PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?

Hernieuwbare energie, behalve elektrische of thermische zonne-energie (zieforums hieronder gewijd): windturbines, maritieme energieën, hydraulische en waterkracht, biomassa, biogas, diepe geothermische energie ...
Christophe
Modérateur
Modérateur
berichten: 79330
Inschrijving: 10/02/03, 14:06
Plaats: planet Serre
x 11046

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par Christophe » 27/04/22, 17:24

Dla shit zoals gewoonlijk met je elman!
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par BaudouinLabrique » 26/05/23, 09:31

Het zou interessant zijn om een ​​Savonius asynchroon aan een Darrieus te koppelen en zoals je hieronder zult lezen bij veel universitaire referenties neemt het rendement dan met 20% tot 30% toe: de Savonius start veel sneller dan laat de Darrieus eerder lopen (https://www.retrouversonnord.be/HYBRIDE ... RRIEUS.pdf)

Deze twee verticale rotoren zijn te verkiezen boven een (klassieke) horizontale rotor (propeller) in een stedelijke omgeving (zie detail onder vorig bestand)

Aan de andere kant, toen ik ook zo'n systeem aan het bestuderen was, op basis van wat Audi in Spanje (Mallorca) heeft gedaan, stelde ik me voor dat we als dynamo een motor van een elektrische auto zouden kunnen gebruiken, gerecycled en gesloopt zouden kunnen worden (dit type motor is ontworpen om meer dan anderhalve miljoen kilometer te lopen!). Zie mijn kleine studie: https://www.retrouversonnord.be/moteur-recup-leaf.pdf
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).
Avatar de l'utilisateur
Forhorse
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2486
Inschrijving: 27/10/09, 08:19
Plaats: Perche Ornais
x 360

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par Forhorse » 26/05/23, 14:17

Ga je alle oude topics opgraven die over windturbines gaan om ons kwaad te maken met je stomme idee?
0 x
phil59
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 2214
Inschrijving: 09/02/20, 10:42
x 506

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par phil59 » 26/05/23, 18:43

Forhorse schreef:Ga je alle oude topics opgraven die over windturbines gaan om ons kwaad te maken met je stomme idee?


Waarom shit?

Het is een oplossing, misschien niet de beste, maar ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke resultaten op verschillende plaatsen.

Ik zeg altijd, totdat je het probeert, weet je niet of het werkt of niet.

Voor mijn zonnepanelen heb ik 2 Frank, 6 sous geïnvesteerd, en het werkt, en terugverdiend in 2-3 jaar, maar ik weet dat ik daarna niet veel zal verdienen, het zal ongeveer 100 tot € 150 per jaar zijn, maar voor een investering van ongeveer € 300, kleine productie, waarvan het grootste deel wordt verbruikt, en weinig om terug te geven aan het netwerk.

Ooit heb ik zelfs het koelcircuit van een auto op de centrale verwarming aangesloten om te zien....
1 x
hmmmmm, hmmmmmmmmmmm, hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm, huh, hmmmmmmmmmmm.

: Oops: : Cry: :( :schok:
sicetaitsimple
Econologue expert
Econologue expert
berichten: 9806
Inschrijving: 31/10/16, 18:51
Plaats: Basse-Normandie
x 2659

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par sicetaitsimple » 26/05/23, 19:02

phil59 schreef:Waarom shit?

Omdat we het hebben over twee soorten boven elkaar geplaatste windturbines, met een planetaire tandwieloverbrenging tussen de twee, kortom, iets heel eenvoudigs waarvan iedereen zich kan voorstellen dat het na verloop van tijd verdomd goed zal werken in hun tuin....
Maar we wachten de resultaten af, het is zo veelbelovend dat de promotor er zeker een thuis zal installeren....
0 x
Avatar de l'utilisateur
BaudouinLabrique
Éconologue goed!
Éconologue goed!
berichten: 318
Inschrijving: 11/02/18, 18:17
Plaats: Henegouwen (België)
x 54

Re: PAC-ventilator om een ​​windturbine te maken?




par BaudouinLabrique » 26/05/23, 19:04

phil59 schreef:
Forhorse schreef:Ga je alle oude topics opgraven die over windturbines gaan om ons kwaad te maken met je stomme idee?


Waarom shit?

Het is een oplossing, misschien niet de beste, maar ik ben benieuwd naar de daadwerkelijke resultaten op verschillende plaatsen.

Ik zeg altijd, totdat je het probeert, weet je niet of het werkt of niet.

Voor mijn zonnepanelen heb ik 2 Frank, 6 sous geïnvesteerd, en het werkt, en terugverdiend in 2-3 jaar, maar ik weet dat ik daarna niet veel zal verdienen, het zal ongeveer 100 tot € 150 per jaar zijn, maar voor een investering van ongeveer € 300, kleine productie, waarvan het grootste deel wordt verbruikt, en weinig om terug te geven aan het netwerk.

Ooit heb ik zelfs het koelcircuit van een auto op de centrale verwarming aangesloten om te zien....


Sommigen hier (en deel uitmakend van die leeglopers die kritiek leveren maar niet echt veel proberen) gedragen zich zoals Einstein hekelde: negatieve mensen die voor elke oplossing een probleem hebben!

Ik kan je alleen maar feliciteren met je proactieve aanpak!

"Wijk niet af van mogelijke toekomsten totdat u er zeker van bent dat u er niets van kunt leren."
(Richard Bach)
0 x
«Er zijn mensen die de dingen zien zoals ze zijn en zich afvragen waarom. Ik, ik zie ze zoals ze zouden kunnen zijn en ik zeg tegen mezelf: waarom niet! (Sir Bernard Shaw)
« De toekomst behoort toe aan degenen die de mogelijkheden zien voordat ze duidelijk worden. (Theodorus Levitt).

 


  • Vergelijkbare onderwerpen
    antwoorden
    bekeken
    laatste bericht

Terug naar "hydraulische, wind, aardwarmte, mariene energie, biogas ..."

Wie is er online?

Gebruikers die dit bekijken forum : Geen geregistreerde gebruikers en 317-gasten