Probleem: windturbine die geen stroom levert

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
E-Pascal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/04/12, 16:27




par E-Pascal » 05/05/12, 15:40

1200 W GRID TIE-OMVORMER
1200 W netinjectie-omvormer

Gelijkstroom 28V-52V /AC 190-250V

voor gebruik van zonnepanelen/windturbines
Voor gebruik met zonnepanelen en windturbines

Kenmerken:

1. power jack grid tie inverter is ontworpen voor kleine zonnepaneel- en windenergiemarkt, het is geschikt voor familie-energiesystemen.
1. De POWER JACK INJECTION NETWORK-omvormer is ontworpen voor de markt van kleine energievoorzieningsinstallaties, wat overeenkomt met particuliere elektrische installaties.

2. deze omvormer kan direct zonnepaneel, windlader via omvormer naar thuisnet gebruiken.
2. Deze omvormer kan rechtstreeks worden aangesloten op zonnepanelen, windturbines via een op het elektriciteitsnet aangesloten omvormer.

3. eenvoudig te installeren, heb alleen een zonnepaneel nodig, een netgekoppelde omvormer, en kan dan direct in het thuisnet worden geplaatst.
3. Eenvoudige installatie, vereist zonnepanelen, de omvormer en kan vervolgens rechtstreeks op het elektriciteitsnet worden aangesloten.


Opmerking: deze omvormer heeft alleen een grid-tie-omvormerfunctie, heeft geen traditionele omvormerfunctie, sluit de batterij niet aan voor een 12v dc-bron, als u wilt, kunt u verbinding maken met een 36v-batterijbank, voor verdere vragen kunt u een bericht achterlaten om te vragen , tk.

Opmerking: deze omvormer heeft alleen een "grid tie" omvormerfunctie, hij heeft geen traditionele omvormerfunctie, sluit de batterij niet aan om 12V-voeding te realiseren, als u wilt, kunt u de omvormer aansluiten op 36V-batterijen, voor meer vragen , laat alsjeblieft een bericht achter…



1.idee voor stroomaansluiting
1. Ideeën voor de POWER JACK

De omvormer kan op elk stopcontact in huis worden aangesloten, wanneer deze lijn door het conventionele elektriciteitsnet loopt. De omvormer-IC bewaakt het volume, de frequentie en de fase van het thuisnet en produceert vervolgens een zuivere sinusgolf waarvan de frequentie en fase overeenkomen met die van het net, en het volume zal hoger zijn dan dat van het net, dan volgens onze huidige gecontroleerde PWM , om het uitgangsvermogen naar het net te regelen. De omvormer schakelt stroom uit wanneer het thuisnet is ingeschakeld.

Deze omvormer kan op elk stopcontact in huis worden aangesloten, mits deze lijn werkt met het conventionele elektriciteitsnet. Het bedieningspaneel geeft het netwerkvolume, de frequentie en de fase weer en voert vervolgens een zuivere sinusgolf uit waarvan de frequentie en fase overeenkomen met die van het netwerk en het volume zal hoger zijn dan dat van het netwerk, volgens onze modulator van pulsbreedte, om controle over het vermogen dat naar het netwerk wordt verzonden.

2. waarom een ​​power jack grid tie-omvormer gebruiken?
2. Waarom de POWER JACK NETWORK INJECTION UPS gebruiken?

wanneer u een zonnepaneel gebruikt via een netgekoppelde omvormer, zal uw energiemeter thuis de snelheid verlagen (als u andere elektrische apparaten gebruikt), of zal uw energiemeter thuis achteruit gaan (als u geen apparaten gebruikt)
Wanneer u zonnepanelen gebruikt met een netinjectie-omvormer, zal uw elektriciteitsmeter vertragen (als u andere elektrische apparatuur gebruikt), of zal uw meter ondersteboven draaien (als u geen andere instrumenten gebruikt).

3. verschil in netaansluiting omvormer
3. Bijzonderheden van POWER JACK GRID INJECTION omvormers

traditionele grid tie-omvormer is het zonnepaneel dat in serie is aangesloten, dus als een zonnepaneel niet werkt of een slechte efficiëntie heeft, dan zal het hele systeem effecten hebben, maar power jack grid tie-omvormer, u kunt elke omvormer parallel gebruiken, hierin moment heeft elke omvormer zijn eigen MPPT, kan ervoor zorgen dat elk zonnepaneel het maximale vermogen krijgt.

Netinjectie-omvormers worden traditioneel met zonnepanelen in serie geschakeld, dus als één zonnepaneel uitvalt of uitvalt, heeft dat gevolgen voor het hele systeem.


