Waterinlaatprobleem voor Pelton waterkrachtturbine

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/12/10, 19:47

3200 tpm, ik kan me voorstellen dat het met de totale druk 180 m is?

anders is er een wonder in jou of een misrekening in mij

om de stroom te meten, is het nodig om de cournat door een ampèremeter te laten gaan ... niet erg origineel ... behalve dat de kleine goedkope elektronische multimeter een niet-solide 20A-kaliber heeft dat 20A niet erg lang ondersteunt

24v x 20A = 480w, hij weegt niet

oplossing: de shunt is een weerstand die is berekend om een ​​lage spanning te maken bij de juiste stroom ... bijvoorbeeld 0.2va 200A om eenvoudig het 0.2v-kaliber van een kleine multimeter te gebruiken

R = U / I = 0.2v / 200A = 0,001ohm
de echte shunt is gemaakt met een stuk constant of beter mangaan vrij massief ... een andere oplossing zet 1000 weerstand van 1 ohm parallel, het vergt geduld maar gezien de prijs van een weerstand is het niet ruïneus

de constantant is een legering om precieze weerstanden te maken: nul temperatuurcoef ... mangaan heeft een lagere temperatuurcoef, maar maakt minder thermo-elektrisch koppel met koper, dus nauwkeuriger wanneer het verwarmt

een shunt kan ook eenvoudig worden gemaakt met een stuk roestvrijstalen plaat, minder nauwkeurig, maar gemakkelijk te doen

een echte shunt met 4 klemmen: twee grote klemmen aan de 2 kant om de stroom door te laten, 2 kleine klemmen om de voltmeter aan te sluiten: dus zelfs als de grote klemmen spanningsdalingen vertonen, verstoort het de meting niet
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 01/12/10, 19:57

Het Hall-effect ging daar door en we hebben de huidige klem uitgevonden om deze delicate assemblages voor een amateur-elektricien te vermijden :-)

De aangegeven klem lijkt voor de stroom te gaan:
AC-stroommetingen: max. 400A (met transducerbek)

zelfs indien aangegeven voor wisselstroom wisselstroom

maar je moet de vermenigvuldiging zelf doen :-)

Ik heb blijkbaar nog 2 meer verfijnde op zijn pagina gezien ...
0 x
Tot ziens!
Gilles 2B
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 12
Inschrijving: 28/11/10, 18:21




par Gilles 2B » 01/12/10, 20:00

Ik heb eigenlijk iets meer water dan wat ik je vertelde omdat het in de winter is en het regent, laten we zeggen, als een koe die sinds oktober plassen ...


Ik kon de rotatiesnelheden meten omdat ik een vriend heb die een toerenteller heeft, daarom is er een transparante schijf met zwarte kwartalen op de as van het Pelton-wiel.

Vanaf morgen zal ik zien hoe ik met een trucje kan sleutelen om de generator rechtstreeks aan de as van de Pelton te koppelen, met als probleem dat het "lichaam" van de generator draait en zijn as is vast en de draden komen eruit. in het midden van de as ga ik wat sleutelen aan mijn gepensioneerde vriend, hij zal zich minder vervelen ...

Nogmaals bedankt, en stuur me geen berichten !!!

Een plus
0 x
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/12/10, 20:01

Ik ben de amperometrische klemmen vergeten omdat ik 24v continu dacht

de enkele versterkerklemmen werken alleen als alternatief, de versterkerklemmen voor continu zijn duur en ik geef de voorkeur aan de shunt

maar uw generator doet zeker een alternatief, dus u kunt een amperometrische klem gebruiken tussen de dynamo en de gelijkrichter

Ik ben in tegenspraak met Bernardd: het lijkt mij dat je generator een lage snelheid heeft voor windturbine: volledig gemist voor directe koppeling met je turbine: de couroie blijft de oplossing ... naar mijn mening zal het heel strak moeten zijn zodat het alle kracht doorlaat

maar u heeft mogelijk minder vermogen dan verwacht als gevolg van drukval in de slang

meting: manometer om de werkelijke druk op de turbine te krijgen

andere maatstaf: debiet gegeven door uw regenpijpen uit de tank, volledig open, zonder turbine ... tijd hoe lang het duurt om een ​​blik van 200 liter te vullen
0 x
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 01/12/10, 20:04

Hij schreef:

Gilles 2B schreef:Goed dan,

Onbelast toerental> 3200 tpm,

Vereiste snelheid voor een spanning van meer dan 24 volt 1500 tpm


meer dan 1500 toeren om de nodige 24V te hebben, het is geen lage snelheid :-)

