt).

Een heel snelle tekening:

Beeld

Jouw mening?
0 x
aidiv
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 103
Inschrijving: 20/12/04, 18:57




par aidiv » 19/11/07, 21:52

hallo, in hetzelfde principe, hier is een blog http://letablaced.blogspot.com/

waar ze een milieuvriendelijke compostketel bouwden
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 292-gasten