Produceer elektriciteit met een watermolen

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand

Produceer elektriciteit met een watermolen




par overtreffen » 27/12/05, 17:54

Hallo iedereen,
Ik leg mijn wens uit ... Ik bezit een molen met de rechten van water en ik wil graag elektriciteit produceren om mijn huis in volledige autonomie te leveren ... zonder verbinding met EDF!
Er is een daling van 9m, een gemiddeld debiet van 200L / S ... dat is voor de hydraulische gegevens. Er is momenteel een horizontale waaier maar in een betreurenswaardige staat omdat het 50 jaar is, is het niet gedraaid ... dus roest, houtrot + steenslag ... Ik wil een nieuwere turbine met een beste prestatie, tweedehands indien mogelijk, maar ik weet niet welk type of maat, dan het generatoronderdeel, ik had gedacht om verschillende grote motoren in parralel te zetten die ik kon uitschakelen na de stroom om veertien dagen te kunnen produceren KW maximaal, genoeg om het huis in de winter te verwarmen ... Ik kan in het droomveld zijn, maar laat staan. Is er iemand die me advies geeft voor hardware, techniek, elektrische en mechanische schema's .... enz!
Om me een goed plan te geven voor het herstel van gebruikte onderdelen ... Eindelijk neem ik alles !!!
Weet dat het doel is om te produceren voor de minimale kosten !!!
En ja, nog een echte Auvergnat !!!
Merci pour vos réponses.
0 x
Respect !!!
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 27/12/05, 18:46

Nee, nee. Dit is niets van een droom.
De droom zou de kans zijn om zo'n schat te hebben.

Om het meer consistentie te geven is het door:
http://annuaire.econologie.com/index.ph ... 0&cat=0008
: Wink:

live is door:
http://clients.newel.net/particulier/amader/index.htm

: Roll:
0 x
The Passing
x 17




par The Passing » 27/12/05, 21:07

Wauw ... het is een schat deze molen!
0 x
Avatar de l'utilisateur
Lapin
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 823
Inschrijving: 22/07/05, 23:50
x 2




par Lapin » 27/12/05, 21:50

Er zijn sommigen die geluk hebben ....

T als een ruwe 17 Kw (volgens berekening) beschikbaar minder dan verliezen en anderen
alles van mechanica en elektriciteit.
blijf 10 je kunt het zwembad, de sauna enz. nog verwarmen.


Ik kan bijna jaloers op hem zijn. : Oops:
Dernière édition par Lapin de 27 / 12 / 05, 23: 39, 1 keer bewerkt.
0 x
Avatar de l'utilisateur
binbins4
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 165
Inschrijving: 27/12/04, 09:46
Plaats: Genève (Zwitserland)




par binbins4 » 27/12/05, 23:15

Hallo excced Ik ben geen electro, maar als je je huis alleen met weerstanden wilt verwarmen, kun je heel goed continu zijn sela je installatie vereenvoudigen, vraag ik de mening van experts ........ .
0 x
Andre
Pantone motor onderzoeker
Pantone motor onderzoeker
berichten: 3787
Inschrijving: 17/03/05, 02:35
x 12




par Andre » 28/12/05, 04:46

Hallo Binbins
Er is een man die een grote windturbine maakte en hij was uitgerust in DC
alleen voor verwarmings- en warmwatertanks,
Het probleem met de DC als u standaard AC-apparatuur neemt
C, zijn de contacten van de thermostaten, ze worden vaak verbrand met de DC. De weerstanden storen niet, maar alle bedieningselementen en de contactpunten er is een boog als deze snijdt en de levensduur is erg kort, zelfs zodra de contacten aan elkaar plakken.

