Probleem van verbranding of kwaliteit van hout op Gaudin

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
elenetienne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/01/10, 08:56

Probleem van verbranding of kwaliteit van hout op Gaudin




par elenetienne » 21/01/10, 09:32

Hallo,
Ik ben op zoek naar gedegen advies!
Vrij groen van hart, besloot ik mijn huis te verwarmen met een hout- / houtskoolkachel van het merk Gaudin, 10 kW vermogen, handmatige aanpassing.
Op advies van een vriend van mij stook ik geperste houtblokken, de calorische output is hoger dan die van "klassiek" hout. Na 2 maanden stoken moest ik mijn schoorsteenpijp laten vegen, die helemaal verstopt was met roet!
De vriend in kwestie stookt hetzelfde hout in zijn kachel en heeft dat probleem niet.
Kan iemand mijn lantaarn aansteken?
Duizend keer bedankt!
0 x
oiseautempete
Grote Econologue
Grote Econologue
berichten: 848
Inschrijving: 19/11/09, 13:24




par oiseautempete » 21/01/10, 10:07

Het kanaal is misschien te groot en / of koelt de dampen te veel: de trek is goed bij ontsteking of levert het totdat de vrijkomende warmte voldoende is om de trek op gang te brengen?
Een RVS kanaalbekleding lost veel problemen op ...
Als we de luchtinlaat van de kachel te veel verminderen (laag vermogen), produceert het ook meer roet (onvolledige verbranding en de gassen zijn minder heet dus meer afzettingen ...
0 x
elenetienne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/01/10, 08:56




par elenetienne » 21/01/10, 12:20

Blijkbaar is er geen tochtprobleem bij de ontsteking, noch te veel rook! Mijn kanaal is gemaakt van roestvrij staal, ter grootte van het uitlaatmondstuk van de kachel (153 mm).
Mij ​​werd verteld door de persoon die de kachel installeerde, dat de geperste houtblokken vol lijm zaten en dat waarschijnlijk mijn roetbezorgdheid daar vandaan kwam ... hout gekocht in een biologische coöperatie!
Ik geef toe dat ik mijn Latijn aan het verliezen ben!
0 x
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 24/01/10, 22:01

Samengeperste houtblokken bevatten normaal gesproken geen lijm: het is lignine, het natuurlijke bestanddeel van hout, dat zorgt voor de consistentie van de "worst".
Waarom voert u geen uitgebreide test uit met regelmatige logboeken om te zien of het probleem bij dit type levering ligt of niet?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
Avatar de l'utilisateur
Lietseu
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2327
Inschrijving: 06/04/07, 06:33
Plaats: Antwerpen België, Skype lietseu1
x 3




par Lietseu » 25/01/10, 00:28

Hallo en welkom bij econology :D

Sommige van de blokken zijn bedekt met was, deze kan, als de verbrandingstemperatuur te laag is, zoveel uitstoten, lijkt mij ...

Kunt u een foto of de referenties van uw Gaudin aan ons plakken, is deze cilindrisch met onderaan een raster?
rechthoekig met einddeur ...?

in jouw geval als het een burn-out is, zou ik proberen losse pellets te verbranden 3.2 € per zak van 15 kg, schoon en vindbaar (zelfs in supermarkten) DIN-norm en 6 tot 8 mm in diameter door niet te veel te plaatsen en door een sterke gaas op het onderste rooster, het zou moeten werken ...



Miauw van de economie cat

:P
0 x
Door het verwijderen van Human Nature, het was ver van zijn natuur! Lietseu
"De kracht van liefde, moet sterker zijn dan de liefde voor kracht" eigentijds Lie Tseu?
Men ziet duidelijk alleen met het hart, de belangrijkste is onzichtbaar voor de ogen ...
Ahmed
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 12308
Inschrijving: 25/02/08, 18:54
Plaats: Bourgogne
x 2970




par Ahmed » 26/01/10, 21:37

Lietseuje zegt:
Sommige van zijn houtblokken zijn bedekt met was ...

Weet je zeker dat? Waarop is uw bewering gebaseerd?
0 x
'Geloof vooral niet wat ik je vertel.'
elenetienne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/01/10, 08:56




par elenetienne » 29/01/10, 20:23

Hier is een foto van het beest!
https://www.econologie.info/share/partag ... RjYIE4.JPG[/ Img]
0 x
elenetienne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/01/10, 08:56




par elenetienne » 29/01/10, 20:36

enkele details over mijn beest:
het is een Gaudin 10kw Grand Régence-model (sic !!!), verwarmingsvolume 400m3.
Ik ga een test doen met klassiek droog hout dat ik net heb ontvangen na een 2e veegbeurt.
A priori zou ik niet al te veel tochtproblemen moeten hebben, aangezien ik in Ouessant woon, een eiland dat bekend staat om zijn constante wind!
0 x
Avatar de l'utilisateur
swift2540
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 383
Inschrijving: 04/08/08, 00:48
Plaats: Leenheer
x 1

Re: Verbrandings- of houtkwaliteitsprobleem op Gaudin




par swift2540 » 29/01/10, 20:37

elenetienne schrijft:Op advies van een vriend van mij stook ik geperste houtblokken, de calorische output is hoger dan die van "klassiek" hout. Na 2 maanden stoken moest ik mijn schoorsteenpijp laten vegen, die helemaal verstopt was met roet!

Gebruikt u de slow motion-modus? = gedeeltelijke afsluiting van de luchttoevoer
Zo ja, dan verklaart dit het ...
Kijk op deze pagina
https://www.econologie.com/forums/post157651.html#157651
Oplossing: leg minder houtblokken tegelijk of schakel over op gewoon hout.
0 x
Soms is het beter om te stoppen, reflecteren, en de juiste vragen stellen ...
elenetienne
Ik ontdekte econologic
Ik ontdekte econologic
berichten: 5
Inschrijving: 21/01/10, 08:56




par elenetienne » 01/02/10, 01:03

Bedankt allemaal voor jullie hulp! Ik denk dat ik een logische verklaring heb voor mijn verbrandingsprobleem: ik heb een VMC die continu draait in 4 kamers van het huis, kamers waarvan ik de deuren open laat ... wat zorgt voor een inzinking in huis en die de trek van de kachel vermindert .
De uitleg komt bij mij van de brandweerlieden die ik zojuist heb ingeschakeld voor het ontstaan ​​van een brand in mijn schoorsteen!
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten