Produceer elektriciteit met een watermolen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/10/06, 14:35

Ik vond "centrifugale vlieggewichtregelaar" als naam, maar geen specifieke naam van de uitvinder...
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79289
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11025




par Christophe » 13/10/06, 14:39

0 x
Avatar de l'utilisateur
Castor
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 127
Inschrijving: 06/04/06, 22:15
Plaats: Frankrijk: IDF




par Castor » 13/10/06, 14:59

Uh vertel me als ik onzin praat, maar ik denk dat het "Watt" is...


Bah, nee, ik denk dat ik het ben die iets stoms zei :!:
0 x
Wetenschap begint met nieuwsgierigheid.
Avatar de l'utilisateur
houthakker
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 4731
Inschrijving: 07/11/05, 10:45
Plaats: Mountain ... (Trièves)
x 2




par houthakker » 13/10/06, 15:17

verbijsterd.. 8)

Trouwens, ik denk dat Watts parallellogram van dezelfde heer komt?
0 x
"Ik ben een grote bruut, maar ik zelden mis ..."
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 13/10/06, 15:23

Hallo,

Watt's balregelaar!!! Echt een geweldige kerel .... eenvoudiger .. je gaat dood !!!
Het moeilijkste moet zijn om dit soort voorouderlijk apparaat te vinden...
Bedankt Bougonnator voor de info... trouwens, als je nog andere info over het onderwerp hebt en een idee waar we dit soort materiaal kunnen vinden... Ik weet het niet... EDF museum... . .of oude EDF-voorraad ... rommeldealer ....
Het is het soort ding dat je aan het denken zet... een beetje meer!

A + Serge.

PS: Bedankt Christophe voor de links.
0 x
Respect !!!
BMAG
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 74
Inschrijving: 05/02/05, 16:35
x 3




par BMAG » 13/10/06, 18:40

We vonden dit regelsysteem op de kleine 12v-motoren van k7-lezers, vóór de motoren met instelbare elektronische regeling.
Hé, ik heb er vorige week nog wat gegooid die al 25 jaar in mijn studio had liggen slapen.
Bij de gewenste snelheid, meestal 2800 tpm, bewogen de vlieggewichten die aan de rotor waren bevestigd door middelpuntvliedende kracht uit elkaar en onderbraken de stroomtoevoer naar de motor, die vertraagde, en het contact werd opnieuw gemaakt en begon opnieuw ...
Basissnelheid precisie en parasieten gegarandeerd.
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 19/10/06, 17:45

Hallo,

Wat vers nieuws...

Er is een meneer die me een "beetje" helpende hand geeft om het gedrag van een asynchrone motor te zien als een generator zonder aansluiting op het netwerk....

Beeld

En wat meer is, het werkt...Lux is er!

Voor de details... we zullen nog even moeten wachten...

Jippie!!!!
A + Serge.
0 x
Respect !!!
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 19/10/06, 18:11

Veel plezier op de testbank!
De balregelaar regelde de stroom door de rol van feedbacklus te spelen in samenwerking met een variatie van de waterstroom. De variatie van de stroom kan worden bereikt door een klep die in positie wordt geregeld op basis van het signaal van de regelaar. De klep beperkt min of meer de stroming als het water uit een reservoir komt of leidt een deel van het water van de turbine af als er geen reservoir in het hydraulisch systeem zit. Bij een constante opvoerhoogte kan het debiet alleen worden gevarieerd.
De stabiliteit van het gene wordt verzekerd door de aanwezigheid van een enorm vliegwiel op de as van de turbine-generator. De traagheid van het vliegwiel vereffent variaties in assnelheid en waterstroom.
De vulling kan van alles worden gemaakt, zolang het maar zwaar en goed uitgebalanceerd is (schroot, beton, Emmentaler of Salers-kaas, enz...). Hoe groter de diameter, hoe groter de traagheid voor dezelfde hoeveelheid materiaal.
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 20/10/06, 09:08

Hallo,

Vind jij het ook leuk!!!
Ja voor het vliegwiel (traagheid), maar er is meer interesse in dat het super goed uitgebalanceerd is... Inderdaad, ik heb het al gezien op een 100Kw installatie aangesloten op het netwerk, het vliegwiel was van gietijzer en hoefde niet ver te doen van een meter in doorsnee bij 25/30 cm dik...

Hier, een vraag die bij me opkomt, als je geen zeer zwaar stuur met een grote diameter kunt passen ... kun je meerdere kleine sturen ... is er een soort gelijkwaardigheid?

Voor het werkingsprincipe van de regelaar met ballen heb ik wat onderzoek gedaan en ik begreep de werking goed, weer een verhaal van traagheid...rotatie omgezet in translatie...

Ik zag ook alleen de zeer oude productie-installaties, voordat EDF in alle dorpen arriveerde. Er waren kogelregelaars maar ook olieregelaars! Kent iemand zo'n machine?

Merci.

A + Serge.
0 x
Respect !!!
Bougonnator
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 61
Inschrijving: 07/06/06, 11:06
Plaats: Ile de France




par Bougonnator » 20/10/06, 13:24

Hallo Exceed,

Het vliegwiel is des te effectiever naarmate de diameter groter is, omdat de ontwikkelde kracht (centrifugaal, centripetaal,... ik weet het niet) sterk is. Om hetzelfde effect te hebben, heb je veel kleine franjes nodig. Maar voor 10 tot 20 kW moet de grootte van het vliegwiel volledig 'menselijk' kunnen blijven.
Een olieregelaar, ik weet het niet. Is het geen krachtversterkingsapparaat om een ​​imposante actuator (ventieltype) snel te verplaatsen?
A +
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 185-gasten