warmtekrachtkoppelingsproject

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 09/07/08, 19:13

Voor de olie heb ik het gratis dus ik heb dit in minder : Cheesy:

Om de warmte te recupereren zou ik een deel van het koelcircuit gebruiken (aangezien het een automotor is) en natuurlijk een warmtewisselaar op de uitlaat.
Dus qua warmte heb ik geen probleem, het zal mijn water verwarmen.

Dus volgens jouw mening moet ik elektriciteit voor me houden,
dus je moet de beveiliging op de meter zetten.
En hoe kan ik voorkomen dat het ondersteboven wordt?

Ik ben een beetje verdwaald op het elektrische gedeelte :|
0 x
bobono
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 355
Inschrijving: 08/09/07, 16:58
Plaats: bretagne
x 1

Warmtekrachtkoppelingsproject




par bobono » 09/07/08, 20:53

U lijkt het probleem te minimaliseren.

Faseren met hetzelfde voltage als de waterbodem en met dezelfde frequentie is geen gemakkelijke taak. Omvormers die zorgen voor de continuïteit van de stroomvoorziening van computerservers, moeten batterijen doorlaten. Voor zijn gigantische omvormers zorgde het draaiende wiel van verschillende tonnen voor deze rol.

In geen geval kan een ACTUELE STANDAARD-installatie met generator parallel worden geschakeld met het EDF-netwerk.

Of u gebruikt het EDF-netwerk of u werkt met uw productie

Elektromechanisch relais met elektrische en mechanische vergrendeling.
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 09/07/08, 20:58

een elektrostatische marktgroep produceert dezelfde frequentie van stroom
Hoe is het reguleren?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 11:02

Nou ... door de snelheid van rotatie = hoeveelheid carbot!

ga je gang!

met een omvormer teruggehaald naar de stortplaats (ze gooien ze voor onderhoudsprognoses van batetrie maar de elektronische werken zijn onberispelijk, het is een verkeersbouwer, zoveel te onderscheppen en te gebruiken): 300W van dispo, met weinig licht conso een maakt alle een huis verlichten, een feitelijk circuit!
ordi-Tv-chaine = draagbare computer direct op 12V van de accu's (via transformator € 30 12> 15,17,19,24), etc .......

anders kunt u het water ook verwarmen met een elektrische 12V-elektrische waterkoker.

Ik adviseer je om ketelgas uit te wisselen (mijn geval) 5 € scrapper, het kost een waterpomp denk ik (zoals 12V dat zou doen) om het koelmiddel te laten circuleren als de motor is gestopt (en dat de waterpomp is uit), neemt zichzelf parallel op de radiatorplaat (die nog steeds verbonden is met hete lucht via de radiatorcabine).
voor de uitlaat van de wisselaar doe je hoe? spiraalvormige koperen wisselaar rond de pot?

goed dan ?! 8)
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 10/07/08, 11:41

Als je het mij vraagt, is de vraag voor de pot (waar ik nog niet over heb nagedacht) dat je het antwoord hebt : Cheesy:

Dus ja, ik denk dat het idee van een spiraalvormig koper (of ander) geen slecht idee is

Anders dacht ik aan iets anders, het zou de moeite waard zijn dat ik naar iets anders streef dan elektriciteit (te gecompliceerd), ik weet niet dat ik een draaiende motor heb die kan leiden ... en ik weet het niet : Cheesy:
In feite zou ik mijn WKK moeten reserveren voor iets anders,
een lange en dure vlek in nrj
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 12:22

eh ... verplaatsen? : Cheesy:
om je radiatoren in water te verwarmen kan het worden berekend ... ;-)

of een skilift?
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 10/07/08, 12:44

: Cheesy: , wauw, goed ik houd de elektriciteit

Nou ik heb een ander idee (let op!), Ik zou elektriciteit moeten gebruiken voor hebzuchtig apparaat (oven, wasmachine, ...) ja maar het probleem is dat het niet tegelijkertijd werkt :|
Het zou dus nodig zijn om de nrj op te slaan om deze op het moment T te bezorgen
Maar hoe ?, Ik ben niet voor de batterijen (leven?) En trouwens, ik kan me niet ideaal maken dat de oven ... pomp op een eenvoudige batterij, hoe te weten dat het zich ontwikkelt in W, wat maakt de kracht van mijn opslag?
0 x
jonule
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2404
Inschrijving: 15/03/05, 12:11




par jonule » 10/07/08, 13:17

de kracht die je batterijen in één keer kan leveren, de reserve in A.

goed, en een gasoven? of een zonne-oven.

zo niet voor de wasmachine, een van 2500W: de nucleaire elektrische weerstand is 2200W, de rest staat op 12V. als je warmwater zonnepanelen plaatst, is het allemaal goed!
je kunt ook een wasmachine maken waarvan de trommel is verbonden met de wielas, andere doen het met fietsen ;-)
0 x
Avatar de l'utilisateur
moimart1
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 65
Inschrijving: 30/06/08, 21:51
Plaats: Maas




par moimart1 » 10/07/08, 13:20

Ik leg een standpunt in voor mijn warmtekrachtkoppelingsproject om ruimte te maken voor een olieboiler :D

dus ik stop dit bericht
0 x
Avatar de l'utilisateur
minguinhirigue
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 447
Inschrijving: 01/05/08, 21:30
Plaats: Straatsburg
x 1




par minguinhirigue » 10/07/08, 20:06

Maar ga niet weg, het begon leuk te worden! :)

Veel geluk voor de ketel, en als je terugkomt naar de cogéolie, vergeet dan niet dat je vier dingen kunt doen met de mechanische energie:
- elektrische opslag, bijvoorbeeld door de batterijen op te laden voor uw fiets of elektrische scooters :D
- hydraulische opslag, als je doe-het-zelfgereedschappen hebt die in de hydraulica werken.
- terugkeer naar het netwerk, de meest "gecompliceerde" en de duurste, maar een van de oplossingen voor delen waarbij het gebruik van te veel batterijen wordt vermeden (hoe dan ook een grote omvormer ...) en de meeste vrijheid van gebruik van de 'energie' wordt gegarandeerd. ..
- direct mechanisch gebruik: water, wasmachine of molen, of andere, maar het is nog steeds niet de meest praktische.

Voor de hitte heb ik niet alle details gelezen, maar ik had de indruk dat je het oppervlak van de koeling niet enorm hebt verhoogd, behalve dit als er meer natuurlijke ventilatie van de radiatorgrille is. een voertuig, het is mogelijk dat je de radiatoren te groot moet maken ...
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Google [Bot] en 323 gasten