Project geblokkeerd in geothermische energie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 14/09/06, 15:52

Dag

Terwijl je betaalt en niet weet of je voldoende water hebt en vooral of het dieper is, is er een goede vloerpomp voor nodig, nog eens $ 500 ondergedompeld en het duurt een tweede put voor de terugkeer in een laag grind of in ieder geval redelijk doorlatend zand, want bij deze stroom zal niet lang duren, na een paar maanden lopen raakt de retour verstopt.
Een pomp in de grondwaterspiegel pompt altijd heel fijn zand, nauwelijks zichtbaar. Dit fijne zand uit het opgepompte zand verbetert door de jaren heen de zuigkracht van de pomp (alleen het grove grind blijft rond de zuiging achter. Maar deze fijne elementen in de retourput na verloop van tijd blokkeert het grove zand volledig en wordt de terugstroming pijnlijk (vooral geen warm water in de zomer bij airconditioning) het is het principe van de modder op de bodem van de rivieren, sloten worden door de jaren heen waterdicht.

Als u betaalt om te boren, kies dan in plaats daarvan voor een diepe put waarin u een plastic leiding in een lus stuurt (verkocht door fabrikanten van warmtepompen) en u water/glycool laat circuleren, het gat is gevuld met fijn zand + water voor een betere werking. omwisselen, het voordeel je hoeft je geen zorgen te maken of er voldoende water is en je kunt draaien bij temperaturen lager dan het vriespunt (met water ben je beperkt tot 4c bij retour) het water dit lijkt een installatie voor het leven maar het is niet waar dat de put na 5 tot 6 jaar intensief wandelen noodzakelijk is om het fijne slib dat de zuiging verstopt, schoon te maken en het is noodzakelijk om dit kleine zand te legen, met de jaren neemt het pompdebiet af.
Ik moet dit voor de winter op mijn put doen....
Ik gebruikte het water in mijn systeem omdat het op minder dan 4 meter diepte en in overvloed beschikbaar was en het een middag kostte om het gat te graven om in de grondwaterspiegel te zinken (een punt dat speciaal ontworpen was om te pompen) en ik controleerde gedurende een lange periode de hoeveelheid water die beschikbaar is bij het besproeien van het gazon.

Andre
0 x
frecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/04/05, 22:46




par frecolo » 14/09/06, 22:04

ok,

Ik zal er dan nog even over nadenken...

voor een houthakker vind ik je erg ongelovig; Als je toegeeft dat we water kunnen vinden, waarom geef je dan niet toe dat wij de richting en de stroming bepalen? Ik zag het hem doen, hij gebruikt daarvoor verschillende apparatuur. En ik herhaal, hoewel niet officieel, dat hij een ervaren persoon is die de juistheid van zijn voorspellingen bij talloze gelegenheden heeft kunnen verifiëren.


a+
Vrede
0 x
bout
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 357
Inschrijving: 01/02/06, 20:44
Plaats: Pas-de-Calais

Re: Project geblokkeerd op het gebied van geothermie




par bout » 14/09/06, 23:15

frecolo schreef:Ik stuurde een wichelroedeloper die me 2 bronnen vond van 10 meter diep


hallo frecolo
Ga bij het BRGM (Bureau voor Geologische en Mijnbouwkundige Hulpbronnen) navragen of die er in de Eure is, voor de bekende (opgesomde) hulpbronnen, en vooral: ken de verschillende landlagen die je waarschijnlijk tegenkomt

U krijgt een benadering van wat u op 10 meter afstand kunt vinden. diepte: klei, zand, krijt, kiezels..., en ook het statische waterpeil.

Het probleem van wichelroedelopers is het vinden van een goede, en zelfs in dit geval kan het mislukken: slechte dag, slecht weer, enz...
Maar wat zeker is, is dat wanneer de wichelroedeloper je huis verlaat, je altijd vol hoop bent.

als de wichelroedeloper vertrekt, wordt er niet meteen geboord om te controleren

Vraag wichelroedelopers, er zijn ook kwade tongen:
Als hij om geld vraagt ​​(naast zijn reiskosten), is de uitkomst onzeker.
Als je het niet verdient, hetzelfde
Omdat het geen exacte wetenschap is, hebben we de neiging het als een occulte wetenschap te zien (beangstigend)
De wichelroedeloper die wateraders door je hele huis aantreft, die allerlei ziektes met zich meebrengen of je onvruchtbaar maken
Als het waar is, is het beter om het te weten, anders is het beter om het niet te weten (placebo-effect, misschien vergelijkbaar met het marabout-type)

bout
0 x
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 14/09/06, 23:38

frecolo schreef:[...] voor een houthakker vind ik je heel ongelovig; als je toegeeft dat we water kunnen vinden, waarom geef je dan niet toe dat wij de richting en de stroming bepalen?[...]
Waarvoor ? Omdat het "voelen" van de aanwezigheid van water iets is dat vrij gemakkelijk kan worden voorgesteld... Ieder mens is al gevoelig voor luchtvochtigheid, zelfs als hij die niet meet.

