Project geblokkeerd in geothermische energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 16/09/06, 12:29

Bedankt cuicui, André en Gegyx voor deze uitleg. Ik ga dit proberen zodra ik thuiskom...
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 16/09/06, 12:54

Om te leren hoe je eetstokjes moet gebruiken, is de meest effectieve manier het onder ogen zien van een zeer duidelijke verstoring die vooraf is gedetecteerd door iemand die er iets van weet. In eerste instantie reageren de toverstokken soms met vertraging, b.v. 1 of 2 meter nadat de verstoring is gepasseerd. We plaatsen een markering op de grond (bijvoorbeeld een strookje krantenpapier) en we gaan over de verstoring heen in de andere richting. We maken een nieuwe markering en beginnen opnieuw. In de loop van de tests zullen de twee merken dichter bij elkaar komen en uiteindelijk één worden, een teken dat we de detectie onder de knie hebben. Voor sommige mensen werkt het niet, de toverstokken bewegen helemaal niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 16/09/06, 14:24

NLC schreef: Merk op dat de ervaring gemakkelijk te testen zou zijn, het zou voldoende zijn om de staven in een steun te plaatsen en water eronder te laten circuleren, toch?
Ik weet niet waarom, maar naar mijn mening zouden ze niet toegeven, wat denk je?
Van al diegenen die de ervaring hebben gehad om het fenomeen te testen, heb je getest zonder te weten waar de waterleiding was?

Ik denk ook dat het enige effect van de golven die door het water worden uitgezonden, de toverstokken niet in beweging zou kunnen brengen.
Het doel van de manipulatie is juist om te achterhalen waar de leiding zich bevindt. Ik zie er het nut niet van in als we van tevoren weten waar deze zich bevindt, tenzij het doel ervan is om te controleren of het water daar circuleert of niet.
0 x
Avatar de l'utilisateur
gegyx
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6980
Inschrijving: 21/01/05, 11:59
x 2905




par gegyx » 16/09/06, 15:06

Om de gevoeligheid ervan te testen, is het beter om te beginnen met het kruisen van de verticaal van een bekende pijp. De reactietijd van de eetstokjes varieert inderdaad afhankelijk van het individu. Sommigen reageren hierboven, anderen op 50 cm, 1 m, 2 m (zoals ik)… anderen helemaal niet. [Ik denk dat minstens 4/5 mensen reageren. Bij de niet-bewuste mensen is hun interne kompas verstoord omdat ze vaak in een radio-elektrisch, elektromagnetisch veld en een metalen omgeving (schip, fabriek) hebben geleefd.]
Door de andere kant op te gaan, zal de reactie van de staven alsnog plaatsvinden. We leiden af ​​dat het reactieve punt zich in het midden van deze twee bakens bevindt. Daar kregen we een idee van zijn persoonlijke gevoeligheid, voor verder onderzoek.
Om een ​​punt te vinden, verticaal boven een “waterdoorgang”, test je door je tuin systematisch over de hele oppervlakte vierkant te maken, heen en weer. We raden aan om blootsvoets te zijn en als getuigen mensen te hebben die geïnteresseerd zijn in de ervaring en attent zijn; Negatieve mensen die grappen maken of zich omdraaien van het lachen moeten worden vermeden.
We richten ons op een positieve mentale conventie, zoals: “als ik over een waterpunt ga, zullen mijn eetstokjes reageren”. Een simpele zin maakt een duidelijke reactie mogelijk, het is vrij eenvoudig. We beginnen de reis, langzaam lopend, de twee stokken evenwijdig aan de voorkant, als twee revolvers, waarbij we de mentale conventie in gedachten houden.
Wanneer de stokjes elkaar kruisen of uit elkaar bewegen, plaatst een helper een markering (steen, paal, enz.) op de locatie. Als het rasterwerk van het oppervlak klaar is, zal iedereen moe zijn, omdat het vervelend is. Als het experiment werkt, zullen we ons realiseren dat de bakens lijnen vormen die gebogen kunnen zijn, waardoor het bestaan ​​van een waterader zichtbaar wordt. Als de lijnen op één plek samenkomen, is dit een bewijs van een waterconcentratie, ideaal voor het graven van een put. Dat is het, om te beginnen, het ligt binnen ieders bereik, het enige wat je hoeft te doen is...
Het is beter om dit op droge in plaats van op natte grond te doen, bij helder weer in plaats van bewolkt en stormachtig weer. Mijn staven waren gemaakt van lasvulstaaf (brox), haaks gebogen, 14 cm x 35 cm. Ik raad een diameter van minder dan 3 mm aan, zodat de traagheid van zware stokken het reactievermogen niet vertraagt.
Nu ben ik er niet van overtuigd dat ze van metaal moeten zijn, want hazelnotenstokjes werken ook...
Dit is de reden waarom ik denk dat het ‘menselijke omhulsel’ gevoelig is voor radio-elektromagnetische of andere verstoringen, dat de hersenen deze gegevens kunnen analyseren en spieren kunnen laten reageren, die een toverstaf, een naald en een toonbaar meetinstrument bewegen.
Deze acties-reacties zijn onafhankelijk van onze wil.
We gebruiken een mentale conventie als input, de menselijke machine beheert het probleem en geeft de oplossing als output door op een hefboom te werken. Zo moet je het opvatten. Totdat we een diepere kennis hebben van de mogelijkheden van onze geest…
Door deze manier van kijken te accepteren, en deze niet te onderdrukken, kun je uiteindelijk uit delicate situaties in het leven komen, door te vertrouwen op en te luisteren naar ‘je intuïties’.
0 x
Avatar de l'utilisateur
voormalig Oceano
Modérateur
Modérateur
berichten: 1571
Inschrijving: 04/06/05, 23:10
Plaats: Lotharingen - Frankrijk
x 1