4. eilandbescherming

power jack grid tie inverter heeft led-lampjes, wanneer de oplaadfunctie normaal is, wordt dit lampje groen, maar als er geen gelijkstroombronnen zijn (zoals 's nachts, geen zonneschijn of regendag), zal het rode led-lampje zijn aan, zal de omvormer stoppen met werken, op dit moment zal de omvormer de deur sluiten, de stroom van het thuisnet zal niet terugkeren naar de omvormer.

5. AC-BRON

AC-bron, we hebben een speciaal ontwerp voor AC SOURCE, wanneer u zonne- of windenergie gebruikt voor onze netkoppeling, kunt u op dit moment direct wisselstroom hebben om uw apparaat tegelijkertijd te plaatsen, maar u moet het thuisnet aansluiten kracht eerst.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 05/05/12, 16:45

Hallo,

Zoals Dede vaak zegt. De zonne-mppt heeft niets te maken met de wind-mppt. De corubs zijn omgekeerd. De solar mmpt gaat op zoek naar de stroom en opeens stopt je machine omdat er te veel koppel op de propellers komt, een beetje alsof je de fasen kortsluit.

Ik deed de test tussen GTI Solaire en zogenaamd wind en een speciale wind GTI. Er is geen foto.
0 x
sylvain560
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 15/02/12, 15:52




par sylvain560 » 05/05/12, 19:30

Zoals ik al zei heb ik inderdaad een mix van installaties

-geïsoleerde locatie (regelaar/controller + batterij)
- netwerkinjectie (omvormer maar zonder koppeldoos)
-zonnepanelen (Chinese omvormer gepland voor zonne-energie die vanzelf in brand vloog).

Ik heb eigenlijk eol5 1000W

De gegevens van de fabrikant zijn namelijk onjuist
Onder de 15-20 km/u start hij niet
Ze brengt zichzelf niet in veiligheid
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 05/05/12, 21:05

De info van de verkoper eol5 1000W, is zeer onvoldoende en ligt 100W tot 150W bij 3,3m/s voor 1,2KW bij 11m/s fysiek onmogelijk!!!!

factor meer dan 3,3 in snelheid die, met Betz, een factor van 3,3^3=37 in vermogen vereist, d.w.z. 1200W/37=32W bij 3,3m/s en niet 100 bij 150W!!!
Het is dus onmogelijk om te draaien met 3,3 m/s of 2 m/s.
De leugen is nog groter voor de jaarproductie, omdat niet wordt aangegeven hoe lang de wind duurt en op welke locatie.

http://www.ecosunenergy.fr/tools/upload ... um_48v.pdf

http://www.ecosunenergy.fr/fiche_catalo ... olaire-92/

Windturbinekit EOL5 1000W S PREMIUM
Dankzij het unieke ontwerp kan het starten bij weinig wind (2 m/s of 7 km/u) en zijn nominale vermogen van 1000 W bereiken bij 11 m/s (1500 W max bij 16 m/s). De 5 aerodynamische bladen geven hem een ​​groter vangoppervlak en dus een grotere gevoeligheid voor lichte wind.
0 x
E-Pascal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/04/12, 16:27




par E-Pascal » 07/05/12, 17:03

Einde van de vertaling van de omvormerbeschrijving:

In "Let op: deze omvormer heeft alleen de “grid tie” omvormerfunctie", vervang "grid tie" door "netinjectie"

4. eilandbescherming

power jack grid tie inverter heeft led-lampjes, wanneer de oplaadfunctie normaal is, wordt dit lampje groen, maar als er geen gelijkstroombronnen zijn (zoals 's nachts, geen zonneschijn of regendag), zal het rode led-lampje zijn aan, zal de omvormer stoppen met werken, op dit moment zal de omvormer de deur sluiten, de stroom van het thuisnet zal niet terugkeren naar de omvormer.

4. Bescherming door isolatie

De POWER JACK GRID INJECTION omvormer heeft diodelampen, wanneer de laadmodus normaal is, is deze lamp groen, maar als er geen gelijkstroomvoeding is (zoals 's nachts, geen zonneschijn of een regenachtige dag), is deze lamp rood licht, zal de omvormer stoppen met werken, op dit moment zal de omvormer de verbinding verbreken, de stroom van het huisnet zal niet terugkeren naar de omvormer.

5. AC-BRON

AC-bron, we hebben een speciaal ontwerp voor AC SOURCE, wanneer u zonne- of windenergie gebruikt voor onze netkoppeling, kunt u op dit moment direct wisselstroom hebben om uw apparaat tegelijkertijd te plaatsen, maar u moet het thuisnet aansluiten kracht eerst.