Als ik bijvoorbeeld bij mijn persoonlijke situatie blijf, voel ik (met mijn handen) het infrarood ook van veel verder dan de meeste mensen, en ik weet helemaal niet waarom...

Dus als ik met redelijk goede nauwkeurigheid weet of er water onder de aarde is voor mensen die een bijzondere gevoeligheid voor water hebben (en nog meer als ze het hebben ontwikkeld), ben ik het ermee eens ...

Maar een debit het heeft niets te maken! Het is een fysieke grootheid, geen aanwezigheid/afwezigheid! Zelfs in ziener water dat in een beek stroomt, we kunnen de stroming niet benaderen zonder een aantal maatstaven te nemen en de nauwkeurigheid is zeer onzeker!

Weet jij wat een stroomsnelheid is? Het is het product van de snelheid van een oppervlak... Vertel me hoe jouw wichelroedeloper dat doet?

Trouwens, de volgende keer dat je informatie zoekt, vraag het mij niet... :frons: Soms vraag ik me af waarom ik tijd verspil met reageren... : Roll:
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 15/09/06, 05:46

Dag
Er is een methode die iedereen kan doen, het zijn twee parallelle, schuine metalen pinnen die tussen de handen worden gehouden, deze beweegt uit elkaar wanneer ze over een waterstroom gaan, de kracht van de opening en evenredig met de stroomsnelheid,
arbeiders gebruiken het om de grote leidingen van het pompstation te lokaliseren, het werkt alleen als het water in de leiding beweegt, als we het pompstation stoppen werkt het niet meer, er valt niets esoterisch aan te doen het is iets fysieks zoals het plaatsen van een kompas een elektrische geleider gaat het naar 90.
Ik zag een ondergrondse leiding op 2 km van de rivier naar de staalfabriek. Toen ze groeven, was dit de juiste plek.

Sommige mensen gebruiken deze methode om putten te graven; het water moet in beweging zijn; stilstaand water werkt niet.
Probeer het eens op het stadsaquaduct voor je huis...

Voor houthakker
Voor de BPC voel ik het al van ver als er een condensator in het gebied zit waar ik het voel, omdat ik lange tijd in onderstations heb gewerkt om transformatoren te vullen, terwijl dit product begin jaren '70 niet werd herkend als gevaarlijk.
Voor degenen die deze olie niet kennen, giet gewoon een beetje in een glas water. Als de olie naar de bodem van het water zakt, is de kans groot dat het PCB is (het is gevaarlijk als het gedeeltelijk verbrandt)

Andre
0 x
Avatar de l'utilisateur
renaud67
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 638
Inschrijving: 26/12/05, 11:44
Plaats: Marseille
x 8




par renaud67 » 15/09/06, 09:40

Ik herinner me dat ik deze test deed met de twee gebogen stangen terwijl ik over een tuinslang ging: het is verbazingwekkend :schok: :schok: :schok: om ze te zien bewegen.
0 x
frecolo
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 6
Inschrijving: 27/04/05, 22:46




par frecolo » 15/09/06, 13:44

hello,

allereerst, sorry dat ik je pijn heb gedaan, houthakker, maar veel berichten hierover forum innovatieve technologieën of nog niet erkende principes demonstreren; Ik was gewoon verrast door je negatieve reactie. Het is duidelijk dat het feit van het berekenen van stroom en richting wordt aanvaard, met ondersteunend bewijs door sommigen.

effectief bepalen we met deze gebogen staven de richting en met een slinger de stroom. Dit zijn fysieke grootheden (elektromagnetische flux), maar die, voor zover ik weet, nog niet kwantificeerbaar zijn en daarom niet worden herkend.

