Piekolieproductie

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26

Piekolieproductie




par York3k2 » 23/10/06, 22:56

Hallo allemaal, het is alweer een tijdje geleden.

Mijn TIPE op de Pantone-reactor is redelijk goed, we hadden 12/20 wegens gebrek aan ervaring, maar hey was ook vanuit dit oogpunt niet het gemakkelijkste onderwerp.

Vandaag richt ik mijn TIPE op de schatting van de piek van de wereldolieproductie die is voorspeld door M King Hubbert in 1956. Ik heb geen problemen met het vinden van productiewaarden, enz. maar ik vind het moeilijker om de exacte gebruikte methode te vinden. Dus wend ik me tot de gewoonten van forum die misschien meer diepgaande kennis over dit onderwerp zou hebben, gezien het verband met de econologie en de Pantone-reactor.

Kortom: zou iemand mij weten of begeleiden om meer details te vinden over het wiskundige aspect van de Hubbert-projectie? Hoe hard ik er ook uitzie, ik kan niet veel vinden ...

Bij voorbaat dank aan iedereen,

York3k2
0 x
freddau
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 641
Inschrijving: 19/09/05, 20:08
x 1




par freddau » 24/10/06, 09:42

U hebt geen problemen met het vinden van productwaarden.

Gefeliciteerd als ze gelijk hebben

Anders hou ik van de kristallen bol als een methode
0 x
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79323
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11043




par Christophe » 24/10/06, 11:56

0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 24/10/06, 18:26

Ik had mijn theoretische inleiding tot PeakOil dankzij de uitstekende site www.wolfatthedoor.com (controleer de URL op gogol). Ik herinner me dat het voldoende ontwikkeld was, zonder dat het vol zat met formules.

Neem altijd een kijkje op oleocene.org, een Franse referentiesite (dankzij hun forum). Ze hebben een wiki die goed loopt denk ik ... maar ik heb niet van dichtbij gekeken.

Misschien door te zoeken op de ASPO-website. (www.peakoil.net). Het is DE referentie in termen van piekolie, maar helaas niet in termen van webcreatie ... In het Engels, erg rommelig ... verplichte motivatie.

Kijk in de links van de forum oleoceen, moeten ze een lijst maken van andere gemeenschapssites van "peakniks" in het buitenland, velen zijn Engelssprekend. Er moeten ook goede bronnen zijn om van deze kant te putten.

Als u daarmee geen verslag van het vuur van god schrijft, dan kunnen wij niets voor u doen. : Cheesy:

Veel succes.
0 x
Avatar de l'utilisateur
nonoLeRobot
Master Kyot'Home
Master Kyot'Home
berichten: 790
Inschrijving: 19/01/05, 23:55
Plaats: Beaune 21 / Paris
x 13




par nonoLeRobot » 24/10/06, 18:38

Nou, het is niet om erop aan te dringen, maar in het "volledige alstublieft", legt Jean Marc uit hoe de oliereserves moeten worden geschat (met de bewezen en onbewezen reserves enz.). Als je het boek niet hebt, kun je wat informatie op zijn site krijgen: http://manicore.com, het is behoorlijk rommelig, aarzel niet om de zoekfunctie rechtsonder te gebruiken.

Bon moed
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 25/10/06, 10:10

Ik maak een beetje afleiding van onderwerp (als zelfs de mods aan de slag gaan, waar ren je dan naartoe? : Mrgreen: ). Ik verlaat het strikte onderwerp van TIPE en de theoretische modellen van Hubbert om een ​​helder artikel uit Devoir (Quebec) met u te delen over waarschijnlijke redenen voor het abnormaal bearish gedrag van de vatprijs sinds het einde van de zomer.

http://www.ledevoir.com/2006/10/24/121154.html

Voor diegenen zoals ik die een beetje geobsedeerd zijn door het olietekort, dit zal je zeker interesseren. We zullen er in december weer over praten (zie artikel). (link gevonden op de forum oleoceen)
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 02/11/06, 11:37

Nou iedereen bedankt, ik ga me haasten om dit allemaal te bekijken.

Zo nee, zou iemand dan weten of deze methode op andere gebieden wordt toegepast, of liever om het gedrag van andere bronnen te modelleren, wat die ook zijn?

Bij voorbaat dank aan iedereen.

York3k2
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 18/12/06, 22:30

Hallo allemaal, hier ben ik weer, er komt draadworm uit zijn tunnel.

Ik ben stilletjes bezig met het verbeteren van mijn TIPE over de productie van piekolie (ik vind op dit moment een piek rond 2015 voor zogenaamde conventionele olie). Ik heb inderdaad alle theoretische informatie verzameld die ik nodig had. Aan de andere kant sta ik nu voor het probleem om ruwe waarden van de wereldproductie te verkrijgen. De waarden die ik kon verkrijgen (op de BP-site voor degenen die geïnteresseerd zouden zijn) strekken zich alleen uit tussen 1965 en 2006, wat de nauwkeurigheid van mijn berekeningen beperkt.

Zou iemand het weten of zou ik waarschijnlijk oudere waarden vinden?

Bedankt voor jullie hulp en steun, ik hoop dat je de TIPE op de Pantone-reactor vorig jaar leuk vond,

York3k2
0 x
Rulian
Ik postte 500 berichten!
Ik postte 500 berichten!
berichten: 686
Inschrijving: 02/02/04, 19:46
Plaats: Caen




par Rulian » 22/12/06, 14:26

Ik geloof dat je een fout maakt door te zoeken naar betrouwbare waarden voor olieproductie en voorraden. Deze waarden bestaan ​​bij wijze van spreken niet. Of de schattingen zijn slecht, of de producenten (landen en bedrijven) liegen koud.

U moet ook een hoofdstuk wijden aan de kwestie van de geldigheid van geologische gegevens in olie en gas, omdat het een fundamentele vraag is. Het is interessant om op te merken dat de prognoses delicaat zijn en dat de financiële en aandelenmarktrente voor een bedrijf of een producerend land het bedrag van deze reserves sterk opdrijft.

Wat oude waarden betreft ... ik weet het niet. Misschien op de OPEC-website? (www.opec.com)

Vergeet niet ons een kopie van uw TIPE op de Pantone en de volgende op piekolie te sturen. Het kan heel interessant zijn en een beetje feedback zou fijn zijn.

Een klein overzicht van de reactie van je leraren en je vrienden op de aankondiging van de naderende nadering van de piek kan ook heel interessant zijn. Over het algemeen is de eerste reactie volledige blokkade. Weigering om de beangstigende waarheid toe te geven. Er zijn ook psycho- en socio-onderwerpen op het internet forum oleoceen.

Veel succes.
0 x
York3k2
Ik leer econologic
Ik leer econologic
berichten: 17
Inschrijving: 30/03/06, 18:26




par York3k2 » 22/12/06, 18:36

Hallo iedereen,

dankzij Rulian zou ik een korte rondleiding maken op de OPEC-website.

Wat betreft de geldigheid van de waarden, ik ben alleen geïnteresseerd in productiegegevens en niet in reserves. Het principe van mijn methode is inderdaad om de totale productie van eerdere productie te bepalen, ervan uitgaande dat we de curve van de totale olieproductie (of een andere grondstof) kunnen modelleren door een logistieke functie. In dit geval is het voldoende om ongeveer een derde van de cyclus te hebben om een ​​goede modellering te verkrijgen. Helaas is 1965 een beetje eerlijk en kunnen oudere gegevens van grote hulp zijn.

Dat is alles
York3k2

PS Mijn TIPE is sinds afgelopen zomer beschikbaar
0 x

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 152-gasten