Realisatiemechanisme om elektriciteit te maken.

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 21/09/03, 10:38

Hallo Yasacha!
Ik heb hetzelfde project, maar ik heb de locatie nog niet gevonden om dit te bereiken, maar het is een heel goed gespreksonderwerp. Als leden ons kunnen laten weten dat het leuk zou zijn.

A+
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 22/09/03, 16:21

Voordat u aan de realisatie-studie begint, moet u essentiële vragen van 2 stellen:

1) Is de stroom die door het water wordt geleverd, nodig om een ​​montage uit te voeren. Sioui -> 2)

2) Is het juridisch mogelijk voor u om dit te doen, ik bedoel door: is het land van u?

Als 1 en 2 positief zijn, komen er nog andere vragen, een van de belangrijkste en meest problematische is de verbinding met het EdF-netwerk (aangezien ik veronderstel dat je de stroom wilt verkopen) omdat je begrijpt dat EdF niets te maken heeft een decentralisatie van energie krijgen, zal hiervoor niet de rode loper inzetten en ik zou zelfs zeggen dat het zelfs deze installatie zal overbelasten en dat je stokjes in de wielen blijft steken (logisch, hij verdedigt zijn biefstuk). Eindelijk tel 10 15 jaar terug naar investeren, dit zijn de klassieke cijfers in hernieuwbare energie (wat heeft altijd "problemen" gehad ... pkoi alle rendementen zijn hetzelfde op zo verschillende technologieën?)
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 01/04/04, 11:39

Hallo,
De eenvoudigste lijkt mij een systeem te gebruiken als voor windturbines, of wat betreft fotovoltaïsche cellen voor opslag en restitutie, er is alleen de mechanica die zou veranderen, maar we hebben wat meer informatie nodig over de verwachte aantal Kw en stroom van de rivier;)
En als u een goede klusjesman bent, is er een manier om geld te besparen in de realisatie : Lol:
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
johann.noel
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 1
Inschrijving: 28/04/04, 13:30




par johann.noel » 28/04/04, 13:53

Ik heb een aantal pdf-documenten die betrekking hebben op de modificatie van alternators, auto's en batterijen op een niveau-klusjesman, ze zijn ideaal gemaakt voor de kleine windturbine, maar zijn redelijk bruikbaar voor de kleine hydraulische ...

Ik kan ze niet naar je mail sturen of het is noodzakelijk om de site te vinden waar ze vandaan komen (het moet "moulinette" worden genoemd)

Johann
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 28/04/04, 23:10

Hallo !

Bedankt voor de documentatie, ben ook geïnteresseerd en het kan interessant zijn om de link naar iedereen te geven ...
0 x
Bibiphoque
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 749
Inschrijving: 31/03/04, 07:37
Plaats: Brussel




par Bibiphoque » 30/04/04, 07:43

econology schreef:Hallo !

Bedankt voor de documentatie, ben ook geïnteresseerd en het kan interessant zijn om de link naar iedereen te geven ...

:P
Hallo, ja, dit is waar !!! moet de links geven, om de (talen) toetsenborden los te maken! <_
A+
0 x
Dit is niet omdat we altijd gezegd dat het onmogelijk is dat we niet moeten proberen :)
Avatar de l'utilisateur
Misterloxo
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 480
Inschrijving: 10/02/03, 15:28
x 1




par Misterloxo » 01/05/04, 11:37

Ik denk dat je je geluk hier zult vinden:

http://www.mini-eoles.com/

wat de voortzetting is van de moulinette-site (sites in Quebec)

A+
0 x
Leren ongehoorzaamheid is een lang proces. Het duurt een leven lang tot in de perfectie te bereiken. "Maurice Rajsfus
Te denken is om nee te zeggen. "Alain, filosoof
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79356
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 01/05/04, 21:36

voor mij: http://www.smallhydro.ch/français/français.htm :)

het luidt:

In de 19E eeuw leverden meer dan 10'000 kleine hydraulische installaties energie aan de Zwitserse industrie en fabrikanten. In 1914, het register van water rechten genoemd 7'000 kleine waterkrachtcentrales van minder dan 10 megawatt [MW] macht, met inbegrip van 90% had een vermogen van minder dan 300 kilowatt (bv wielen wateren en kleine turbines). In de loop van de negentiende eeuw leidde de verdichting van elektriciteitsnetten, de levering van energie tegen voordelige prijzen door grote waterkrachtcentrales en de concurrentie van kleine fossiele brandstofproducenten, die flexibel en goedkoop waren, tot het verdwijnen van de meeste kleine waterkrachtcentrales.

In 1985 waren er slechts ongeveer 1'000 kleine waterkrachtcentrales, minder dan 10 MW vermogen, nog steeds in gebruik, waarvan ongeveer 700 een vermogen had van minder dan 300 kW. Hieraan moet ongeveer worden toegevoegd. 400-installatie die direct mechanische energie gebruikte.

In 1990, onder invloed van de kernramp van Tsjernobyl en de dreiging van opwarming van de aarde, stemden de Zwitsers voor het constitutionele artikel over energie (artikel 24 octies BV). Op basis hiervan werd in 1991 een federaal decreet inzake energie ingevoerd, dat nieuwe economische omstandigheden definieerde ten gunste van hernieuwbare energie. Het actieprogramma "Energy 2000", gericht op een beleid ter ondersteuning van hernieuwbare energie, een direct gevolg van dit besluit, werd datzelfde jaar gelanceerd. Dit federale decreet leidde uiteindelijk tot de energiewet van 28 June 1999 (LEne).
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 307-gasten