Maar ik ben het ermee eens dat het beter is om de verkoper om de vermogens / snelheidscurve te vragen.
0 x
Tot ziens!
Avatar de l'utilisateur
chatelot16
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 6960
Inschrijving: 11/11/07, 17:33
Plaats: Angouleme
x 264




par chatelot16 » 01/12/10, 20:14

Ik ken het hall-effect, om gelijkstroomklemmen te maken: maar een stuk plaatwerk en 2 schroeven is zoveel eenvoudiger!

de formule R = rho L / S is er niet voor honden

voor het alternatief, wanneer u meetinstrumenten definitief op een bord wilt plaatsen, is er de stroomtransformator: primaire 1 draai: eenvoudige doorgang van de kabel met hoge stroom in het magnetische circuit, secundaire 100 draai bijvoorbeeld om te sturen naar de ampèremeter een stroom die 100 keer zwakker is

de echte huidige transformator die als meetapparatuur wordt verkocht, kost de kleine billen: ik doe veel minder door kleine 220v-transformatoren aan te passen

er is ook de huidige sensor van de ecowattmeter die wordt verkocht op de econologiesite, die kan worden gebruikt als een sensor om alles te doen
0 x
Alain G
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 3044
Inschrijving: 03/10/08, 04:24
x 3




par Alain G » 01/12/10, 20:53

chatelot16 schreef:3200 tpm, ik kan me voorstellen dat het met de totale druk 180 m is?

anders is er een wonder in jou of een misrekening in mij

om de stroom te meten, is het nodig om de cournat door een ampèremeter te laten gaan ... niet erg origineel ... behalve dat de kleine goedkope elektronische multimeter een niet-solide 20A-kaliber heeft dat 20A niet erg lang ondersteunt

24v x 20A = 480w, hij weegt niet

oplossing: de shunt is een weerstand die is berekend om een ​​lage spanning te maken bij de juiste stroom ... bijvoorbeeld 0.2va 200A om eenvoudig het 0.2v-kaliber van een kleine multimeter te gebruiken

R = U / I = 0.2v / 200A = 0,001ohm
de echte shunt is gemaakt met een stuk constant of beter mangaan vrij massief ... een andere oplossing zet 1000 weerstand van 1 ohm parallel, het vergt geduld maar gezien de prijs van een weerstand is het niet ruïneus

de constantant is een legering om precieze weerstanden te maken: nul temperatuurcoef ... mangaan heeft een lagere temperatuurcoef, maar maakt minder thermo-elektrisch koppel met koper, dus nauwkeuriger wanneer het verwarmt

een shunt kan ook eenvoudig worden gemaakt met een stuk roestvrijstalen plaat, minder nauwkeurig, maar gemakkelijk te doen

een echte shunt met 4 klemmen: twee grote klemmen aan de 2 kant om de stroom door te laten, 2 kleine klemmen om de voltmeter aan te sluiten: dus zelfs als de grote klemmen spanningsdalingen vertonen, verstoort het de meting niet



Châtelot

Ik heb een klem van 1000 ampère gelijkstroom, het is een kwestie van het nemen van de stroomsterkte op een draad die naar de batterij gaat en de spanning, zodat je het wattage krijgt!
0 x
Stepping achter kan soms vriendschap versterken.
Kritiek is goed als toegevoegd aan een compliment.
Alain
bernardd
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2278
Inschrijving: 12/12/09, 10:10
x 1




par bernardd » 01/12/10, 21:30

chatelot16 schreef:de formule R = rho L / S is er niet voor honden


De auteur van dit bericht vertelde ons dat hij de stroomsterkte niet kon meten: niet nodig aandringen, zoveel om een ​​concrete en eenvoudige oplossing uit te leggen.
0 x
Tot ziens!
dedeleco
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9211
Inschrijving: 16/01/10, 01:19
x 10




par dedeleco » 02/12/10, 03:07

eenvoudige oplossing: calorimeter: meet de tijd om een ​​Tambient-temperatuur van + 20 ° C te bereiken op een weerstand zoals een stuk plaatstaal of een kachel met een geïsoleerde thermometer en vergelijk met de 220V of 10A batterij gemeten met een multimeter.
Het vermogen is het omgekeerde van deze tijd en met de regel van 3 vergeleken met de spanningen en stroom van 10A hebben we de onbekende stroom.
0 x
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2485
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 359




par Forhorse » 02/12/10, 08:42

dedeleco schreef:eenvoudige oplossing: calorimeter: meet de tijd om een ​​Tambient-temperatuur van + 20 ° C te bereiken op een weerstand zoals een stuk plaatstaal of een kachel met een geïsoleerde thermometer en vergelijk met de 220V of 10A batterij gemeten met een multimeter.
Het vermogen is het omgekeerde van deze tijd en met de regel van 3 vergeleken met de spanningen en stroom van 10A hebben we de onbekende stroom.


Waarom zou je het simpel maken als je het ingewikkeld kunt maken? Is dat wat je nee zegt? : Lol:
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 281-gasten