par voormalig Oceano » 16/09/06, 17:09

Geconfronteerd met dit fenomeen dat ik ervoer, zei ik altijd tegen mezelf (zonder enig bewijs te hebben): MHD...
0 x
Avatar de l'utilisateur
nlc
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2751
Inschrijving: 10/11/05, 14:39
Plaats: Nantes




par nlc » 16/09/06, 23:24

delnoram schreef:Ik ben een beetje verrast door wat je zegt, jij die elektronica doet, heb je nooit wat ik noem "de menselijke elektromagnetische antennetest" gedaan met een AC voltmeter?
Voltmeter in laag bereik 10 Volt b.v. een van de snoeren op een tafel geplaatst, de andere met de punt tussen je vingers (nat als de test met de ohmmeter te hoog is) en hoe meer je de uiteinden weg beweegt, des te hoger de spanning met 2 volt en meer, afhankelijk van de bronnen van emissie (ik ging tot 6 volt als ik me goed herinner)
Het spreekt voor zich dat de aanwezige stroomsterkte klein is.
Dat alles om je te vertellen dat de hanger (heel onbekend voor mij, bedankt cuicui, André, gegyx ......) slechts het einde van de antenne is, de ontvanger ben jij.


Natuurlijk weet ik dat, maar dit is een beetje anders. Deze test laat zien dat alles een antenne kan maken, zelfs de mens. Nog indrukwekkender is de test met een oscilloscoop: als je in contact komt met de punt van de sonde, zie je de 50 Hz van het elektriciteitsnet.....

Maar in de lucht gaan is één ding, maar weten hoe je op bepaalde golven moet reageren is iets anders!!

Ik zal de waterleidingtest doen, maar het probleem is dat als we de test doen, we onvermijdelijk weten waar de buis zo goed zit...
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Re: Project geblokkeerd op het gebied van geothermie




par bout » 22/10/06, 19:23

frecolo schreef: Ik wil een installatie maken door afvang op bronnen (1 in zuiging, 1 in persing).
...
Ik stuurde een wichelroedeloper die me 2 bronnen vond van 10 meter diep
...
zou iemand mij kunnen helpen bij mijn onderzoek? dat ik niet mijn hele leven op olie blijf?

Ik zit in de Eure


Je kunt nu al kijken wat er bij jou in de buurt 10 meter diep is

voorbeeld in EURE:
pandrecht
informatie over deze locatie:
pandrecht

van deze site
http://infoterre.brgm.fr/eSIG/index.jsp

er is soms informatie over het waterpeil, het debiet en de afname tijdens het pompen, maar niet noodzakelijkerwijs toegankelijk via de site: je moet het archief raadplegen tijdens de openingstijden van het BRGM in de regio

goed onderzoek

bout
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 234-gasten