Ik zal daarom bij de BRGM navraag doen voor een andere aanpak.

a+

Vrede
0 x
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 15/09/06, 16:23

Andre schreef:Dag
Er is een methode die iedereen kan doen, het zijn twee parallelle, schuine metalen pinnen die tussen de handen worden gehouden, deze beweegt uit elkaar wanneer ze over een waterstroom gaan, de kracht van de opening en evenredig met de stroomsnelheid,
arbeiders gebruiken het om de grote leidingen van het pompstation te lokaliseren, het werkt alleen als het water in de leiding beweegt, als we het pompstation stoppen werkt het niet meer, er is niets aan te doen esoterisch is iets fysieks André

Hallo, André
De 2 haaks gebogen stokken (pompeus "radmasters" genoemd), kunnen worden gemaakt met een hanger (kapstok) van geplastificeerd of niet-geplastificeerd draad, of zelfs met koperdraad. De wrijving van het water tegen de wand van de leidingen genereert elektromagnetische golven die aldus kunnen worden gedetecteerd. Hetzelfde geldt voor de wrijving van water (zelfs heel langzaam) tegen de ondergrondse zandkorrels.
Ik gebruik deze staven voornamelijk om schadelijke golfemissies te identificeren als gevolg van ondergrondse fouten (piëzo-elektrisch effect denk ik) of tellurische schoorstenen (waarvan ik de oorsprong niet weet). Als mijn bed op zo'n rotzooi ligt, kan ik geen oog dicht doen. Soms is het voldoende om het bed enkele tientallen cm te verplaatsen om het probleem op te lossen. Ik neem altijd een setje eetstokjes mee als ik in een hotel moet slapen, om een ​​nacht van slapeloosheid te voorkomen... In een huis is het in uw belang om het meubilair op schadelijke plaatsen te plaatsen en bedden en fauteuils op beschermde plaatsen te installeren .
0 x
Targol
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 1897
Inschrijving: 04/05/06, 16:49
Plaats: Bordeaux streek
x 2




par Targol » 15/09/06, 17:23

Cuicui schreef:Ik gebruik deze staven voornamelijk om schadelijke golfemissies te identificeren als gevolg van ondergrondse fouten (piëzo-elektrisch effect denk ik) of tellurische schoorstenen (waarvan ik de oorsprong niet weet). Als mijn bed op zo'n rotzooi ligt, kan ik geen oog dicht doen. Soms is het voldoende om het bed enkele tientallen cm te verplaatsen om het probleem op te lossen. Ik neem altijd een setje eetstokjes mee als ik in een hotel moet slapen, om een ​​nacht van slapeloosheid te voorkomen... In een huis is het in uw belang om het meubilair op schadelijke plaatsen te plaatsen en bedden en fauteuils op beschermde plaatsen te installeren .


Nou, Cuicui, wat super cool van je zou zijn als je ons een tutorial zou geven (bijvoorbeeld in de vorm van een nieuw onderwerp) over hoe je de hanger moet draaien, hoe je hem moet vasthouden, hoe je zijn bewegingen moet interpreteren... enz...

Het blijkt dat ook ik heel gemakkelijk mijn slaap stoor. Als ik door deze kleine tests tenminste deze risico's zou kunnen elimineren, zou ik u zeer dankbaar zijn.
0 x
"Iedereen die gelooft dat exponentiële groei oneindig kan doorgaan in een eindige wereld, is een dwaas of een econoom." KEBoulding
Avatar de l'utilisateur
Cuicui
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3547
Inschrijving: 26/04/05, 10:14
x 6




par Cuicui » 15/09/06, 18:45

Hallo, Targol
Het is niet ingewikkeld. We nemen een hanger, maken hem los (het is beter om een ​​tang te hebben), snijden hem doormidden. Elk stuk is in een rechte hoek gebogen, het ene deel van ongeveer 12 cm zal dienen als verticaal handvat, het andere, ongeveer 38 cm, zal tijdens gebruik horizontaal naar voren wijzen.
Afmetingen zijn bij benadering. Hoe groter de toverstokken, hoe gevoeliger en gemakkelijker ze te gebruiken zijn. Tijdens mijn eerste cursus wichelroedelopen kregen we grote staven gemaakt van gordijnroeden. Het horizontale gedeelte moest 45 cm zijn. Toen we met een verstoring te maken kregen, werkte dat voor iedereen. Je hoeft geen speciaal cadeau te hebben. Wij waren verbaasd.
Gebruiksaanwijzing: houd in elke hand een eetstokje lichtjes vast bij het handvat, waarbij het lange gedeelte horizontaal naar voren wijst en evenwijdig blijft. We gaan langzaam vooruit. Wanneer we een verstoring naderen, hebben we de indruk dat de uiteinden van de 2 toverstokken elkaar aantrekken. We laten de beweging doorgaan totdat de stokken elkaar kruisen en 90° draaien zodat ze van kop tot staart evenwijdig lopen (houd de ene hoger dan de andere). Met een beetje oefening kunt u de storing en de richting ervan tot op de centimeter nauwkeurig lokaliseren.
Om dit goed te laten werken, moet je de verstoring in de juiste hoek benaderen. Een storing als gevolg van een tellurische breuk is ongeveer 10 cm breed, terwijl een tellurische schoorsteen een diameter kan hebben van 0 m tot 5 meter.
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 275-gasten