geothermische zonne-project was voor de winter

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 15/10/12, 18:23

chatelot16 schreef:
je moet dus klanten wat verder weg zoeken om warmte te verkopen... en de leidingen zijn duur

Is er een ander huis in de buurt dat last kan hebben van deze hitte? zelfs als de lengte van de leiding niet direct rendabel is voor energie, maar wel gerechtvaardigd is om er zeker van te zijn dat meer dan 70% van de warmte wordt verkocht


1) Je zult verrast zijn (of niet?) als je hoort dat dit project aanvankelijk veel verontwaardiging veroorzaakte bij de lokale bewoners. We hadden een nogal verhitte bijeenkomst, waarbij we beschuldigd werden van het veroorzaken van waardeverlies van de huizen in een vrij nauwe onderverdeling...

Lawaai, explosiegevaar, stank, alles was aanwezig. We moesten nauwkeurige onderzoeken uitvoeren om de deflagratiegolf te simuleren in het geval van een "explosie" [in feite explodeert een methanisatiestation niet omdat het niet "gesloten" is; het is gewoon een grote ontsteking, die heel snel stopt en geen effect heeft verder dan ik weet niet welke afstand, vrij zwak; het werd gesimuleerd; de tanks zelf vatten, bij afwezigheid van O², geen vlam; je kunt erop schieten met "tracer"-kogels].

Voor de geuren moesten we een verdiept losgebouw bouwen, met zeer krachtige ventilatie, afzuiging en luchtbehandeling...

De groep zit in een te geluiddichte box en is op 100 meter afstand niet te horen. De scooters gaan vroem vroem in de buurt, maar dat is wat anders, het zijn hun kinderen!

Het is uiterst moeilijk om een ​​dergelijk project in een peri-stedelijk gebied uit te voeren. Na 6 jaar beginnen we succes te boeken!

Naar aanleiding van het ICPE-dossier hadden we vragen van ik weet niet welke overheidsdienst over de inhoud van de benzeenemissies en ik weet niet welke cyclische verbindingen uit de warmtekrachtmotor komen. Wetende dat we heel dicht bij de snelweg zitten waar een groot deel van het wegverkeer van Noord- en Oost-Europa naar Frankrijk/Spanje over gaat!!! Moeten we geloven dat deze duizenden vrachtwagens Eau de Keulen uitstoten????

Moeilijk moeilijk!!

2) Maar ook hier: onderverdeling = intermitterende behoefte (winter), die niet beantwoordt aan ons verlangen naar valorisatie; de aangrenzende fabriek was een veel betere klant, regelmatiger, ook al hebben we kleine problemen in het weekend en op feestdagen... Maar vergeleken met de verwarming van een woonwijk zijn deze kleine onderbrekingen peanuts! Daarom hebben wij voor deze optie gekozen. Hierdoor kunnen wij doordeweeks de woning niet meer bevoorraden! We kunnen dus niet "pijpen", het zou niet winstgevend zijn - als mensen dat zouden willen!

Ik hanteer een "perfectionistische" aanpak om deze paar niches te verbeteren... Als ik een haalbaar idee vind!

Om u te vertellen hoe ver onze gedachten reiken: we dachten erover om samen te werken met een autowasstation, dat op zaterdag op volle capaciteit draait!
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/12, 19:03

Zeer interessant deze informatie over de moeilijkheidsgraad van het project.

Een reëel idee, toegepast in de VS, om deze zomerse hitte alleen maar te gebruiken om het ijs op de nabijgelegen snelweg te verwijderen (ze slaan het 30 tot 40°C zomerbitumen op, diep onder de snelweg om het ijs in de winter te vermijden door het in ruil daarvoor te verwarmen )????????
Ik moet het vinden, maar het is verkregen met op Google interseizoensgebonden verwarming

met veel studies en bedrijven.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/10/12, 19:40

Did67 schreef:[...] Niets zegt mij dat ondergrondse opslag erkend zal worden. En velen vertellen me dat het waarschijnlijk het tegenovergestelde zou zijn! [...] uiteindelijk komen we altijd wel iemand tegen die de teksten op zijn eigen manier interpreteert...; Als het om betalen gaat, win je nooit.[...]

In mijn hoek, sinds het land besloot de nucleairEr werden nieuwe wetten aangenomen (en het duurde niet lang, zes maanden later was het klaar). Nu is er geen gedoe meer met hernieuwbare energiebronnen, zoals voorheen. Bovendien worden tegenstanders die ertegen in beroep gaan stelselmatig afgewezen... Bewijs hiervan is dat er wel degelijk een correlatie bestond met de lobby van deze smerigheid!

De federale regering heeft hernieuwbare energie afgekondigd “van nationaal belang”!

