PV of PAC of niets? Ik ben verdwaald!

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Yacha
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 29
Inschrijving: 04/02/09, 07:59
Plaats: Loiret




par Yacha » 25/06/09, 16:11

hallo ik breng mijn bescheiden bijdrage aan uw probleem, begin vorig jaar werd ik geconfronteerd met hetzelfde probleem, een paviljoen uit de jaren 70 uitgerust met een prachtige olieketel die het einde van zijn levensduur bereikte, ik kreeg een luchtwater aangeboden tank ter vervanging van mijn oude ketel voor het bescheiden bedrag van 16000 euro, na lang op de forums Ik heb de knoop doorgehakt voor een pelletketel, heel simpel allemaal beesten voor 7500 euro gesteld, nu na een winter verwarmen heb ik geen spijt van mijn aankoop zeker de prijs van pelletketels is nog steeds hoger dan van een olieketel, de pelletopslag kan een probleem, het is waar, maar zoals hierboven werd gezegd, er wordt echt misbruik gemaakt van de prijs van warmtepompen, mijn gedachte destijds was het volgende in hoeveel jaar ik mijn investering zou afschrijven....
veel succes
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 25/06/09, 17:15

Berging boven, twee opmerkingen:

- als het een standaard mat is, kan deze 350 kg/m² dragen, maar als je voor geautomatiseerde opslag gaat (automatische afzuiging met schroeven), een silo met een V-vormige bodem, dan concentreer je je tot 1 ton/m²!! ! Je kunt natuurlijk strooien zoals we deden voor graan, en dan elke 15 dagen "verzamelen" in een hopper... Maar het is 20 jaar weg, het dreigt saai te worden!

- zorg ervoor dat uw bezorger hem hoog kan opblazen; er zal een opeenstapeling zijn van afstand + hoogteverschil; pas op dat hij uiteindelijk niet zoveel druk op je hoeft uit te oefenen dat hij niet de helft van de pellets verplettert.
0 x
cantarosini
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 25/06/09, 17:48




par cantarosini » 25/06/09, 18:29

Hallo,

als u aan PV besteedt door het overschot door te verkopen aan edf, krijgt u een viervoudige goede deal :P auto
:pijl: het kost u geen bijdrage (hulp en eenvoudige financiële regelingen worden u aangeboden)
:pijl: uw stookolie zal geen CO2 meer genereren
:pijl: Je stopt kernenergie in de kast
:pijl: u zult uit dit alles een inkomensoverschot halen dat voor 20 jaar gegarandeerd is door EDF (vanaf het 7e jaar in het algemeen)

Ik zie daar een goede oplossing die voldoet aan een reeks waarden en het compromis dat in ieder geval moet worden gesloten, omdat het waar is dat er geen van de absoluut perfecte producten bestaat.
Ook al heeft de apparatuur op dit moment een enigszins hoge prijs, laat staan ​​de beste, zelfs in de tussentijd zul je lange tijd geen veel lagere prijs krijgen, omdat dit de grootste markt is in de komende 10 jaar.
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79360
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11060




par Christophe » 26/06/09, 11:10

cantarossini, weet je het zeker, zoals je zegt? hier, geen PV-professional zijn?

Als ik je lees, begin ik eraan te twijfelen... serieus!

Wat uw vier argumentatiepunten betreft, ik zal de eerste drie in 4 seconden opsplitsen:

1) Als het zo makkelijk was: pkoi, niet iedereen heeft er een, hè? En heb je die?

2) Wat is de verhouding tussen stookolie en PV-inkt? Dit is grensoverschrijdende onzin!!

3) De goede grap: de winstgevendheid van PV wordt alleen mogelijk gemaakt dankzij kernenergie. Ga verder, er is niets te zien!

4) Daar waren ze het over eens: maar het is financiën, geen ecologie...

1€ geïnvesteerd in PV is 6 keer minder winstgevend op het gebied van energiebesparing dan 1€ geïnvesteerd in isolatie!

Het zou de hoogste tijd zijn om de installatie van PV te voorkomen op huizen die qua isolatie niet aan de normen voldoen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
ik Citro
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 5129
Inschrijving: 08/03/06, 13:26
Plaats: Bordeaux
x 11




par ik Citro » 26/06/09, 12:58

het kost u geen bijdrage (hulp en eenvoudige financiële regelingen worden u aangeboden)

Christophe schreef:1) Als het zo makkelijk was: pkoi, niet iedereen heeft er een, hè? En heb je die?

In mijn geval kon slechts één bank de PV financieren als een gesubsidieerde lening.
Het leenbedrag is gemaximeerd € 20.000,- over 9 jaar .
Mijn offerte bedroeg € 21.500,- en ik heb opnieuw onderhandeld met de installateur, die zijn offerte verlaagde naar € 20.000,-.
De installatie zal dus volledig gefinancierd worden, maar ik zal kosten hebben die nog niet zijn gekwantificeerd (de EDF-verbinding wordt geschat tussen de 400 en 1500 €).
Een financiële regeling is nooit eenvoudig... :?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 304-gasten