Wind probleem 1500 W 24VDC

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22

Wind probleem 1500 W 24VDC




par Ruthenian » 23/08/11, 23:43

Hallo,
Ik heb een windturbine met een diameter van ongeveer 1,7 meter geïnstalleerd, momenteel op een hoogte van 4 meter. Het geadverteerde vermogen is 1500 W, maar zonder de nominale snelheid te kennen.
Het is gemaakt van 11 messen. Normaal gemodificeerde Delco-dynamo.
Ik heb de gelijkrichterbrug zo dicht mogelijk bij de omvormer neergelaten.
Ik heb een 300 W max 10,8-30VDC omvormer erop aangesloten.
Tegenwoordig produceerde hij 1 W met een gemiddelde windsnelheid van rond de 9 km / u en windstoten tussen 15 en 30 km / u.
Gisteren 5W, met gemiddelde wind rond de 12 km / u en windstoten tussen 20 en 40 km / u.
Zodra hij start of stopt, trilt de windturbine enorm en maakt een enorm geluid.
De snelheid van de wieken lijkt enorm en ze fluiten veel.
Ondanks zijn rotatie produceert hij nauwelijks iets. Ik maak me zorgen over het geluid en de trillingen.
Toen ik hem op batterijen aansluit, was de gemeten maximale stroomsterkte 3 A onder 12 V en niets onder 24 V.

Het zou moeten gaan produceren vanaf 11 km / u.

Heeft u enig idee over het waarschijnlijke probleem?
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/08/11, 00:44

de windturbine trilt enorm en maakt een enorm geluid,
Ondanks zijn rotatie produceert hij nauwelijks

mogelijkheden!
Evenwichtsfout, overmatige onbelaste rotatie omdat een dynamo met een grote fout of ongeschikt (te langzaam draaiend) bijna niets produceert en daarom de windturbine niet vertraagt ​​om energie te produceren (bijna nulkoppel).

Geef meer informatie over de dynamo en windturbine, kenmerken, structuur, snelheden, aanpassingen, enz ... ???
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 24/08/11, 07:31

Hallo,

De windturbine is gekocht bij een integrator / fabrikant in de VS, de dynamo is een delco 10 of 12 indien normaal gemodificeerd. As 17 cm. Rotor samengesteld uit 7 palen dus 14 in totaal. Permanente magneet neodyn r45.
De stator, alle inkepingen zijn "spiraalvormig". Drie begint bij elke inkeping. De weerstand gemeten op elke laatste feeder (3 draden) is 5 Ohm (ongeveer).
Het is samengesteld uit 11 bladen (naam roofvogel van ongeveer 74 cm) gemonteerd op een naaf van 28 cm.
Ik heb de diodebrug bij de omvormer gedemonteerd en geïnstalleerd. A priori is de diodebrug ok.

Voor de rest heb ik helaas geen technische gegevens. Niet verkrijgbaar bij de fabrikant. Moeilijk moeilijk.

Ik heb een steun op lagers aangepast met een zelfgemaakt silent block om trillingen te dempen. Niets of gedaan.
Ik had dit aanvankelijk gemonteerd op een kandelaar van 5 meter hoog waarin ik een galabuis van 7 meter diameter 48 mm dikte 3 mm had geregen om de structuur te stollen.
Breng de horror in evenwicht, een geluid van enorm ijzerwerk door deze trillingen die zich voortplanten in de buis en versterkt worden in de kandelaar. Ik heb alles gedemonteerd en opnieuw geïnstalleerd op een mast met een diameter van 48 mm. Bang dat de buren boos worden.

De trillingen zijn zo belangrijk dat ik het net onder geïnstalleerde weerstation tril en ik foutieve neerslaggegevens krijg !!!

Dus ik heb twee problemen met enorm ijzergeruis door trillingen en bijna geen productie (bij 12 Volt en laten we het er niet eens over hebben bij 24 VDC). De twee problemen kunnen verband houden.
0 x
Avatar de l'utilisateur
looping
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 816
Inschrijving: 03/10/07, 06:33
Plaats: Picardie




par looping » 24/08/11, 12:31

Hallo,

Als dede denk ik dat de trillingen eerder afkomstig zijn van een defecte balans van de rotor dan van een aërodynamisch fenomeen.
Als de windturbine fluit, komt dat waarschijnlijk doordat hij aan het einde van de wieken te snel rijdt. Als het bovendien niets produceert, komt dat omdat de rotatiesnelheid van de dynamo inderdaad lager is dan de drempel van het begin van de productie.
Kleine aanwijzing:
Neem de spanning tussen 2 fasen voor de gelijkrichterbrug.
Om een ​​12V-accu op te laden, moet deze wisselspanning ongeveer 10V bedragen.

Hieronder een video van mijn meetapparatuur tijdens de werking van mijn windturbine:

http://www.youtube.com/user/loopingeco#p/a/u/2/xroxPtCVsE4

http://www.youtube.com/user/loopingeco#p/u

A+
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/08/11, 13:05

delco veranderde hoe?
Wat betreft:
https://www.econologie.com/forums/post68149.html#68149
Hoeveel omwentelingen in de spoelen, welke diameter en welke rotatiesnelheid om de juiste spanning te hebben ???
Wat is de rotatiesnelheid van de windturbine?