Wanneer zal de regering van Nederland hetzelfde doen? Frankrijk is bezig een trein achter zich aan te krijgen... :|
Dernière édition par Obamot de 15 / 10 / 12, 19: 46, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/10/12, 19:44

dus in de zomer wil niemand meer warmte kopen

vertraag of stop daarom de generator en sla het gas op

terug te keren naar de 120MWh van het begin

ongeveer 10 kWh voor 1 m3 methaan

120MWh / 10 kWh/m3 = 12 m000
dus een kubus van 22m zijde: een gashouder die niet zo groot is

maar wees voorzichtig, ik telde met puur methaan... biogas bevat behoorlijk wat CO2 waardoor het op te slaan volume groter wordt, en het nuttig maakt om een ​​CO2-zuiveraar te maken

gecomprimeerd op 200 bar is het slechts 60 m³: het is minder omvangrijk en zal minder afgekeurd worden door de buren

behalve dat het voor de beste prijs 200 euro per fles van 50 liter is, die 10 m3 opslaat, dus 20 euro per opgeslagen m3

Voor 12000 m3 zijn 1200 flessen nodig en 240 euro... het is niet nodig om te berekenen in hoeveel eeuwen dit wordt afgeschreven met één cyclus per jaar
Dernière édition par chatelot16 de 15 / 10 / 12, 19: 55, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/10/12, 19:52

Ik denk gewoon aan iets! Het is de temperatuur van 90 graden Celsius die Did67 beschikbaar lijkt te hebben. Niemand heeft er over gesproken, maar dat ligt niet ver van de kooktemperatuur?

Met een kleine bijdrage in de zomer kan het toch elektriciteit produceren met een turbine?

Onze redenering zou dus niet dezelfde moeten zijn als voor augmented geothermische energie! Want om het diep te graven, wil het de moeite waard zijn, je zult diep moeten graven en de leidingen zullen niet van PVC zijn dat zal vervormen!

Ik heb er nog niet goed over nagedacht, maar er zijn vast manieren om het veel beter te doen! Je moet denken bij hoge temperaturen daar... Het is helemaal niet hetzelfde.

Ik zie de suggestie van Chatelot voor verwarming op afstand veel beter, om de waarheid te zeggen, en de rest voor mogelijk het verwarmen van kassen! Zou de zomer interessant kunnen zijn om eventueel een beetje elektriciteit te produceren?

En natuurlijk het hele jaar door "sanitair water" beschikbaar!
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/10/12, 20:02

niets verplicht je om dezelfde temperatuur aan te houden, je hoeft alleen maar lauw water uit te vinden

door koud water te mengen met water van 90°C ontstaat er een grotere hoeveelheid warm water met dezelfde energie
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 15/10/12, 20:39

Obamot schreef:Ik denk gewoon aan iets! Het is de temperatuur van 90 graden Celsius die Did67 beschikbaar lijkt te hebben. Niemand heeft er over gesproken, maar dat ligt niet ver van de kooktemperatuur?

kokend, op meer dan 2 tot 3000 meter hoogte, ja!
anders is het een T ontgast water!!

Idee: desinfecteren in een ziekenhuis? ????
Om veel koffie te zetten??,
Om kort te koken bouillon vol vlees of groenten, of bieten ????????????????
en dat alleen in het weekend????????

Met een kleine bijdrage in de zomer kan het toch elektriciteit produceren met een turbine?

maximale opbrengst van Carniet die van (Tc-Tf)/Tc=(90°-20°C)/(273+20)= 24%
met verliezen van slechts 10°C in de wisselaars, enorm bij hoog vermogen.
In werkelijkheid minder dan de helft, ongeveer 1/3, oftewel 8% tot 12% met een zeer geavanceerde turbine


Onze redenering zou dus niet dezelfde moeten zijn als voor augmented geothermische energie! Want om het diep te graven, wil het de moeite waard zijn, je zult diep moeten graven en de leidingen zullen niet van PVC zijn dat zal vervormen!


Het is geen toilet-PVC!!
Maar PE-polyethyleen, dat we in HT vinden voor onze zeer warmwaterboilers, overal bij briciomachin, gezien het zeer dure koper!!

En altijd dit geloof dat heel diep nodig is om het waard te zijn!!

Ik heb er nog niet goed over nagedacht, maar er zijn vast manieren om het veel beter te doen! Je moet denken bij hoge temperaturen daar... Het is helemaal niet hetzelfde.

Ik zie de suggestie van Chatelot voor verwarming op afstand veel beter, om de waarheid te zeggen, en de rest voor mogelijk het verwarmen van kassen! Zou de zomer interessant kunnen zijn om eventueel een beetje elektriciteit te produceren?
!

Het is niet de hoge T van een nucleaire of fossiele brandstofcentrale, bij meer dan 300°C onder hoge druk!!
Zeker in de zomer kunnen we verwarmen, met deze hitte teveel door prachtige hittegolf!!
en gezien de output hebben we slechts 10% aan elektriciteit 120/10 = 12KW max, om elders warmtepompen te laten draaien.

Ik denk dat Did67 erover heeft nagedacht!!!
aan een geweldig 6-jarig project.