We hebben een speciaal ontwerp voor AC-voeding, wanneer u zonnepanelen of windturbines gebruikt die zijn aangesloten op onze netinjectie-omvormer, kunt u op dit moment direct AC-voeding voor uw apparatuur krijgen, maar u moet de elektrische voeding van uw huis aansluiten netwerk eerst.
0 x
E-Pascal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/04/12, 16:27




par E-Pascal » 07/05/12, 17:21

@sylvain560

Volgens de beschrijving van de omvormer is er niets abnormaals aan wat u heeft waargenomen.

Ik leid hieruit af dat als er geen apparatuur op de omvormer is aangesloten, er voldoende wind is om de windturbine te laten draaien, de omvormer vertraagt ​​de windturbine wanneer deze niet is aangesloten op het EDF-netwerk.
In het geval van aansluiting op het EDF-net, en de windturbine draait (voldoende wind), wordt de door de windturbine geproduceerde elektriciteit overgebracht naar het EDF-net, en dus draait de meter op zijn kop.

Als uw windturbine niet draait als er wind is, zou u kunnen proberen een apparaat met een hoog verbruik (elektrische verwarming bijvoorbeeld) te starten zonder iets aan de installatie te veranderen en u zou de windturbine op dit moment moeten zien accelereren.

Vraag 1: Kunt u de verbindingen tussen de omvormer, de batterijen, het EDF-netwerk verduidelijken? Op een schema zag ik dat de lokale productie-installatie is aangesloten op het EDF-netwerk met een productiemeter, parallel aan de verbruiksmeter, dus stroomopwaarts van deze laatste.
Ik begrijp dat dat bij jou niet het geval is.

Vraag 2: Hoe gebruikt uw installatie de batterijen als deze permanent op het netwerk is aangesloten?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 07/05/12, 18:15

Als uw windturbine niet draait als er wind is, zou u kunnen proberen een apparaat met een hoog verbruik (elektrische verwarming bijvoorbeeld) te starten zonder iets aan de installatie te veranderen en u zou de windturbine op dit moment moeten zien accelereren.



Ik betwijfel het ten zeerste of hij met deze wind de windturbine start om thuis meer te verbruiken, want hij wordt afgeremd door de omvormer, die te veel vraagt ​​of stopt, en dat zal niets veranderen !!
Het externe EDF-netwerk absorbeert de geleverde stroom gemakkelijker dan thuis.

Moet gedetailleerde wetenschappelijke omvormerkarakteristieken hebben, mppt-regeling, spanningen, exacte omvormercurve, exacte windturbinecurve met verschillende winden en verschillende elektrische belastingen, tijdconstanten, om te begrijpen of de mppt correct is aangepast en geregeld bij de windturbine !!

Niets van dit alles wordt verstrekt, wat de onverenigbaarheidsproblemen verklaart!!!!
0 x
E-Pascal
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 13
Inschrijving: 29/04/12, 16:27




par E-Pascal » 09/05/12, 11:02

Als dit wetenschappelijk is, gooi ik de handdoek in de ring.
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 09/05/12, 12:24

E-Pascal schreef:Als dit wetenschappelijk is, gooi ik de handdoek in de ring.


Waarom, opgeven, als het duidelijk is, en met een precieze oplossing, als we de exacte voorwaarden kennen!!!!
Doe gewoon de moeite om te leren en te begrijpen.

De wetenschappelijke methode maakt het mogelijk om helder te zien en niet veel mislukte pogingen te doen, in goed bestudeerde en bekende gebieden, zoals windturbines en elektromagnetisme.

Het is heel anders, in onbekende, onopgeloste velden, zoals bolbliksem of koude fusie, die sterk in tegenspraak zijn met wat bekend en vastgesteld is met bovendien willekeurige resultaten, van tijd tot tijd niet reproduceerbaar.
0 x
Avatar de l'utilisateur
plasmanu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2847
Inschrijving: 21/11/04, 06:05
Plaats: Het viilleduct van Lavilledieu 07170
x 180




par plasmanu » 09/05/12, 13:49

Het is gewoon technisch.
De wind. Magneten/spoelen. Een gelijkrichter/regelaar en een netwerkinjector.
Opties: batterijen . Dump lader.

Het spel bestaat uit het draaien van alle tandwielen ertussen.
Individueel genomen. Er is niets wetenschappelijks.
0 x
"Om Evil niet te zien, niet om Evil te horen, niet om Evil te spreken" 3 kleine aapjes Mizaru

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 321-gasten