De enkel draaiende dynamo met boormachine start op welke snelheid ??

Als 3000 toeren / min of 50 toeren / s voor 17V, als een bout:
https://www.econologie.com/forums/post68203.html#68203
dan lukt de windturbine helemaal niet, hij zou uit elkaar vallen !!! (middelpuntvliedende kracht aan het uiteinde van het blad:
(hoeksnelheid = 50 / s) ^ 2x (R = 0,76 m) / 9,81 = 193 keer de aardversnelling of het middelpuntvliedende gewicht 193 keer het normale gewicht !!)
Dus als deze autosnelheid nodig is, lukt de windturbine nooit !!

De balancering van de messen moet erg goed zijn, zoals bij een autoband, gecorrigeerd met gewichten, anders worden er verschrikkelijke trillingen groter als het kwadraat van de snelheid !!
Er zijn 2 balansen, statisch (zwaartepunt op de as) en verschillende en moeilijkere dynamica, gemeten door roterende trillingen.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 24/08/11, 13:56

Ik weet niet of de stator is gewijzigd, denk ik.
Ik hoop dat de fabrikant het goed heeft gedaan. MAAR goed, je maakt me aan het twijfelen.

Beeld
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/08/11, 15:16

Welke fabrikant ??? Welke website en referentie ???
Wat belooft hij?
eenfasig, driefasig ???
Om op de foto de draad van de spoelen te raden, deze is vrij groot in diameter (dichtbij mm ???) in weinig ruimte en daardoor weinig windingen per spoel (10 ongeveer ??), wat weinig spanning geeft en vereist de dynamo zeer snel laten draaien, wat onmogelijk is voor de windturbine?

Controleer dit door de dynamo aan te sluiten op een boormachine die hem draait om erachter te komen !!!

Geef veel nauwkeurigere informatie, beantwoord specifieke vragen, anders moeilijk te helpen.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 24/08/11, 18:07

fabrikant => Missouri Wind en Solar
www.mwands.com kopen via hun ebay-showcase

Windturbine 1500W 24VDC 11 bladen (geen meer info).

Ik had geen technische gegevens van hen en voor hen zou er een probleem zijn met de PMA, ze vertelden me over een hydraulische versiefout in plaats van gas.

Vanavond probeer ik je een video van het beest in actie te zetten.

Voor de waarnemingstest had ik geprobeerd met een 500 W die kan draaien op 1700 tpm.

resultaten:
Het maximale vermogen was niet meer dan 120 Watt en de boor begon na een minuut te roken !!!

Eenfasig, driefasig? Ik weet het niet, ik heb de gelijkrichter uit elkaar gehaald en verlaagd om beter te testen.
Drie draden op de stator en twee draden op de uitgangsgelijkrichter dus eenfase?

Wat ik de indruk heb, zodra het beest kracht geeft stopt de rotatie.

In afwachting van de klong trilt het hele ding.
http://www.youtube.com/watch?v=52SU-70YCmQ

Topsnelheid rond 30-35 KmH. Max. Output 3A bij 12 VDC
http://www.youtube.com/watch?v=BruqMIRBPq8
0 x
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 24/08/11, 22:43

Andere Amerikaanse kopers zijn niet blij en raden deze verkoper af:
http://www.wind-sun.com/ForumVB/showthread.php?p=83565
http://mapawatt.com/2011/04/13/buyer-be ... -turbines/
http://mapawatt.com/2011/04/13/buyer-be ... -turbines/
http://www.scaminformer.com/scam-report ... 28596.html

Ik hoop alleen dat deze thread anderen helpt om opgelicht te worden door Missouri Wind and Solar.
Ik kocht ongeveer 800 jaar geleden een wind- en zonne-energie van 2 Watt in Missouri. Het maakt ongeveer 1% van de kracht die Jeff me beloofde. De wind- en zonnewindturbine in Missouri is WAARDELOOS. Het bedrijf is zo verschrikkelijk.

Missouri wind en zonne-energie MW&S Koop niet van dit bedrijf. Hun turibines produceren op geen enkele manier wat ze zeggen. Klantenservice is vreselijk. sc


Het klinkt als oplichterij.
Probeer of de garantie van één jaar werkt ???????

de dynamo moet te snel draaien in vergelijking met het toerental dat de turbine kan draaien: 1700 tpm of 28 toeren / s bovenmatig voor bladen van 0,76 m !!! of een middelpuntvliedende kracht van 60 keer het gewicht van de aarde aan het uiteinde van het mes, wat mij overdreven lijkt. Om nog maar te zwijgen van twijfelachtige bladvormen.
0 x
Ruthenian
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 02/11/05, 15:22




par Ruthenian » 24/08/11, 23:04

Helaas, ik denk dat je gelijk hebt.
We vinden mijn tegenslagen door wat ik kon begrijpen op uw links.
Hij vroeg me om de PMA naar hem terug te sturen. Ik heb het niet gedaan omdat ik hem niet vertrouwde.
Ik had contact opgenomen met Ebay en PayPal, maar te laat. Hij reageerde niet op e-mails of miste het doel volledig.

Denk je dat ik het kan inhalen door mijn PMA aan te passen of aan te passen?

Zien de mesjes er raar uit? Waarom?
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Majestic-12 [Bot] en 286 gasten