Wij allemaal, overal, in onze schoorstenen en ketels, onze elektriciteitscentrales, onze daken in de zon, etc... verspillen deze energie!!

En het is erg moeilijk om deze verspilling te stoppen, aangezien de energieprijs erg laag is, gemeten aan de hand van vermoeidheid tijdens het trappen of klimmen, om deze energie te maken.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Obamot
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 28725
Inschrijving: 22/08/09, 22:38
Plaats: regio genevesis
x 5538




par Obamot » 15/10/12, 23:06

Dedeleco, je bent absoluut heel goed als je aan de slag gaat (ik bedoel als je met beide benen op de grond staat). : Cheesy: ). Ik heb op bepaalde punten jouw gevoel voor synthese niet. Door gebrek aan kennis geef ik dit graag toe.
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 15/10/12, 23:50

om gas op te slaan in de zomer als niemand de warmte wil, en om het in de winter te vermalen, is er niet alleen een plaatstalen gasmeter in een watertank (de watertank kost meer om te bouwen dan de plaatstalen bel

er is de flexibele PVC-tank, zoals het zeildoek van een vrachtwagen, altijd opgeblazen tot volledige capaciteit met nog een plastic zak erin om het gas op te vangen... wanneer deze zak gedeeltelijk is opgeblazen, wordt hij beschermd tegen de wind door de externe envelop

PVC is niet perfect waterdicht en de hoeveelheid gas die in één jaar verloren gaat zou niet te verwaarlozen zijn: maar vandaag is er iets beters: EVOH: het is een nieuwe kunststof met een zeer hoge gasdichtheid. Ook gebruikt in voedselverpakkingen: het is sindsdien transparant EVOH dat de zakken van wijnzakken in dozen transparant zijn zonder aluminiumlaag

de Chinezen hebben alles wat nodig is om te catalogiseren
http://french.alibaba.com/product-gs/me ... 85117.html

nog een voordeel van methaanopslag: het werkt ongeacht de gekozen hoeveelheid, in tegenstelling tot thermische opslag in de grond, die bij kleine hoeveelheden hopeloos is

het is daarom mogelijk om een ​​project met meerdere opslagkoepels te maken en er maar één te realiseren om te starten, en de andere te realiseren wanneer er in de winter voldoende warmteverbruikers zijn

om buren de mond te snoeren die bang zijn voor deze gasopslag: methaan is lichter dan lucht: zelfs als de bliksem erop zou vallen, zouden de vlammen naar de hemel stijgen en nooit enige schade in de buurt aanrichten

Natuurlijk kunnen we ook een valse manoeuvre bedenken die de lucht binnenin zou vermengen: en de tank liever ver van huis plaatsen

het is logisch om de generator naast de warmteverbruikers te plaatsen, het is mogelijk om de opslagkoepel verder weg in het midden van de velden te plaatsen: het methaan wordt eenvoudig getransporteerd door een polyethyleen leiding
0 x
Avatar de l'utilisateur
Did67
Modérateur
Modérateur
berichten: 20362
Inschrijving: 20/01/08, 16:34
Plaats: Elzas
x 8685




par Did67 » 16/10/12, 10:30

In feite wordt methaan opgeslagen.

Helaas hebben wij dit tijdens het ontwerp gemist. Het was nodig om de koepel en de groep te groot te maken!!! De marginale kosten waren ongetwijfeld laag!!!

Voeg daar nog aan toe, in de veiligheidsvoorwaarden die ons worden opgelegd (het is een ERP! Vestiging van 1000 mensen in de buurt. Woonwijk in de buurt! We mogen niet rommelen! Weet je dat we een meerprijs van 150 euro hebben voor een kippenhok project vergeleken met hetzelfde kippenhok gebouwd door een boer alleen maar omdat we een ERP zijn!) zal duur zijn!

Ter informatie schrijf ik een briefje dat ik hoop binnen de overheidssfeer “zeer hoog” te kunnen pushen om een ​​wijziging voor te stellen in de prijsstelling van elektriciteit uit biomethaan, met een hoger “piekuur”-tarief, om de extra kosten te financieren. kosten voor het opslaan/verdubbelen van de groepen, met het idee om de groepen alleen tijdens de spitsuren te laten draaien en vooral in de avond/nacht op zonne-energie overdag en wind afhankelijk van de wind? Maar het is dan wel nodig om de warmtebehoefte te ‘bufferen’, wat niet zo ingewikkeld is als het gaat om het uitstellen van sbeosines van quleus-uren, maar ook een meerprijs met zich meebrengt!

Ik blijf je met interesse lezen.

Een “beter idee” dan wat ik had heb ik nog niet: opslag in de eerste 15 meter van onze löss. Maar ik heb nog steeds moeite met kwantificeren! Ik kom nogal in de verleiding om een ​​eenvoudig netwerk van PE met een afdruiprek te begraven. Maar ik kon niet eens ontdekken hoe ver, in losse grond zonder stenen, zo'n machine naar beneden kon gaan!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 280-gasten