Andre
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 28/12/05, 10:35

Hallo,
Super site en vooral calculroue software, geweldig zelfs!
Het is aan, ik denk net als jij, het is een goudmijn deze molen ... Op mijn "eigendom" was er op tijd 3 of 4, er was 3 waterinname op de kleine rivier maar meer dan één in conditie, mijn buurman een oudere, vertelde me dat de molen dag en nacht draaide toen hij klein was, hij verschillende oliën maakte, voornamelijk walnootolie ... maar sinds 1956, het draait niet meer, de oude eigenaar had een deel van het dak vernieuwd met gebruikt vezelcement en het frame nam water op een deel ... Het is duidelijk dat hij het verliet om het te verlaten .. .Jammer !!! Ik, ik kocht het met het huis en andere gebouwen op 4-hectare, midden in het bos, geïsoleerd ... erg geïsoleerd ... Een oogje op mijn vrouw, we zouden het zelfs zonder een bezoek hebben gekocht .... Bovendien was de prijs ook geweldig ... 300000 FrF ... Dit was in 2001!
Zoals wat, er is nog steeds zaken te doen in sommige delen van onze Auvergne ....
Met dank aan de spreker forum...
En voor mijn geschiedenis van ontkoppelbare generator die de stroom volgt ???
Wat denk je?
0 x
Respect !!!
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 28/12/05, 11:23

Hallo,
Mij ​​is verteld dat mensen die zelfaandrijving 500 of 750 Wattless radiatoren gebruiken, zonder thermostaat, en dat ze het permanent hebben laten draaien ... Ik denk dat het 230V is AC.
0 x
Respect !!!
emlaurent
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 153
Inschrijving: 17/12/05, 00:42
Plaats: Elzas

Re: wil mijn elektriciteit produceren ....




par emlaurent » 28/12/05, 12:02

Exceed schreef:Ik wil graag een nieuwere turbine plaatsen met een beter vermogen, af en toe indien mogelijk, maar ik weet niet welk type of welke maat, dan het generatordeel, ik had gedacht om meerdere grote motoren in parralel te zetten die ik kon om uit te schakelen volgens de stroom om ongeveer vijftien KW maximaal te kunnen produceren, genoeg om het huis de winter te verwarmen ...


Hallo,
Mooi verhaal dat deze molens in dit gebied

Zie de site van de Small Hydraulics in Zwitserland om de generator en wat er rond gaat te kiezen: http://www.smallhydro.ch/web/francais/
vooral de documenten:
http://www.smallhydro.ch/download/pacer/247_1f.pdf
http://www.smallhydro.ch/download/pacer/247_4f.pdf
http://www.smallhydro.ch/download/pacer/244_f.pdf

Het probleem van het aanpassen van de productie van een micro-krachtcentrale aan de huidige vraag en de beschikbare waterstroom moet lang genoeg worden opgelost om niet te hoeven experimenteren en onvermijdelijk gemiddelde resultaten te verkrijgen (zonder in kwestie de kwaliteit van de experimentator !! : Wink: )
De meest gebruikelijke manier is, geloof ik, om motoren te gebruiken met gewikkelde rotoren waarvan de stroom is gekozen om de stroom die door de generator wordt geproduceerd te moduleren. Merk ook op dat een asynchrone motor volledig omkeerbaar is en kan worden gebruikt als een generator (geleverd om de relaisbesturing opnieuw te bedraden).

Veel leesplezier !!
Emmanuel
0 x
overtreffen
Ik begrijp econologic
Ik begrijp econologic
berichten: 190
Inschrijving: 12/12/05, 15:16
Plaats: Thailand




par overtreffen » 28/12/05, 14:57

Dank je wel,
Ik heb gelezen voor de winter .... Bovendien valt de sneeuw, 30cm sinds vanmorgen ... en het blijft mooier!
8)
A + .Serge.
PS: Voor de geschiedenis van de molens, het is de versie echt vereenvoudigd .... als ik de versie van de buurman in lijn kon brengen met alle anekdotes ... hij werd geboren in 10m van de molen, er is 77ans ... zijn vader ... zijn grootvader .... ook !!!
0 x
Respect !!!

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 277-gasten